نحوه انتخاب سیستم POS برای رستوران و بار

یک سیستم POS کارآمد این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید یک پلان رستوران را طراحی کنید، سفارشات را بر اساس میز دریافت کنید، مهمانی ها را آزادانه جابجا کنید و چندین بخش از رستوران را از یک فضای مرکزی مدیریت کنید.

گزارش گیری جامع

مدیریت موجودی

برای مثال، گزارش‌های POS می‌توانند به شما نشان دهند چه زمانی شلوغ‌تر هستید و چه نوشیدنی‌هایی محبوب هستند، بنابراین می‌دانید که چگونه انبار و کارکنان خود را بر اساس آن انجام دهید.

مدیریت منو

ویژگی‌های زیر و نیازهای کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید، سپس فهرستی از «موارد ضروری» و «خوب است» ایجاد کنید.

بیایید واقعی باشیم احتمالاً وارد صنعت رستوران‌ها و بارها نشده‌اید، زیرا می‌خواستید زمان خود را صرف کشف فناوری کنید. شما افراد خوب، غذای خوب و نوشیدنی های خوب را ترجیح می دهید و می خواهید همه آنها را دور هم جمع کنید.

هزینه های غذا برآورد می شود 28-35 درصد (در برگه جدید باز می شود) از فروش رستوران‌ها، اما رستوران‌ها سالانه حدود 2 میلیارد دلار ضایعات غذایی باقی می‌گذارند. به عبارت دیگر، موجودی بسیار مهم است، و مدیریت آن موجودی چیزی است که می توان با یک سیستم POS خوب به طور موثر انجام داد.

دور و بر 95 درصد (در برگه جدید باز می شود) از رستوران‌داران گزارش دادند که فناوری رستوران‌ها کارایی کسب‌وکارشان را بهبود می‌بخشد و 73 درصد از رستوران‌ها گفتند که فناوری رستوران تجربه مهمان‌شان را بهبود می‌بخشد. به عبارت ساده، سیستم مناسب این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در فروش و عملکرد رستوران‌تان در صدر قرار بگیرید، بنابراین می‌توانید انرژی بیشتری را صرف رشد کسب‌وکار خود کنید.

علاوه بر این، می‌توانید مجوزهای کاربر را تنظیم کنید، نکات پول نقد و کارت اعتباری، نکات استخر و همچنین تقسیم نکات را در بین سرورها و پیاده‌سازی اتوماسیون حقوق و دستمزد تنظیم کنید.

چه رستورانی باشید که مشروب سرو می‌کند یا یک بار مستقیم، توانایی مدیریت کارآمد برگه‌ها برای موفقیت شما بسیار مهم است. یک POS تقسیم یک برگه را بین چند نفر و انتقال برگه ها بین سرورها و قسمت های غذاخوری را به سادگی یک ضربه بر روی صفحه نمایش می کند.

علاوه بر این، آنها می توانند به شما این امکان را بدهند که بر اساس توانایی هر سرور و حجم کاری فعلی، سرورها را به جداول جدید اختصاص دهید، زمان انتظار تخمینی را محاسبه کنید، خصوصیات را به جداول اختصاص دهید و آلارم جدول تنظیم کنید که به کارکنان هشدار دهد تا به کاهش سرعت و کیفیت پایین سرویس جدول کمک کند.

بخوان  این به‌روزرسانی Google Docs در نهایت به شما کمک می‌کند تا کارتان را به ترتیب درست انجام دهید

علاوه بر این، ردیابی مواد خام چیزی خاص برای سیستم‌های POS رستوران است که نمی‌توان آن را اغراق کرد. از آنجایی که شما با مواد اولیه “خام” کار می کنید – آنهایی که در نهایت به محصول نهایی مونتاژ می شوند – داشتن یک سیستم موجودی که هم مواد اولیه خام و هم محصولات کامل را ردیابی می کند، به شما نگاه دقیقی به آنچه نیاز دارید و همچنین آنچه که هدر می رود، می دهد.

مدیریت کارکنان

مدیریت میز

به دنبال پلتفرمی باشید که موجودی کالا را بر اساس سفارش‌ها ردیابی کند، که به کارکنان منتظر شما در صورت تمام شدن یک کالا اطلاع دهد و زمانی که موجودی کالا کم شد، سفارش‌های خرید ایجاد کند.

قبل از اینکه بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد سیستم POS رستوران بگیرید، باید نیازها و بودجه خود را مشخص کنید. یک رستوران با خدمات کامل نیازهای متفاوتی نسبت به یک رستوران خدمات سریع دارد، که مورد دوم ممکن است به توانایی پردازش سریع سفارش‌ها و پرداخت‌ها نیاز داشته باشد تا خطوط را حفظ کند.

