معرفی پیشقراولان تکنولوژی در جهان 1 بیتی

اگر مشتاق هستید که اطلاعات جالب دیگری در خصوص این نسل جدید بدست بیاورید و تاثیر تکنولوژی های جدید بر نسل آی ژن را بدانید، به شما خواندن این کتاب را سایت 1biti پیشنهاد می کنیم. آنتونیو گارسیا مارتینس به عنوان مشاور پیشین توییتر و یکی از مدیران فیس بوک تجربیات خود را در خصوص مسائل مرتبط با استراتژی کسب و کار و برخی از موارد مطرح در «دره سیلیکون» را در کتاب خود با عنوان «میمونهای آشوب: ثروت کثیف و شکست تصادفی در دره سیلیکون» به رشته تحریر در آورده است. اپل که بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای تکنولوژی آمریکایی است که سالها با تولید محصولات مختلف فناوری نظیر گوشی هوشمند آیفون، تبلت آیپد، لپتاپ مک بوک و سایر لوازم جانبی همواره سعی کرده که حرف اول را در این عرصه بزند. چالش اول در هزینهی بسیار بالای محصولات چاپ شدهی زیستی است. اولین ویژگی، زیست سازگاری است؛ به این معنا که باید در وهلهی اول متریال مورد نظر توسط سیستم ایمنی بدن، یک عامل خارجی و تهدید کننده محسوب نشود. چاینا موبایل: بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا از نظر ارزش بازار در حال حاضر ارزشی برابر ۵۱/۲۱۶ میلیارد دلار دارد.

در این کتاب نسل آی ژن به نسلی اطلاق می شود که در اواسط دهه 1990 تا اواسط سال 2000 و بعد از آن، متولد شده باشند؛ نسلی که تمام سنین نوجوانی را همراه با گوشی های هوشمند زندگی کرده است، نسل آی ژن با استفاده از رسانه های اجتماعی و ارسال پیامک به جای فعالیت های دیگر، با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و شاید به همین دلیل سطح اضطراب، افسردگی و تنهایی خاصی را تجربه می کند. این دسته از دانشمندان در تلاش بودند تا به جای استفاده از ماده رزین، سیستمی را طراحی کنند تا بتوان مونومرهای مایع را وارد دستگاه کرده و سپس با استفاده از اشعهی لیزر بتوان یک سازهی جامد تحویل گرفت.

نمونههای هوش مصنوعی در حال حاضر در همه اجزای زندگی ما و اطراف ما موجود است و هر روز در حال انجام وظایفی است که به عهدهاش گذاشته شده است. اعضای این نسل روش های کاملا جدیدی را برای ازدواج انتخاب می کنند و از زندگی و حرفه هایشان انتظار متفاوتی دارند. به عنوان نمونه، یک شبکه عصبی مولد مخاصم که روی تصاویر آموزش دیده است، میتواند تصاویری تولید کنند که به صورت سطحی، برای انسانها واقعی به نظر بیایند و ویژگیهای واقعگرایانه خوبی از خود نشان دهند. به همین منظور، پلیمرهای طبیعی مثل کلاژن، سیلک فیبروئین، ژلاتین، سلولز و سایر موادی از این قبیل به منظور ساخت یک داربست مناسب برای بارگذاری سلول روی آن مورد استفاده قرار میگیرد. از چه موادی برای پرینت سه بعدی استفاده میشود؟ به گزارش بیان ما؛ نمایشگاه «CES» به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای فناوری هر ساله برگزار میشود.

