سبک‌های سبک‌ترین رنگ جهان را ساختند

این رنگ اولین جهان نیست که نویدبخش خواصی باورنکردنی است. خیلی از شما نام رنگ ونتابلک(Vantablack) را شنیده‌اید که به عنوان یکی از سیاه‌ترین رنگ‌های جهان قادر به جذب ۹۹.۹۶ درصد از نور است.

سطوح می‌گویند که سطوح زیر رنگ جدید ۱۳ تا ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌تر از سطوحی هستند که با رنگ‌های تجاری معمولی پوشانده شده‌اند.

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، این رنگ سبک‌ترین رنگی است که تا امروز ساخته شده است.

رنگ بی‌نهایت سفید نیز دارند که ۹۸.۱ درصد نور را منعکس می‌کنند و نویدبخش کاهش نیاز به تهویه مطبوع هستند. رنگ‌های رنگ‌های پلاسمونیک، رنگ‌های بسیار سفید برای انعکاس نور به رنگدانه‌ها متکی هستند و ونتا بلک نیز در حال حاضر تک‌رنگ است.

گل‌های رنگارنگ برای صرفه‌جویی در انرژی ساخته شده‌اند که گرما را دفع می‌کند. می‌توان در هر رنگی آن را ساخت و احتمالاً برای قرن‌ها دوام خواهد داشت.

این رنگ با الهام از بال‌های پروانه، بدون استفاده از رنگدانه و از طریق آرایش نانوذرات به صورت ساختاری ایجاد می‌شود و متخصص آن را «رنگ پلاسمونیک» (رنگ پلاسمونیک) می‌نامند.

انتهای پیام



منبع

این معناست که این رنگ می‌تواند به میزان قابل توجهی گل‌های مورد نیاز برای پرواز را کاهش دهد. باید گفت که این رنگ فقط در ایجاد شده و بنابراین تا تولید آنبوه آن تعداد زیادی داریم.

چاندا می‌گوید: ساختاری رنگی به عنوان مکانیزم اصلی رنگ تولید می‌کند به گونه‌ای عمل می‌کند که در آن آرایش هندسی دو ماده‌ای بی‌رنگ همه رنگ‌ها را می‌کند. در حالی که هنگام استفاده از رنگدانه که دست بشر ساخته شده است، برای ساخت هر رنگی باید از مولکولهای جدید استفاده شود. رنگ ساختاری همان چیزی است که رنگ را بسیار سبک وزن می کند.

بخوان  گفتگوی فضانورد اماراتی از ایستگاه فضایی با حاکم دوبی

در حال حاضر، رنگ‌های ایجاد شده بر رنگدانه برای ایجاد رنگ به مولکول‌های دارای ویژگی‌هایی هستند که معمولاً در رنگ‌های مدرن، این رنگدانه‌ها به‌طور سنتی سنتز می‌شوند.

خواص الکترونیکی هر مولکول میزان جذب نور و در نتیجه رنگی که ظاهر می‌شود را کنترل می‌کند. این بدان معناست که برای هر رنگ باید یک رنگدانه جدید وجود داشته باشد. این در حالی است که رنگ پلاسمونیک از نانوذرات دو ماده بی رنگ یعنی پیمایش و تشخیص استفاده می‌کند. با چیدمان آن‌ها به روش‌های مختلف بر روی یک آینه ترکیبی با پوشش، می‌توانم نحوه پراکندگی، بازتاب یا جذب نور را کنترل کنم. فرآیند مشابهی باعث ایجاد رنگ غنی بال‌ پروانه‌ها می‌شود.

این رنگ از نانولوله‌های کربنی ساخته شده و از زمان ساخت آن رنگ‌های سیاه‌تری نیز بر اساس همین روش ایجاد شده است.

بر اساس محاسبات آنها، تنها ۱.۴ وزن(۳ پوند) از پلاسمونیک برای پوشاندن یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ کافی است، در حالی که برای پوشاندن آن با رنگ معمولی به دستکم ۴۵۴ رنگ رنگ(۱۰۰۰ پوند) تجاری نیاز دارد.

یکی از جذاب‌های بزرگ برای عرضه این رنگ به بازار است که می‌توان آن را برای خنک نگه داشتن سازه‌ها نیز استفاده کرد. ساختار رنگ پلاسمونیک کل مجموعه مادون قرمز را منعکس می‌کند، بنابراین گرمای کمتری جذب می‌شود.

دباشیس چاندا (Debashis Chanda)، دانشمند نانو از دانشگاه فلوریدای مرکزی که رهبری تیم سازنده این رنگ را برعهده داشت، می‌گوید: بیش از ۱۰ درصد از کل برق در ایالات متحده صرفاً از تهویه مطبوع می‌شود.

پوسته‌های رنگی ساختاری خود را با یک چسب تجاری ترکیب می‌کنند که به معنای دوام رنگ صدها سال دستکم به صورت نظری است.

بخوان  قبل از ساختن آواتار جادویی لنز این سوالات را بپرسید

تفاوتی که رنگ پلاسمونیک وعده می‌دهد به صرف یک جستجوی توجهی در انرژی خواهد بود. با استفاده از الکتریسیته کمتر برای خنک کردن، انتشار دی اکسید کربن را کاهش داده و در نتیجه گرمایش جهانی را کاهش می دهد.

سبک‌های سبک‌ترین رنگ جهان را ساختند

این تحقیق در مجله Science Advances منتشر شده است.

با این وجود برای رسیدن به روزی که تنها از یک قوطی کوچک برای رنگ آمیزی کل خانه خود استفاده کنیم، راه زیادی پیش رو داریم.

در این تحقیق، مواد رنگی ساختاری را با استفاده از یک تبخیرکننده پرتو الکترونی ایجاد کردند که یک ماده را با کنترل گرم می‌کند. این تبخیر کنترل‌شده به خوشه‌های کوچک از نانوذرات اجازه می‌دهد تا به خودی خود جمع شوند. با تغییر تغییر و تبخیر کننده پرتوی الکترونی، ایجاد کننده ساختارهایی هستند که رنگ‌های من را عکس می‌کند.