متا رمزگذاری انتها به انتها را برای همه کاربران مسنجر به ارمغان می آورد، اما نه به یکباره

طی چند ماه آینده، متا به تدریج رمزگذاری پایان به انتها (E2EE) را به همه گسترش خواهد داد پیام رسان کاربران برای اطمینان از سطح بالایی از امنیت در سراسر صفحه.

به نظر می رسد متا در حال پر کردن شکاف بین نسخه غیر رمزگذاری شده مسنجر و این نسخه جدید دارای E2EE است. شاید این شرکت به‌عنوان بخشی از یک برنامه بلندمدت، برنامه‌های غیررمزگذاری‌نشده را در نهایت کنار بگذارد، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا چنین خواهد بود یا خیر.

اگر به برنامه‌های پیام‌رسان دیگری با E2EE علاقه دارید و نمی‌خواهید منتظر مسنجر بمانید، حتما بررسی کنید لیست به روز شده TechRadar از بهترین ها. البته شما واتس اپ خود متا را دارید که سال ها رمزگذاری دارد. تلگرام و تریما هم دارید.



منبع

ما از متا پرسیدیم که آیا این شش ویژگی امروز برای همه کاربران با پیام‌رسان E2EE راه‌اندازی می‌شود یا اینکه همزمان با عرضه تدریجی که قبلاً ذکر شد خواهد بود. ما همچنین درخواست به‌روزرسانی در مورد رمزگذاری اینستاگرام کردیم، زیرا در چند ماه گذشته تقریباً هیچ خبری در مورد E2EE در برنامه وجود نداشته است. در صورت شنیدن این خبر به روز می شود.

شما چیزهایی مانند پیش‌نمایش پیوندها را دارید، بنابراین می‌دانید هنگام انتخاب یک پیوند و توانایی تنظیم وضعیت فعال خود برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، به کجا می‌روید. در ادامه فهرست، تم‌های چت اکنون در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید پس‌زمینه سفید ساده به‌علاوه واکنش‌های ایموجی سفارشی، عکس‌های نمایه برای گروه‌ها و اعلان‌های حباب را حذف کنید تا هنگام استفاده از برنامه‌های دیگر (اگرچه فقط در اندروید) ظاهر شوند.

بخوان  تغییر بیامو به رنگ دلخواه ظرف چندس

علاوه بر گسترش، چت های مسنجر با قابلیت E2EE شش ویژگی جدید دریافت خواهند کرد که امنیت و سفارشی سازی را افزایش می دهند. اگرچه این چیزی نیست که قبلاً ندیده باشیم.

در اینجا کلمه کلیدی “به تدریج” است متا بیان می کند که به صورت تصادفی انتخاب می کند (در برگه جدید باز می شود) کدام چت ها E2EE دریافت می کنند و کدام ها نه. در صورت انتخاب، به همه افراد در یک چت انتخابی اطلاع داده می شود که اگر برنامه آنها اکنون دارای آن لایه حفاظتی اضافی باشد. دلیل فرآیند انتخاب تصادفی این است که هم کاربران و هم زیرساخت های خود شرکت را تسهیل کند تا بر هیچ یک از آنها غلبه نشود. در حالت ایده‌آل، زمانی که به‌جای یک‌باره، کم کم انجام شود، عرضه آسان‌تر خواهد بود. به علاوه، متا در این دوره آزمایش خواهد کرد که آیا E2EE یک تنظیم پیش فرض برای مسنجر خواهد بود یا خیر. بنابراین اگر شما جزو معدود خوش شانس‌هایی هستید که اول انتخاب می‌شوند، حتماً به‌روزرسانی را در اسرع وقت نصب کنید تا امنیت مطلوبی داشته باشید.