محصولات هیجانانگیزی مانند نمایشگرهای خم شونده که دنیای تولید کالا را به کلی تغییر میدهند. اندرو مک آفی و اریک بری نیوالفسون، محققان MIT که در گذشته کتاب «عصر ماشین دوم» را با جزئیات دقیق در مورد چگونگی تغییر تکنولوژی مدرن در کسب و کار و اقتصاد نوشتند، نویسنده یکی دیگر از موارد لیست بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی ما هستند. این شرکت با حدود ۶۶۵ میلیون نفر کاربر در ماه ژانویه گذشته به عنوان بزرگترین اپراتور موبایل جهان معرفی شده است. به عنوان مثال، الگوریتم جستجوی پیشبینیکننده گوگل از دادههای کاربر گذشته برای پیشبینی اینکه کاربر بعدی در نوار جستجو تایپ میکند، استفاده میکند. این روان درمانگر خودکار یک چت بات (یک نرمافزار هوش مصنوعی (AI) است که میتواند از طریق برنامههای پیام رسان، وب سایت ها، اپلیکیشنهای موبایلی و یا تلفن، مکالمه (چت) با یک کاربر را به زبان طبیعی شبیهسازی کند؛ م.) ساده بود. شرکتهای بزرگ فناوری به دنبال راهکاری موثر برای مقابله با حملات سایبری هستند و در کنفرانس Black Hat USA 2022، چارچوب طرحواره امنیت سایبری باز (OCSF) که توسط شرکتهایی از جمله خدمات وب آمازون (AWS)، Splunk، بازوی امنیت سایبری IBM و دهها غول فناوری دیگر پشتیبانی میشود، معرفی شد.

شرکت بزرگ و محبوب اپل هم توانست عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به خودش اختصاص بدهد و با کسب این عنوان ۲۵ رتبه ارتقا پیدا کند و در جایگاه بیست و دوم این فهرست قرار بگیرد. در این مطلب بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی را به شما معرفی می کنیم. احتمال اینکه شما اصلا این رایانه را ندیده باشید و یا چیزی در مورد آن نشنیده باشید، خیلی زیاد است. بعضى از باب اینکه نمىدانستند مىشود یک موجود ناقص هم ادراک داشته باشد، آن را حمل کرده بودند به اینکه این تسبیح تکوینى است؛ و حال آنکه آیه غیر از این را مىگوید. دانشمندان توانستهاند پرینترهای زیستی را هم خلق کنند تا بافت و اندام واقعی بدن موجود زنده را به صورت آزمایشگاهی ایجاد کنند. آنها در این کتاب سه مبحث هوش مصنوعی، محصولات و سیستم های عامل و جمعیت را بررسی می کنند و اطلاعات بسیاری خوبی را به کسب و کارهای کوچک در دنیای فناوری می دهند. ضمن این که کارهای انبارداری آن هم مدت هاست در اختیار ربات ها می باشد. در یادگیری نظارت شده، الگوریتم ML یک مجموعه داده آموزشی کوچک در اختیار دارد. در هر صفحه از این کتاب که یکی از بهترین کتاب های جهان در زمینه تکنولوژی است، نکته کلیدی برای یادگرفتن وجود دارد.

بخوان  پرپشت کردن ابروها راهکارهای خانگی و کلینیکی کلینیک خانه سفید

در صورتی که شبکههای عصبی پیچیدهتر و عمیقتر شوند و از آنها برای یادگیری مسائل پیچیده استفاده شود، به آن یادگیری عمیق (Deep Learning) گفته میشود. هوش مصنوعی به طور محسوسی در اطراف ما وجود دارد، در موتور جست و جور گوگل، شبکههای اجتماعی و حتی در پلتفرمهای پخش فیلم و لوازمخانگی که هرروزه با آن سروکار داریم. او بعدا نوشت: “از روی و مشاهدات و تجربه طولانی شغلی ام میدانستم که پیوندهای عاطفی قوی بسیاری از برنامه نویسان با رایانههای خود اغلب پس از تجربههای کوتاه با ماشینها شکل میگیرد. چیزی که من متوجه نشده بودم این است که قرار گرفتن در معرض بسیار کوتاه مدت با یک برنامه رایانهای نسبتا ساده میتواند تفکر هذیانی قدرتمندی را در افراد کاملا عادی ایجاد کند”. آزمایشگاهها و شرکتهای زیادی روی فناوری مشابهی برای تبدیل متن به تصویر کار میکنند. در این بخش از ساعدنیوز تصویر سازی هوش مصنوعی از عاشورا را مشاهده خواهید کرد. اما وی نگذاشت که این موضوع او را از پیشی گرفتن از نابغههای دوران خود باز دارد و تکنولوژیهای متعددی را ابداع کرد که بسیار جلوتر از زمان بودند. او در سال ۱۹۸۸ توانسته شرکت و تجارتش را راهاندازی کرده و اولین پرینتر سه بعدی SLA را به صورت رسمی تجاریسازی کند.

