مایکروسافت اج از طریق ابزار جدید همکاری و به‌روزرسانی AutoPlay Blocking آینده را به تصویر می‌کشد

Browser Essentials در Edge 112 در دسترس خواهد بود که در حال حاضر در حال انتشار است. طبق برنامه زمانبندی انتشار (در برگه جدید باز می شود). اگر هنوز آپدیت را ندارید، مایکروسافت می‌گوید که می‌توانید به کانال‌های Canary یا Dev برنامه Windows Insider بپیوندید تا ابزار را امتحان کنید. اگر نماد قلب را در نوار ابزار ببینید، متوجه خواهید شد که آن را دارید.

با رفتن به قسمت اصلی بعدی، می‌توانید با تنظیم Block جدید که پخش خودکار رسانه‌ها را در وب‌سایت‌ها متوقف می‌کند، Autoplay Blocking را بازگردانید. قبلا با گزینه Limit، فقط مجاز به توقف پخش خودکار ویدیوها در سایت هایی هستید که قبلاً بازدید کرده اید. یک نکته با این ویژگی وجود دارد: مسدود کردن پخش خودکار به آن محدود شده است نسخه Canary Channel مایکروسافت اج (در برگه جدید باز می شود) بنابراین باید مرورگر دیگر را نصب کنید، و حتی در آن زمان، تنها تعداد انگشت شماری می توانند آن را امتحان کنند. با این حال، برنامه هایی برای گسترش دسترسی کاربران وجود دارد.

مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که Workspaces «اشتراک‌گذاری صفحه مرورگر نیست و داده‌های مرورگر را با دیگران در یک گروه به اشتراک نمی‌گذارد». [or] بر اساس اعلامیه، پسوردها نیز به اشتراک گذاشته نخواهد شد. تنها چیزی که مردم می بینند برگه ها هستند.

در ابتدا در اکتبر 2022 اعلام شد، فضاهای کاری به افراد امکان می دهد گروهی از برگه های مرورگر را با دیگران به اشتراک بگذارند. این ابزار در یک دکمه جدید در گوشه سمت چپ بالای مرورگر Edge قرار خواهد گرفت. با کلیک بر روی آن می توانید یک را ایجاد کنید پنجره فضای کاری (در برگه جدید باز می شود) با نام اصلی و تم رنگی. از آنجا، هر برگه‌ای را که می‌خواهید جمع‌آوری می‌کنید، سپس اشتراک‌گذاری فضاهای کاری را در دکمه گفته شده انتخاب می‌کنید، جایی که به شما یک لینک برای اشتراک‌گذاری داده می‌شود. این گیرندگان می‌توانند به اضافه کردن آن به گروه برگه ادامه دهند، اگر بخواهند قبل از ارسال مجدد آن به شما، آن را حتی بیشتر رشد دهند.

بخوان  ارتباط ناسا با ماهواره جو زمین قطع شد



منبع

چندین ویژگی جدید برای مایکروسافت اج در حال ورود به نسخه بتا عمومی هستند. همه با هدف بهبود همکاری کاربران، شفافیت و قابلیت استفاده از اینترنت.

قبل از اینکه Edge را برای امتحان کردن Workspaces باز کنید، ابتدا باید یک حساب مایکروسافت (بدیهی است) و همچنین یک نسخه جدید از مرورگر Edge در رایانه شخصی یا Mac داشته باشید. توجه داشته باشید که این یک پیش‌نمایش محدود است، بنابراین همه نمی‌توانند این ویژگی را امتحان کنند، اما برنامه‌هایی برای گسترش به کاربران بیشتری در طی «چند ماه آینده» وجود دارد. همچنین، گروه‌ها کوچک خواهند بود زیرا فضاهای کاری در حال حاضر به پنج دعوت‌کننده محدود است.

خارج با قدیمی؛ با جدید

Browser Essentials، یک پنل آماری که جایگزینی برای Performance Hub در آینده خواهد بود، محدودیت کمتری دارد. جزئیات مربوط به ویژگی‌های کلیدی عملکرد و ایمنی مانند حالت کارآمدی، برگه‌های خواب و اسکن SmartScreen را ارائه می‌کند. برای مثال، می‌توانید ببینید که Edge چند وب‌سایت را اسکن کرده است تا ببیند آیا بدافزاری در کمین است یا خیر، و همچنین تعداد دانلودهای خطرناکی که مسدود شده است.