مصرف ویتامین D ممکن است به کاهش زوال عقل کمک کند

مطالعات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است از مغز در برابر تجمع تاو، تغذیه دیگری که در ایجاد نقش زوال عقل دارد، محافظت کند، کمک کند.

حدود 4600 نفر – 37 درصد – از شرکت‌کنندگانی که از سنی 71 سال گذشته بودند و در شروع کارآزمایی‌ها از زوال عقل بودند، مصرف‌کنندگان مصرف می‌کردند. حدود ۲۶۹۶ نفر در طی ۱۰ سال آینده به زوال عقل مبتلا شدند. از این تعداد، حدود سه چهارم(۲۰۱۷ نفر) هرگز در آن دوره مصرف مصرفی در حالی که یک چهارم(۶۷۹ نفر) مصرف مکمل مصرف نمی کنند.

دکتر «روزا سانچو» (رزا سانچو) سرپرست تحقیقات آلزایمر در انگلستان گفت: یافته‌ها می‌دهند که شروع زوال عقل در مصرف مکمل‌های ویتامین‌های معمولی دیرتر اتفاق می‌افتد و این اثر در بین عواملی که عوامل ژنتیکی یا مشکلات بیماری را دارند، ندارند. قوی تر به نظر می‌رسد.

یافته‌های ما بینش‌های کلیدی را در مورد گروه‌هایی که ممکن است به طور خاص برای مکمل‌های ویتامین برای هدف قرار گیرند، می‌کند. به طور کلی، ما شواهدی پیدا کردیم که نشان می‌دهد مصرف‌های مفید ممکن است قبل از شروع زوال شناختی مفید باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که سطح پایین ویتامین D با خطر بالاتر ذوال عقل مرتبط است. ویتامین D در پاکسازی آمیلید در مغز نقشی دارد که تجمع آن یکی از علائم بیماری آلزایمر است.

تحقیقات بر این باورند که این ویتامین ممکن است به تجمع پلاک‌هاییل و تاو کمک کند که آنها را با بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط کند.

همچنین بیشتر ویتامین ها در گیاهانی که حامل ژن APOE4 نبودند، در مقایسه با افراد دیگر، به طور قابل توجهی بود. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که حامل‌های ژن APOE4 هستند ویتامین D را بهتر از خود جذب کنند که این ممکن است اثر ویتامین D را کاهش دهد. با این حال، هیچ سطح خونی برای آزمایش این فرضیه گرفته نشد.

بخوان  رونمایی از یک خودروی بدون فرمان، پدال و آینه

دانشگاه علوم پزشکی اکستر و «موسسه مغز هوچکیس کلگری» در کانادا گروهی متشکل از ۱۲ هزار و ۳۸۸ نفر را در مرکز هماهنگی آلزایمر آمریکا تحلیل و تحلیل کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد که عادات و رفتارها در میانسالی، داشتن قلب سالم یا سیگار کشیدن، می‌تواند زوال عقل را کاهش دهد.

ویتامین D از غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، مکمل‌ها و قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به دست می‌آید. پوست افراد مسن می‌توانند در تبدیل نور خورشید به ویتامین D کارآمدی کمتری داشته باشند و احتمال داشته باشند که آنها و وابستگی به منابع دیگر را افزایش دهند. در که فواید مکمل‌ها در بین هر دو جنس دیده می‌شد، آن را در میان زنان و در افراد با شناخت طبیعی بیشتر بود.

پژوهشگران دانشگاه «اکستر» در یک ادعای مصرف روزانه ویتامین D می‌توانند موفق شوند افراد به زوال عقل را کاهش دهند.

تحقیقات بر این باورند که بیشتر در میان زنان می‌توانند به این دلیل باشند که سطح استروژن، که با فعال شدن ویتامین مرتبط است، در دوران یائسگی کاهش می‌یابد.

پروفسور «زه نور اسماعیل» (زهی نور اسماعیل) از دانشگاه کلگری و دانشگاه اکستر که این تحقیق را رهبری می‌کرد، گفت: ما می‌دانیم که ویتامین D در مغز وجود دارد که می‌تواند پیام‌هایی را برای کاهش زوال عقل داشته باشد، با این حال نتایج تحقیقات انجام شده است. متفاوت بوده است.

این می‌تواند منجر به افزایش مصرف این ویتامین شود، که بیشتر به زنان توصیه می‌شود، زیرا این ویتامین با سلامت استخوان‌ها دارد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه ویتامین D برای مصرف زوال عقل را در زنان کاهش می دهد.

بخوان  ایجاد اولین شرکت تولیدکننده مواد بارورسازی ها در دانشگاه آزاد

بر اساس یافته‌ها، 40 درصد موارد کمتر از این بیماری در میان افرادی که از ویتامین‌های مکمل استفاده می‌کنند، وجود داشته است.

محققان دریافتند که مکمل‌ها را مصرف می‌کردند مدت طولانی‌تری از این بیماری عاری بودند و در مجموع 40 درصد موارد در بین آنها کمتر بود.