کمی آنطرفتر، فردی به اسم کارل دکارد در دانشگاه تگزاس توانسته در همان سال ۱۹۸۸ میلادی، اولین پرینتر سه بعدی SLS را خلق و ثبت جهانی کند. در بحبوحهی ظهور پرینترهای SLA و همچنین SLS فرد دیگری به اسم اسکات کرامپ توانسته طرح جدیدی را به صورت بینالمللی ثبت کند. در سال ۱۹۴۳ بود که Warren McCulloch and Walter Pitts اولین مدل ریاضی و کامپیوتری از نورونهای بیولوژیک را بانام Formal Neuron به دنیا عرضه کردند.در ۱۹۴۳، Norbert Wiener نظریهی سایبرنتیک (cybernetics) را با هدف یافتن راهی برای ارتباط برقرارکردن و کنترلکردن ماشین و حیوان (هر دو ) طرح کرده بود. از زمانیکه هیدئو کوداما طرح ایدهی چاپ سه بعدی را ارائه کرده تا به امروز که تکنولوژی و علوم کامپیوتری پیشرفت حائز اهمیتی پیدا کرده، طرحهای متنوعی از دستگاههای مختلف در این زمینه به مرحلهی اجرایی و حتی تجاریسازی رسیده است. به نظر می رسد این کتاب شبیه یک داستان علمی تخیلی باشد، اما بوستروم دلایلی از پیشرفت های بزرگ در هوش مصنوعی را بیان می کند که کاملا متقاعدکننده است. 1. 1.1. چیستی هوش مصنوعی از نظر چه کسی؟ رایانه چه اعمال هوشمندانهای را انجام میدهد؟ آنتونیو گارسیا مارتینس نویسنده «میمونهای آشوب» در این کتاب شرکتهایی مثل «گوگل و فیس بوک» را بررسی کرده و عوامل موفقیت و داستانهای پشت پرده آنها را مورد بحث قرار میدهد.

با این حال، یک دانشمندان توانست بالاخره این طلسم را بشکند؛ دانشمندی که نامش در تاریخ صنعت و مهندسی جاودانه شد. مطمئناً در تیمی که بر روی این هوش مصنوعی تمرکز دارد، شما باید سرپرست مرکز تماس و کارمند مرکز تماس را مورد استفاده قرار دهید. این تكنولوژی یك تكنولوژی جدید بر روی مودمها و اختصار كلمات Digital Audio Accelerator است كه به صورت یك پردازنده بر روی برد مودم نصب میشود .این تكنولوژی باعث ارسال هر چه بهتر صدا و با كیفیت بالاتر بر روی خطوط میشود و در واقع به عنوان یك شتاب دهنده دیجیتالی صدا برای مودمها عمل میكند .همچنین باعث میشود كه برقراری ارتباط و ارسال صدا، با قدرت وضوح هر بهتر انجام شود.

بخوان  بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

آلفابت، شرکت مادر گوگل که از جایگاه نخست خود در سال گذشته به رتبه سوم نزول پیدا کرده است، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه سهام و بازار تکنولوژی را اندکی ناامید کرد چراکه آنها پیشبینی بسیار بهتر و موفقیتآمیزتری را درباره عملکرد و ارزش برند گوگل داشتند. بهره مندی از حداقل EQ می تواند شروع مناسبی را در سفرهای روحانی و معنوی فرد در پی داشته باشد، چرا که کمی خودآگاهی و همدلی برای شروع این روند لا زم است، اما به محض آغاز تمرینات معنوی، هوش معنوی خود می تواند در رشد EQ نقش بسیار تقویت کننده و فعال کننده داشته باشد. وقتی که بومرنگ در حالت عمودی پرتاب میشود، حالت بالا برنده و کشش آن در دو انتهای متفاوت آن نوعی گشتاور تولید میکند که در ادامه باعث یک شتاب حرکت زاویهای شده که پیش رفتن بومرنگ را در پی داشته و مسیر حرکت منحنی آن را باعث میشوند. در مرتبه پیشرفتهتر از مشخصههای بیومتریک مانند حالت چهره برای تشخیص هویت افراد استفاده میشد.

