مراقب تحمیل هزینه های یادگیری به کاربران باشید

ما فقط به عملکرد برنامه‌ای که ارتقای عمده را دریافت کرده است نگاه می‌کنیم و آن را با همان برنامه در پلتفرم دیگر مقایسه می‌کنیم. اگر ارتقا یابد، عملکرد آن تغییر زیادی نخواهد کرد زیرا هیچ اتفاقی برای آن نیفتاده است.”

مقاله آنها با استناد به مطالعات قبلی اشاره می کند که “توجه کمی به تغییراتی که نوآوری ها ممکن است بر مشتریان تحمیل کند و این واقعیت که مشتریان ممکن است مقاومت طبیعی در برابر چنین تغییراتی داشته باشند، شده است.”

“بنابراین، برای ما یکسان است. ما به یک برنامه در اندروید در مقابل iOS نگاه می کنیم. دو بازار متفاوت، اما برنامه مشابه. و خوبی این است که زمان ارتقای بزرگ همیشه برای اگزوژن یکسان نیست. گاهی اوقات زمان تایید در iOS بیشتر از اندروید طول می‌کشد، گاهی اوقات برعکس و کاملا تصادفی است. بنابراین، ما از این تنوع استفاده می‌کنیم که خارج از کنترل خود توسعه‌دهندگان برنامه است.”

پروفسور چن می‌گوید: «مسئله این است که هر زمان که ویژگی‌ها و عملکردهای جدیدی را برای سرگرم‌تر کردن گیمرها معرفی می‌کنید، در واقع برخی از شایستگی‌ها و مهارت‌های آن‌ها را در همان زمان بی‌ربط می‌کنید.» بنابراین، آنها باید خود را مجدداً آموزش دهند و مجموعه‌ای از روال‌ها را برای رقابت با سایر گیمرها دوباره برقرار کنند.

شرکت هایی که به دنبال کسب ارزش از نوآوری های دیجیتال خود هستند، می توانند این کار را با انتشار مداوم نسخه های بهبود یافته محصولات فعلی خود انجام دهند. اما یک “روی تاریک” برای این نوع استراتژی وجود دارد: ارتقاء محصولات ممکن است مشتریانی را که قبلاً زمان و تلاش زیادی برای عادت کردن به یک سیستم عامل خاص صرف کرده‌اند، بیگانه کند.

بخوان  نمونه‌های مریخ در چنگ مریخ‌نورد «استقامت»

نوآوری های دیجیتال

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

“محصولات، مانند نوآوری نسلی، چرخه حیات دارند. بنابراین، مسئله اینجاست که کمی شبیه به نفرین مبتکر است. هر چه بیشتر نوآوری کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در معرض خطر قرار بگیرید. و رقبای شما ممکن است بتوانند این کار را انجام دهند. از این مزیت استفاده کنید و با انتشار تبلیغات، کاربران بیشتری را از خود به دست آورید، همانطور که کاربران شما با اختلال مواجه می شوند.”

آ مطالعه 2021 توسط یک استاد دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU) و همکارانش، با عنوان “دردهای رشد: تاثیر نوآوری محصول نسلی بر عملکرد بازی های موبایل”، پیامدهایی برای درک ما از تحول دیجیتال به طور کلی، به عنوان دیجیتالی کردن فرآیندهای تولید و مدل های کسب و کار دارد. ناگزیر شامل ارتقاء و تکرار است.

“بنابراین، مسئله اینجاست که فرصتی برای رقبا ایجاد می‌کند تا از آن استفاده کنند. هر زمان که یک ارتقای بزرگ را منتشر می‌کنید، در کوتاه‌مدت به عملکرد شما آسیب می‌زند تا زمانی که کاربران احساس کنند مزایای آن بیشتر از هزینه‌ها است.”

با این حال، با این حال، ممکن است برخی از اثرات تعدیل کننده در مورد بازی های توسعه یافته توسط رهبران بازار وجود داشته باشد. “کاربران هنوز هم کاهش عملکرد را تجربه می کنند، اما احتمالاً تحمل بیشتری دارند. آنها می خواهند در بازی بمانند زیرا این بازی محبوب است.”

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

پروفسور چن می گوید: «به وضوح یک مزیت بلندمدت برای نوآوری نسلی برای شرکت ها وجود دارد، اما از دیدگاه کاربران، حداقل در ابتدا، احتمالاً تحت تأثیر هزینه های کوتاه مدت یا تعدیل قرار می گیرند. آنها نیاز دارند. تا اینها را تحمل کنند و غرق نشوند، در غیر این صورت احتمالاً قبل از اینکه متوجه منافع بلندمدت شوند، برنامه را کنار خواهند گذاشت.”

“یک مکانیسم اصلی برای تخصیص ارزش این است که سریعتر از رقبای خود تکرار کنید، بنابراین شما همیشه از بازی جلوتر هستید و می توانید از آن پول به دست آورید، حتی اگر فقط برای یک فرصت کوتاه باشد. اما یک پتانسیل وجود دارد. هزینه ای که باید از آن آگاه باشیم.” به عنوان مثال، این مقاله به نقل از یک سخنگوی اسنپ چت می گوید که به CNN گفت که ارتقای محصول بزرگ “می تواند کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید”.

روش مطالعه از رویکرد تفاوت در تفاوت ها (DID) استفاده می کند. “بنابراین، اساسا، ما دوقلوها را با نگاه کردن به دو محصول بسیار مشابه مقایسه می‌کنیم. یکی از برنامه‌ها ارتقای عمده‌ای دریافت می‌کند، دیگری – که از هر نظر بسیار شبیه است – نه. و سپس عملکرد را مقایسه می‌کنیم.”

