مثل یک گیمر هستم – ایسنا

گریپ افزود: یکی از بزرگترین چیزها برای من است که می تواند دانش تئوری را با مهارت های عملی ترکیب کنم، به ویژه در زمینه توسعه نرم افزار. این ترکیب بسیار قوی است، زیرا به این معنی است که شما می‌توانید ریاضیات را انجام دهید و به جای جستجو برای متقاعد کردن شخص دیگری برای ایده خود، می‌توانید چیزی را از طریق نرم‌افزار بسازید.

ویان کرد: در آن مرحله، این وظیفه نبوغ است که تصمیمات کوچکی برای تحقق آن اتخاذ شود. می‌دانم که ما می‌خواهیم چه کار کند. با شروع پرواز، 500 بار در عملیات عملیاتی مجدد را انجام می دهد. دانشگاه که من کجا هستم؟ کجا باید باشم؟ و این نقطه کوچک را به طور مداوم انجام می دهد تا در آن باقی بماند.

وی می‌گوید: حوالی ساعت یک بامداد به آزمایشگاه پیش‌رانش جت رسیدم و با سایر رهبران تیم در اتاق عملیات نشستم. داشتیم میلرزیدیم. ما این همه راه آمدیم و همه چیز ممکن بود در یک لحظه آن جور که باید پیش نرود. سپس طرح‌ها و تصاویر را دیدیم که به طرز عجیبی شبیه پروازهایی بودند که در چهار سال شبیه سازی انجام می‌دادند. حالا ما برای اولین بار آن را در زندگی واقعی می‌دیدیم. خیلی خیالم راحت شد. سپس سعی کنید تا امکان داده‌ها را برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی و تماس با رئیسجمهور جمع آوری کنیم. همه چیز بسیار هیجان انگیز بود. الان پروازها کمی پیش پا افتاده به نظر میرسند.

مثل یک گیمر هستم

مثل یک گیمر هستم

مثل یک گیمر هستم

وی گفت: البته بخشی از کار من این است که بعد از پرواز چگونه پیش می‌رود. معمولاً ظرف یک روز یا بیشتر پس از پرواز، ما داده‌ها را از بالگرد به زمین برمی‌گردانیم. آن لحظه است که موفقیت پرواز را ارزیابی می‌کنیم. ما چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم. گاهی اوقات برای پرواز بعدی میدهیم. من سعی نکردم در بخش ساخت بالگردهای مریخ شغلی پیدا کنم. من حتی آنقدر هم به مریخ علاقه نداشتم. بسیاری از افراد در این تجارت با رویای فضای بزرگ شده‌اند. من یکی از آن افراد نیستم. گاهی اوقات زندگی برخی چیزها را برایتان رقم می‌زند. با این حال، اگر در مورد نوع شغل من صحبت می کنم، فکر می کنم بدیهی است که باید به این حوزه علاقه داشته باشد.

هدایتگر بلگرد نبوغ بررسیان کرد: قبل از اینکه در سال ۲۰۱۳ در آزمایشگاه پیش‌رانش جت وارد شوم، کارهای آکادمیک بسیاری را انجام دادند. اما آزمایشگاه پیش‌رانش یک فرصت خوب بود که پیش آمد و بعد از ورود به ساخت بالگرد کردم. من از ابتدای آغاز پروژه آنجا بودم، زمانی که برای اولین بار این ایده را داشتیم که سعی کنیم با بالگرد روی مریخ پرواز کنیم. «باب بالارام»(Bob Balaram) این مفهوم را مطرح کرد. سپس باب شروع به توسعه ایده برای نبوغ کرد. من در آن زمان با او روی ایده‌های کار می‌کردم که یک سیارک را از فضا گرفته و به زمین بازگردانم. حدس می‌زنم او چیزی در من دید که باعث شد وظیفه هدایت کنترل پرواز بالگرد را به من بسپارد. خوشحالم که او این لطف را کرد.

