ماهواره های چینی برای امدادرسانی در ترکیه مستقر شدند

علاوه بر این، پس از زمین لرزه‌های عظیم، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط ماهواره «گائوجینگ-۱ ۰۴» چین در هشت فوریه نشان می‌دهد که آتش سوزی در بندر اسکندرون در جنوب ترکیه رخ داده و برخی از کانتینرهای بندر فرو ریخته است.

این روزنامه همچنین اشاره می کند که بیش از 10 ماهواره غیرنظامی و تجاری از گائوفن-1، گائوفن-2 و گائوفن-3 برای ثبت تصاویر از مناطق جنوب شرق ترکیه مستقر شده اند.

تلسکوپ فضایی تجاری Yangwang-1 که توسط شرکت فناوری فضایی Origin توسعه تحقیقات و ماهواره میکرو نانو QMX-1 که توسط دانشگاه ووهان توسعه یافته نیز در آنجا مستقر شده‌اند.

تا ۱۰ فوریه، در مجموع ۶۷ تصویر سنجش از راه دور، شامل ۳۴ تصویر نوری و ۳۳ تصویر سار، به دست آمد. به گفته این روزنامه، نتایج تجزیه و تحلیل و تحلیل داده‌ها ماهواره‌های برای تیم نجات بین‌المللی چین در ترکیه ارسال شد و همچنین از طریق منشور بین‌المللی داخلی و بلایای بزرگ در اختیار دولت ترکیه قرار گرفت. علاوه بر این، برخی از موسسات دانشگاهی در چین نیز در حال تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌های چینی برای کمک به جستجوهای امدادی هستند.

سیستم «L-SAR 01» چین یک گروه‌های متشکل از دو ماهواره مجهز به ساربند، با نام‌های « L-SAR 01A» و «L-SAR 01B» است. هر دو ماهواره در سال گذشته پرتاب و وظیفه ارائه داده‌هایی برای پشتیبانی از مدیریت منابع زمینی، نقشه برداری، جنگل‌داری و آبی از بلایا و امدادرسانی را دارند.

در این گزارش آمده است: تصاویر ماهواره‌ای به افراد کمک می‌کنند تا وضعیت مناطق زلزله‌زده را تجزیه و تحلیل کنند و کار امداد و نجات را سریع‌تر آغار کنند.

بخوان  آیفون 15 قدرتمندتر می‌شود

تیم تحقیقاتی از دانشگاه ووهان از ماهواره‌های چینی با مشاهده بالا برای نظارت دقیق بر نورها در مناطق آسیب دیده در شب استفاده کردند و داده‌هایی را برای کمک به کار امدادی در اختیار مرکز ماهواره‌های سازمان ملل قرار دادند. ماهواره «SDGSAT-1» که توسط آکادمی علوم ساخته شده است نیز داده‌های پیش فاجعه را در اختیار قرار می‌دهد تا شرایط آن را با وضعیتی که از فاجعه مقایسه کنند.

انتهای پیام



منبع

فناوری سیستم راداری تصویربرداری ریزموج اشاره دارد که به دستگاه الکترومغناطیسی را می‌دهد به زمین منتشر می‌کند و پژواک می‌کند و می‌توان تصاویر را با وضوح بالا از سطح زمین دریافت کرد. به دنبال زلزله‌هایی که در شش فوریه ترکیه و سوریه راندند، چینی تصاویر سار پس از زلزله را از ماهواره « L-SAR ۰۱» در ۱۰ فوریه به دست آوردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلیبه گفته این روزنامه، استفاده از تصاویر رادار دهانه ترکیبی یا فناوری سار(SAR) ارائه شده توسط سیستم «L-SAR 01» چین، میزان خسارات ناشی از زمین لرزه‌ها را به دقت به تصویر کشیدند و اطلاعات مهمی ارائه کردند. .

بر اساس گزارش روزنامه چاینا اسپیس نیوز، چین ماهواره را برای ثبت تصاویر مناطق زلزله زده در ترکیه مستقر کرده است که این کار به کمک ترکیه می کند تا وضعیت به جا مانده از این فاجعه را تجزیه و تحلیل کند و منابع امدادی را به صورت آزمایشی انجام دهد. تخصیص دهد.