مسیر پیشنهادی توسط جی پی اس، باعث ورود او به یک باتلاق در انتهای مسیری شد که باعث غرق شدن تقریبی او و خودرویش شد! بر اساس گزارش ABC News، این زن مشغول رانندگی در هوایی مه آلود در محیطی ناشناخته بود و قصد داشت برای مسیریابی از جی پی اس گوشی خود استفاده کند. این پرسشی است که بسیاری از کسانی که در بخش تکنولوژی مشغول به کارند همواره از خود و دیگران میپرسند. این کتاب روایتی است از زمان کودکی ایلان ماسک تا زمانی که او در Zip2 و PayPal و سپس در شرکت های اسپیس ایکس، تسلا و SolarCity مشغول به کار شد. کمی بعد، با دریافت تماسی مبنی بر افزایش تعداد موشکها به ۲۲۰۰ عدد، شرایط بحرانیتر هم شد. آمازون بهعنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی و خردهفروشی آنلاین در جهان، توانسته است در جایگاه نخست شرکتهای تکنولوژی از لحاظ ارزش سهام و برند و همچنین میزان درآمدزایی قرار بگیرد چرا که ارزش این برند از سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی ۴۷ درصد افزایش یافته است که البته یکی از دلایل اصلی این رشد چشمگیر و قابل ملاحظه، بجز تجارت و خرده فروشیهای آنلاین، تلاش این شرکت برای توسعه دستگاههای الکترونیکی نظیر اسپیکرهای هوشمند و همچنین برقراری زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات ابری و دیجیتالی بوده است.

این در حالی است که دو شرکت رقیب یعنی Alibaba و Tencent زودتر وارد حوزه موبایل شده بودند. اینتل اعلام کرد از آنجا که پردازندههای Lakefield بیشتر با تمرکز روی محصولات موبایلی تولید شدهاند، این تراشههای جدید یعنی Alder Lake بیشتر برای سیستمهای رومیزی و همچنین پردازشهای موبایلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به همین خاطر، هال دقیقا همان خط فکری دانشمندان فرانسوی را دنبال کرد؛ یعنی استفاده از یک سیستم مبتنی بر ساخت لایه به لایهی اشیا و تبدیل لایهها به مدلهای سه بعدی جامد. متریال مورد نظر برای پرینت سه بعدی باید در دسترس بوده و همچنین قیمت آنچنان گزافی هم نداشته باشد تا بتوان در خط تولید شرکتها از آن بهره برد.

کرامپ توانسته کاری کند تا مادهی پلیمری مورد نظر به صورت رشتهای به صورت مستقیم از نازل دستگاه بیرون آمده و ساختار سه بعدی مد نظر ایجاد شود. Technorati مفید و محبوب ترین وب سایت فناوری در دنیای اینترنت است که به وبلاگ نویسان و صاحبان وبلاگ های فناوری کمک می کند تا بازدیدهای بیشتری از وب سایت خود داشته باشند و راهنماها و اخبار فناوری با کیفیت زیادی را ارائه می دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت inc.com، به تازگی گزارشهای جدیدی از سوی موسسههای تحقیقاتی منتشر شده که نشان میدهد با ارزشترین برندها و به عبارتی ثروتمندترین شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی کدام هستند. این درخواست درخصوص ۱٫۵ میلیون دلار هزینهای است که برای فعال کردن قابلیت های جدید تجزیه و تحلیل اطلاعات در زمان واقعی درنظر گرفته شده است. دنیایی که در آن سارقها جای خود را به هکرها می دهند و قربانی می تواند هر یک از ما کاربرانی باشد که در دنیای مجازی و اینترنت فعال است. به این صورت که به جای استفاده از مایع در مخزن دستگاه، باید از پودر استفاده میشد. دانشمندان در تلاش هستند به جای استفاده از پلیمر و مواد مصنوعی، از موادی استفاده کنند که در طبیعت موجود است.