سیستم‌های POS مدرن می‌توانند به‌عنوان ابزارهای مدیریت کارمند عمل کنند و به شما این امکان را می‌دهند که از طریق ردیابی ساعت‌ها، فروش و عملکرد شیفتی، کارمندان داخلی و پشتی را مدیریت کنید. کارکنان می‌توانند با استفاده از شناسه‌های خود در پایانه‌های POS وارد و خارج شوند، به‌علاوه می‌توانید هشدارهایی درباره همه چیز از اضافه کاری گرفته تا عملکرد کارکنان و تأثیر فردی آنها بر درآمد دریافت کنید.

این فرآیند را ساده‌تر می‌کند و گردش کار را سرعت می‌بخشد، در عین حال مهمان را تشویق می‌کند بیشتر بماند و خطر پرداخت نشدن صورت‌حساب را کاهش می‌دهد.

وقتی صحبت از بارها می شود، پلتفرمی را انتخاب کنید که الکل ریخته شده در هر نوشیدنی را ردیابی کند و در صورت کم شدن مواد تشکیل دهنده به شما هشدار دهد. حتی سیستم‌هایی وجود دارند که دستور العمل‌های نوشیدنی را ذخیره می‌کنند، به شما امکان می‌دهند موجودی را در زمان واقعی مشاهده کنید و از پرفروش‌ترین سفارش‌های نوشیدنی گزارش دهید.

سپس، با در نظر گرفتن اینکه قیمت ها تا حد زیادی به ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد، بودجه ای را زودتر از موعد ایجاد کنید. در حالی که سیستم های سنتی تر می توانند چندین هزار دلار برای هزینه های مجوز و تجهیزات هزینه کنند، راه حل های مدرن مبتنی بر ابر با قیمت 70 دلار در ماه تا 250 دلار در دسترس هستند. یک قانون خوب این است که 3-4 درصد از درآمد سالانه خود را برای هزینه های POS رزرو کنید.

بخوان  هوش مصنوعی بلندگوی عیوب انسان است

ویژگی های کلیدی برای POS رستوران شما

آیا می دانید کدام سرورها بهترین عملکرد را دارند؟ آیا از اقلام پرفروش خود مطلع هستید؟ فروش (بر اساس اقلام، ساعت، بخش، و غیره)، هزینه های غذا و هزینه های نیروی کار تنها تعدادی از معیارهایی هستند که یک POS رستوران خوب باید بتواند آن ها را ردیابی کند.

چه یک بار یا یک رستوران دارید، می‌دانید که وقتی سیستم شما از کار می‌افتد چه وحشتی ایجاد می‌کند – و این می‌تواند ساعت 12 صبح باشد. سیستمی که انتخاب می‌کنید باید ۲۴ ساعت شبانه‌روز پشتیبانی مشتری (امیدوارم) ارائه دهد، بنابراین می‌توانید در کمترین زمان سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

وقتی صحبت از برگه ها شد، بستن آنها زمان بر بود. شما همچنین در معرض خطر گیر افتادن در وضعیت “وجه کافی” یا وضعیت کارت سرقت شده قرار گرفتید. یک POS خوب با اجرای پیش مجوز پرداخت‌ها، آن را به گذشته تبدیل می‌کند، به این معنی که کارت مشتری شما را به محض شروع برگه ذخیره می‌کند. با کشیدن انگشت روی کارت آنها، به طور خودکار معتبر بودن آن، وجود یک حساب بانکی با وجوه کافی به کارت و جعلی، گم شدن یا دزدیده نشدن کارت را بررسی می کند.

هنگامی که همه چیز به خوبی اجرا می شود، یک سیستم POS خوب ابزارهای مناسبی را در اختیار آنها قرار می دهد تا کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند – کاهش استرس و جابجایی، و افزایش بهره وری و سود.



منبع

هنگامی که در وضعیت وحشت قرار ندارید، از جمله در طول راه اندازی اولیه، و با کمک کارت اعتباری متعاقبا، ارتقاء نرم افزار و آموزش مداوم، پشتیبانی خوب نیز باید وجود داشته باشد. پشتیبانی فنی اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما کمک قابل اعتماد ارائه‌دهنده POS شما تا حد زیادی به موفقیت شرکت شما کمک می‌کند.

با سیستم POS خود به جلو حرکت کنید

مدیریت برگه ها

با توجه به آنچه گفته شد، صرف کمی زمان برای مرتب کردن جنبه های فنی چیزها – به خصوص وقتی صحبت از محل فروش شما می شود – برای اجرای روان کار ضروری است. احتمالاً از خود پرسیده اید که چگونه بهترین سیستم POS را انتخاب کنم؟ (در برگه جدید باز می شود) برای رستوران یا بار من؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد. بنابراین، به ادامه مطلب بروید تا متوجه شوید!

بخوان  مایکروسافت هنوز سخت در حال بهبود این ویژگی محبوب ویندوز 11 است