موشک H3 ژاپن فردا پرتاب می‌شود

انتهای پیام



منبع

ژاپن فردا(یکشنبه) را برای دومین جستجو برای پرتاب موشک H3 هدف قرار داد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این موشک ماهواره ALOS-3 را به مدار پایین زمین تحویل خواهد داد. سپس این ماهواره با چشم تیزبین سیاره ما را برای کاربردهای مختلف مطالعه خواهد کرد.

آژانس هوافضای ژاپن در روز جمعه اعلام کرد که اگر همه چیز برنامه پیش برود، این پرتاب از مرکز فضایی تانگاشیما(Tanegashima) انجام خواهد شد. این ماموریت در یک پنجره تقریباً ۶.۵ دقیقه انجام می‌شود.

آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) قصد دارد تا این موشک را در روز ۱۶ فوریه پرتاب کند، اما این کار را انجام داد زیرا دو پیشران جامد این موشک مطابق برنامه مشتعل نشدند.

انتظار می‌رود داده‌های مشاهده‌شده توسط ALOS-3 به دلیل وجود قابلیت‌های تصویربرداری به‌فرد، منجر به پیشرفت در زمینه‌های مختلف می‌شود. این اطلاعات کمک قابل‌توجهی برای ارتقای اطلاعات جغرافیایی جهانی و تحقیقات و نظارت بر محیط ساحلی و پوشش گیاهی خواهد بود.

این اولین مأموریت یک پرواز آزمایشی است، H3 یک محموله عملیاتی را حمل خواهد کرد که یک فضاپیمای رصد زمین سه تنی به نام ماهواره رصد زمین به نام ALOS-3 یا Daichi-3 است.

پس از گذشت زمان کوتاهی تحقیقات علت این ناهنجاری را فاش کرد. وجود یک مشکل در سیستمی که نیروی موتورهای مرحله اصلی H3 را تامین می‌کند باعث بروز این خطا می‌شود. پس از مشخص شدن علت، کار برای آماده سازی موشک برای جستجوی بعدی آغاز شد.

موشک جدید H3 ژاپن به زودی برای اولین بار شانس دوم خود برای پرواز را امتحان می‌کند.

بخوان  نظارت بر بدن با پوست الکترونیکی جدید

ژاپن برنامه های بزرگی برای موشک H3 دارد. این موشک به گونه‌ای طراحی شده است که قابل قبول و مقرون به صرفه باشد و به زودی موشک H-IIA کشور ژاپن شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب این ماموریت برای روز یکشنبه پنجم اسفند در ساعت 20:37 به وقت منطقه شرقی (05:07 به وقت ایران)، برنامه ریزی شده است.