بخوان  تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان در محیط زیست از یک مهم

گریپ افزود: پس از اینکه مریخ نورد استقامت بالگرد نبوغ را در سطح مریخ قرار داد، ما درگیر یک برنامه بسیار فشرده بودیم زیرا ما یک فرصت ۳۰ روزه برای تکمیل ماموریت خود با پنج پرواز داشتیم. ما در آن زمان برنامه هایمان را با زمان مریخ تنظیم می کنیم و روزهایمان را 40 دقیقه در روز جابه جا می کنیم تا ساعات کاری خود را با ساعات نور خورشید در مریخ هماهنگ کنیم. وقتی نبوغ زیر نور خورشید بود باید کار میکردیم. در روز اول پرواز، برنامه پرواز را به نحوی تنظیم کنید و بعد از ظهر سعی کنید چند ساعتی بخوابیم. خوابم نبرد، سپس حوالی نیمه شب بیدار شدم تا بروم سر کار و اولین اطلاعات را از نبوغ بگیرم.

وی افزود: من عاشق کارم هستم. کمی غیرمعمول و کمی متفاوت از خلبانی یک هواپیما بر روی زمین است، تا حدی به این دلیل که خیلی دور است. ارسال پیام به مریخ حدود ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. این بدان معناست که همه چیز در یک جدول زمانی حرکت می کند. اجرای یک پرواز چند روز به طول میانجامد. شاید شبیه یک نوع بازی ویدیویی استراتژیک بسیار خاص باشد. فکر کردن به همه احتمالات و جمع آوری تمام اطلاعات و تصمیم گیری بسیار دقیق است. چون وقتی بازی تمام می‌شود، دیگر وجود ندارد و امکان بازیابی بالگرد در مریخ وجود ندارد.

گریپ درباره پایان ماموریت نبوغ گفت: نبوغ به پایان خواهد رسید، اما من همچنان روی بالگردهای مریخ کار خواهم کرد. چند راه برای پایان دادن به ماموریت نبوغ وجود دارد. راه اول برخورد کند که می‌تواند با سرعت و شدت به یک سنگ برخورد کند و پس از آن ماموریت آن تمام شود. همچنین این امکان وجود دارد که به روش‌های کمتر تماشایی کار کند می‌شود. شاید یک روز صبح از خواب بیدار شود، زیرا یک اتصال لحیم کاری خراب شده است. سخت است بگویم وقتی ماموریت به پایان برسد چه احساسی خواهم داشت. من بالگرد را با شخصیت یا چیزی شبیه آن نمی‌دانم اما این چیزی است که من برای مدت طولانی با آن کار کرده‌ام، بنابراین مطمئن هستم که برخی از احساسات درون من حتی پس از پایان مأموریت وجود خواهد داشت.

بخوان  قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

مثل یک گیمر هستم

گریپ تاکید کرد: من و گروهم تصمیمات بزرگ را اینجا روی زمین می‌گیریم. ما در هر موقعیتی که نگاه می کنیم هوا چگونه است؟ آیا مناطقی وجود دارد که بتوانیم در آن فرود بیاییم؟ هواگرد چقدر است؟ آیا می‌توانیم با سرعت مشخص کنیم؟ برای رفتن از نقطه A به B چقدر انرژی نیاز داریم؟ و غیره این نقطه شروع است. سپس می‌توان به برنامه‌ریزی دقیق پرواز بپردازیم. اساساً هر مانوری که بالگرد انجام می دهد، ما می‌نشینیم و اینجا روی زمین طراحی می‌کنیم.

گریپ درباره شغل خود در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا گفت: من نمی‌توانم یک بالگرد را اینجا روی زمین هدایت کنم، اما همیشه این کار را روی مریخ انجام می‌دهم! من خلبان ارشد بالگرد نبوغ ناسا هستم که با مریخ نورد «استقامت» در فوریه ۲۰۲۱ بر روی مریخ فرود آمد. در آن زمان، مطمئن بودم که این بالگرد فقط پنج پرواز انجام خواهد داد و فکر می کنم اگر پنج پرواز داشته باشم، بسیار خوشحال خواهم شد. امروز، ما ۴۰ بار بالگرد را پرواز داده ایم. این یک چیز کاملاً متفاوت با آن چیزی است که من تصورش را می‌کردم. من تقریباً می‌توانم هر چیزی را که به من نشان دهد بالگرد را نمی‌توان انجام داد، باور کرد، زیرا این کار همچنان ادامه دارد.