پروفسور چن به دفتر تحقیقات گفت: «تکرار چیزی است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها زیاد درباره آن صحبت می‌کنند، اما چیزی نیست – حداقل در حوزه ما، در مدیریت استراتژیک – مردم واقعاً آن را انتخاب می‌کنند. “هر وقت با پزشکان صحبت می کردیم، آنها همیشه احساس می کردند که تکرار کاری است که هر روز انجام می دهند. آنها سعی می کنند محصولات خود را بر اساس بازخورد کاربران و روندهای فناوری جدید در بازار بهبود بخشند.”

بر اساس این مطالعه، توصیه او به شرکت های نرم افزاری که این برنامه ها را تولید می کنند چیست؟

تحول دیجیتال مزایایی را به همراه دارد زیرا نرم‌افزار تکرار بسیار کم‌هزینه‌تر و سریع‌تر از ارتقاء سخت‌افزار است (به عنوان مثال، سیستم عامل یک خودرو بر خلاف خود خودرو)، اما همچنین نشان می‌دهد که فرآیند تکرار ممکن است جنبه منفی داشته باشد.

پروفسور چن به دفتر تحقیقات گفت: «مبتکران می‌خواهند مطمئن شوند که هر زمان که یک نوآوری یا محصول جدید عرضه می‌کنند، از آن درآمد کسب می‌کنند.» در حالی که معمولاً شامل مالکیت معنوی و حفاظت از حق چاپ می شود، توسعه نرم افزار به دلیل سرعت نوآوری در این بخش، چالش های منحصر به فردی دارد.

این مقاله بیان می‌کند که برای توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها، “نوآوری نسلی ابزاری فراگیر و مهم در زرادخانه شرکت‌ها است.”

این مطالعه توسط چن لیانگ، استادیار استراتژی و کارآفرینی SMU و همکارانش، شواهدی از یک جنبه تاریک پیدا کرد که می‌تواند به ویژه برای شرکت‌هایی که تغییرات متعددی را آغاز می‌کنند، مضر باشد. اگرچه این اثر منفی برای رهبران بازار چندان مضر نیست.

اگرچه ارتقای محصول در طیف گسترده‌ای از صنایع به کار گرفته می‌شود، اما این مطالعه به‌ویژه بر روی بازی‌های اپلیکیشن موبایل تمرکز دارد، تا حدی به دلیل دسترسی به داده‌های 58 کشور که توسط یک شرکت تحلیلی در بخش هوش تلفن همراه نگهداری می‌شود.

محققان در واقع عملکرد برنامه‌های تقریباً یکسان را مقایسه کردند، اگرچه نسخه ارتقا یافته ممکن است ابتدا بر روی پلتفرمی متفاوت از نسخه قبلی منتشر شده باشد. “این کاملا شبیه به مطالعات پزشکی است که در آنها دوقلوها را مقایسه می کنند. فرض اینجا این است که دوقلوها از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند. از نظر ژنتیکی، از نظر ظاهر، تربیت آنها و غیره. و یکی از دوقلوها به نوعی دچار می شود. درمان، در حالی که دیگری در یک گروه کنترل است. سپس آنها نتیجه را مقایسه می کنند تا اثر آن درمان را ارزیابی کنند.”

محققان با چندین توسعه‌دهنده برنامه مصاحبه‌هایی انجام دادند که یکی از آنها ارتقا را به عنوان “مسئله مرگ و زندگی برای یک بازی موبایلی توصیف می‌کند، زیرا کاربران در عرض یک ماه از انجام همان بازی خسته می‌شوند. بهترین راه برای زنده ماندن، به‌روزرسانی منظم محتوای جدید است. ” یکی دیگر از توسعه دهندگان اظهار داشت که به روز رسانی های اصلی “بالاترین پتانسیل برای ایجاد درآمد را دارند.”

“پس از صحبت با پزشکان – و بر اساس درک ما از نوآوری دیجیتال، این احتمال وجود دارد که برنامه هایی که عملکرد بدی داشته اند به احتمال زیاد به روز رسانی شوند زیرا توسعه دهندگان می خواهند برنامه را احیا کنند. بنابراین، اگر درست باشد، باید نوعی ارتباط بین آنها پیدا کنید. ارتقا و عملکرد.”

نقل قول: ارتقای محصول دیجیتال: مراقب تحمیل هزینه های یادگیری به کاربران باشید (2023، 26 مه) بازیابی شده در 30 مه 2023 از

پروفسور چن می گوید که پس از انتشار مقاله در مجله مدیریت استراتژیک، او و همکارانش در حال بررسی تعامل تامین کنندگان بالادستی تراشه ها، دوربین ها و غیره با توسعه دهندگان نرم افزار پایین دستی هستند.

ارائه شده توسط دانشگاه مدیریت سنگاپور


پروفسور چن گفت: «پتنت کردن یک نرم‌افزار بسیار سخت است.» و افزود که از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزار استودیوهای کوچکی هستند، فاقد منابع شرکت‌های تولیدی بزرگ هستند و قادر به استخدام وکلای متخصص در مالکیت معنوی نیستند. در هر صورت، صنعت آنقدر سریع تغییر می کند که «تا زمانی که حق ثبت اختراع را دریافت کنید، حدود دو سال از راه می گذرد» و تا آن زمان ممکن است نرم افزار یا اپلیکیشن جذابیت خود را از دست داده باشد.

این مقاله استدلال می‌کند که در حالی که ارتقاء محصول – که در مقاله از آن به عنوان “نوآوری محصول نسلی” (GPI) یاد می‌شود – با هدف گرفتن ارزش منتشر می‌شوند، “همچنین ممکن است هزینه‌های یادگیری را بر مشتریان تحمیل کنند که می‌تواند ارزش را از بین ببرد.”