بخوان  به چه دلیل نباید از صرافی کوینکس استفاده کرد؟ -ایران ارز دیجیتال

اپل: ارزشمندترین شرکت جهان در حال حاضر ارزشی برابر ۹۷/۵۴۵ میلیارد دلار دارد. مایکروسافت: غول نرمافزاری جهان در حال حاضر چهل و دومین شرکت بزرگ جهان است و با ارزش بازار ۵۴/۲۷۳ میلیارد دلار چهارمین شرکت ارزشمند جهان هم به حساب میآید. آی بی ام: این شرکت بزرگ و قدیمی آمریکایی با ارزش ۷/۲۳۸ میلیارد دلار، پنجمین شرکت بزرگ دنیا از این نظر به حساب میآید. با این شرایط، باقی ماندن در فضای کسبوکار دیجیتال و فناوری روز، نیاز به برخی فوت و فنهای ویژه دارد که در عین اهمیت چندان دشوار به نظر نمیرسند. این هشت نفر حالا آنقدر در این صنعت اهمیت پیدا کردهاند که شنیدهها و گفتههای زیادی را متوجه خود کردهاند. این نمایشگاه ویترینی بوده که سالانه جدید ترین تکنولوژیها را به نمایش میگذارد. این نمایشگاه به مدت دو روز از ٩ تا ١١ آوریل هر سال در هوستون ایالات متحده برگزار میشود. این نمایشگاه که سال پیش تنها به صورت مجازی برگزار شد، امسال به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود؛ افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پی شیوع سویه امیکرون منجر شد بسیاری از شرکتهای بزرگ از این رویداد که از فردا آغاز میشود کنار بکشند؛ با این حال انتظار میرود بیش از ۵۰ هزار نفر و ۲۲۰ غرفهدار دران شرکت کنند.

از آنجا که تقریبا دو سوم درآمد اپل از فروش و ارائه گوشیهای آیفون به دست میآید، این شرکت همواره تمرکز ویژه برروی افزایش فروش آیفون در جهان داشته است. حالا بزوس با ۱۶۲ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است. این شرکت همچنین با سود حاصل از فروش ۵/۲۳ میلیارد دلار نهمین شرکت پر سود دنیا است. آن ها می توانند بهتر از پزشکان انسانی و با دقت بسیار بالایی سرطان ها را تشخیص دهند، حتی در بسیاری از زمینه های دیگر آن ها مشابه انسان و یا بسیار بهتر از آن به استدلال و شناخت دست می زنند. آلن نیول، هربرت سایمون و جیشاو برنامه عمومی مسئله (GPS) را توسعه دادند، برنامهای که برای تقلید از حل مسئله انسان طراحی شده است. میتوان بیو پرینترهای سه بعدی را دریچهای برای حل معضل پیوند اعضا دانست. هر چند باید به این موضع هم اشاره کرد که ساختارهای اصلی و طبیعی بدن اغلب ماهیتی در ابعاد نانو دارند که در زمان نگارش مقاله هنوز بیو پرینتر سه بعدی با قابلیت چاپ نمونههای بافتی در ابعاد نانو تولید نشده است.

گالووی به جای آن که فقط یک داستان را برای هر شرکت شرح دهد، از دانش کسب و کارش با ریزبینی هرچه تمام استفاده کرده و به صورت قانونی به تشریح رویکرد هر شرکت در مورد آنچه انجام می دهند، می پردازد. برخی دیگر نیز به این موضوع اعتقاد دارند که کیفیت یک محصول یا تصمیم ما برای استفاده از یک سرویس، ارتباطی به قدمت و اصالت ندارد و اتفاقا اگر به جای شرکتهای قدیمی به سراغ استارتاپها و شرکتهای جدیدتر برویم، محصول یا سرویس بهتری دریافت خواهیم کرد. پس از این مرحله میتوان برای چاپ اقدام کرد. به عنوان مثال تکنولوژی به کمک موسسه هایی مثل موسسه ایران اروپا آمده تا به واسطه آن اقدام به آموزش آنلاین دانشجویان و زبان آموزان خود کنند. همهساله مجمع جهانی اقتصاد با مطالعه دستاوردهای شرکتهای مختلف در سراسر جهان اقدام به انتخاب برترینهای آنها میکند که تحت عنوان پیشتازان تکنولوژی معرفی میشوند. این در حالی است که وین در سال 2017، دهمین شهر پیشرفته جهان بود. در حال حاضر حتی در جوامع پیشرفته هم امکان پرداخت برای عموم مردم فراهم نیست.