مثل یک گیمر هستم

مثل یک گیمر هستم

مهندس ارشد ناسا اضافه کرد: بسیاری از مردم در نظریه پردازی خوب هستند، اما در عمل کاری را انجام نمی‌دهند و بالعکس. بنابراین توصیه بزرگ من به افراد این است: سعی کنید هر دو مهارت را داشته باشید. یک راه عالی برای ورود به آزمایشگاه پیش‌رانش جت یک دوره کارآموزی است. تابستانها کلاسهای کارآموزی زیادی داریم. این راه برای اینکه بدانیم در حال انجام چه کاری هستیم، چه کسانی نیاز داریم و با مردم ارتباط برقرار می کنیم.

خلبان ارشد بالگرد نبوغ افزودن: سپس نرم‌افزار بسیار پیچیده‌ای داریم که می‌توانیم آن را در نرم‌افزار شبیه‌سازی امتحان کنیم. ما به معنای واقعی کلمه می‌توانیم بالگرد را در حال پرواز بر فراز زمینی ببینیم که زمین واقعی مریخ را که قرار است بر فراز آن پرواز کند تکرار می‌کند و ما به دنبال مشکلات هستیم. ما نمی‌خواهیم بر فراز یک دهانه پرواز کنیم، زیرا ممکن است مسیریابی را مختل کند. بنابراین باید مسیری را در اطراف آن برنامه ریزی کنیم. ما این برنامه ریزی را در طول روزها و هفته ها انجام می دهیم. زمانی که مسیری را پیدا کرد که آن راضی بودیم، آن را در یک قطعه کد کوچک قرار می‌دهیم که دقیقاً چگونه پرواز نبوغ را رمز می‌کند. سپس آن را ارسال می‌کنیم و تنها کاری را که می‌توانم در آن نقطه انجام دهیم، این است که بمانیم و منتظر بمانیم تا اتفاق بیفتد و داده‌ها را برگردانیم.

بخوان  ناسا اولین نمونه فرودگر ماموریت «آروپا لندر» را آزمایش می‌کند

به گزارش ایسنا، «هاوارد گریپ»(Håvard Grip) خلبان بالگرد نبوغ ناسا است که ۴۰ موفقیت موفقیت‌آمیز در سیاره سرخ کرده است. پرواز اولین پهپاد بین سیاره‌های انجام یک بازی ویدئویی استراتژیک است.

هر چند ماموریت نبوغ تمام شود، کار من تمام نمی‌شود زیرا من همچنین مهندس ارشد بالگردهایی هستم که حدود یک دهه دیگر به مریخ می‌روند تا نمونه‌هایی را که مریخ نورد استقامت در آنجا ذخیره می‌کند جمع‌آوری کرده و به زمین بازگرداند. من در نقشم به عنوان مهندس ارشد برای آن بالگردهای بازیابی، سعی می کنم تصمیمات بزرگی بگیرم و به عنوان یک سیستم نگاه کنم و سعی کنم مطمئن شوم که افراد در سطح زیرسیستم کار را به صورت هماهنگ انجام دهند. ما در مرحله طراحی اولیه بالگردهای جدید هستیم. طراحی آنها شبیه نبوغ با چرخ و بازو است. اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. این پروژه بزرگ بعدی است.

انتهای پیام



منبع مثل یک گیمر هستم

مثل یک گیمر هستم

«هاوارد گریپ» که در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پسادینا، کالیفرنیا فعالیت می‌کند، می‌گوید، نمی‌تواند یک بالگرد را روی زمین هدایت کند، اما این کار را در مریخ انجام می‌دهد! پایگاه بیزینس اینسایدر با این خلبان ارشد بالگرد مریخی نبوغ مصاحبه‌ای انجام داد که در زیر می‌خوانید.

گریپان گفت: در طول هفته صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوم، صبحانه نان و پنیر می‌خورم و حوالی ساعت ۹ صبح به آزمایشگاه پیش‌رانش جت می‌روم. من سحرخیز نیستم و همیشه به قهوه نیاز دارم. اما آزمایشگاه پیش‌رانش یک مرکز عالی و بسیار شلوغ است به همین دلیل از برخی جهات بیشتر شبیه یک مرکز دانشگاهی است. من دیدن عاشق رو در رو همکاران و داشتن مکالمه با آنها هستم، بنابراین شلوغ آنجا برای من یک امتیاز مثبت است. در بخش خود، من توسط افراد احاطه شده‌ام در سایر مأموریت‌های مریخ و برخی مدارگردها کار می‌کنند.