نمایشگر هوشمند بدون کیس و نمایشگر سه‌بعدی سامسونگ



شرکت سامسونگ در نمایشگاه هوشمند CES امسال مانیتور را به‌روز کرد که بدون کامپیوتر کار می‌کند، به همراه یک نمایشگر سه‌عدی برای بازی‌های واقعی مجازی بدون هدست به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، سامسونگ همیشه در نمایشگاه CES لاس وگاس حضور پررنگی دارد و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت به تازگی از یک به‌روزرسانی برای خط فعلی مانیتورهای هوشمند خود رونمایی کرده است.

به نقل از انگجت، این یک به‌روزرسانی از مانیتور هوشمند M8 سال گذشته است که قبلاً دارای ویژگی‌های زیادی بود. به نظر می‌رسد که خیلی از مشخصات مربوط به سال 2023 در آن تصویر از دوربین جدا شده را حفظ کرده است و برخی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت‌شده است.

مانیتور هوشمند M80D دارای پنل 32 اینچی 4K و انواع فناوری‌های نوین است. مهم‌ترین ویژگی آن است که می‌توانم از این نمایش بدون نیاز به رایانه یا کنسولگر، استفاده کنم.

این بدان معناست که به تنهایی یک رایانه تمام عیار است، اما شامل تماس‌های ویدیویی از طریق وبکم قابل جدا شدن و پخش محتوا از ارائه‌دهندگانی مانند Netflix و Prime Video را می‌دهد.

این نمایشگر همچنین به سرویس Gaming Hub سامسونگ مجهز است، بنابراین می‌توان انواع بازی‌ها را در اختیار قرار داد.

ضمن اینکه برنامه های مستقل برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند، پردازش کلمه و دستیابی به تناسب اندام در آن وجود دارد.

نسل قبلی موتور هوشمند M8 دارای ویژگی‌های خاصی بود که بدون استفاده از رایانه شخصی کار می‌کردند، اما در این نسخه جدید همه چیز پیشرفت یافته است. اکنون می‌ از تصاویر بصری +HDR10، بلندگوهای 2 کانال داخلی و بلوتوث برای اتصال مستقیم به ابزارهای دیگر مانند پوشیدنی‌ها بهره برد. حتی ابزاری وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد به سرعت تصاویر و متن را از سایر دستگاه‌های سامسونگ مانند گوشی‌های هوشمند گلکسی و لپتاپ‌های کتاب به این نمایشگر ارسال کند. همچنین با ایربادهای گلکسی قابل اتصال است تا تجربه شنیدن صدایی فراگیر با حداقل تأخیر را ارائه دهد.

بخوان  گوگل بهترین برنامه‌ها و بازی‌های اندروید ۲۰۲۲ را انتخاب می‌کند – هم اکنون آن‌ها را دانلود کنید

این مدل جدید در سال جاری عرضه خواهد شد، اما سامسونگ قیمت آن را اعلام نکرد. برای مقایسه باید گفت که نسل قبلی آن با قیمت 700 دلار عرضه می شود، اما معمولاً با تخفیف های قابل توجه قابل خرید بود.

نمایشگر سه بعدی

شرکت سامسونگ از نمایشگاه CES امسال برای معرفی چیزی واقعاً عجیب استفاده می‌کند. یک نمایشگر سه بعدی مخصوص سال 2024 که قابلیت پخش فناوری سه بعدی بدون نیاز به استفاده از هدست واقعیت مجازی است.

فناوری پخش سه بعدی یک دهه پیش بسیار محبوب بود، اما از آن زمان به دلیل مکان استفاده می شود، مورد توجه قرار نگرفت. اکنون این نمایشگر جدید، یک کاربرد جدید برای سه فناوری بعدی ارائه می‌دهد و آن این است که این نمایشگر برای دسترسی به واقعیت مجازی استفاده از هدست نیازی ندارد.

سامسونگ وعده داده است که این نمایشگر اکثر برنامه‌های هیچ واقعیت مجازی را بدون نیاز به لوازم جانبی پوشیدنی اجرا می‌کند و تجربه آن را به ‌طور قابل توجهی متفاوت می‌کند. ردیابی چشم و سر در این نمایشگر ادغام شده است، بنابراین می‌توان حرکت در فضای مجازی را تقلید کرد، اما میدان دید توسط نمایشگر محدود می‌شود.

یک الگوریتم داخلی به طور خودکار پاسخ سه بعدی را تنظیم می‌کند تا بهترین تجربه بازی را ارائه دهد. می‌توان از آن برای تماشای سه بعدی دیگر مانند فیلم آواتار محصول سال 2009 یا هر منبع دیگری نیز استفاده کرد.

هنوز تاریخ ارائه این نمایشگر اعلام نشده است، که در طول سال جاری اطلاعات بیشتری در آن منتشر خواهد کرد.

بخوان  سبک‌های سبک‌ترین رنگ جهان را ساختند

سامسونگ همچنین نمایشگری به نام The Link را معرفی کرد که برای چند صفحه در نظر گرفته شده است. اطلاعات زیادی برای در دسترس نیست و طبق گفته سامسونگ، اطلاعات بیشتر از این مورد در سال 2024 ارائه خواهد شد.

انتهای پیام



منبع