نیاز رشد و توسعه شبکه فناوری و نوآوری در مازندران


ایسنا/مازندران مدیر کل اقتصادی مازندران با تاکید بر اینکه باید شبکه فناوری و نواوری استان هر چه زودتر بالغ شود، گفت: باید واحدها به خدمات ارائه دهنده تا بهره برداری در حوزه شبکه پژوهشی شکل بگیرند.

سید عباس حسینی امروز، ۱۲ آذرماه در هشتمین نمایشگاه فن بازار و نمایشگاه های شرکت های فن آوری و دانش بنیان که به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران برپا شد، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته، اتفاق خوبی و منحصر به فرد بفردی برگزار می شود. حضور شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند که رتبه‌های خوبی را در فناوری، پژوهش و بهره‌وری به دست آوردند.

وی با اشاره به این که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باعث پویایی و توسعه علمی در بخش‌های مختلف می‌شود، افزود: با وجود این دانشگاه‌های مازندران مانند نوشیروانی، دانشگاه مازندران و سایر دانشگاه‌های استان در بخش‌های علمی و فناوری خوش درخشیدند، تحقیقات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند. جهت بهره برداری از ظرفیت های استان باشند.

مدیر کل اقتصادی استان مازندران با تاکید بر اینکه باید شبکه فناوری و نواوری استان هر چه زودتر بالغ شود، گفت: باید واحدها به خدمات حوزه ارائه دهندگان بهره‌وری در شبکه پژوهش شکل بگیرند.

این مسئول فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی را در حوزه‌های مختلف تحسین دانست و یادآور شد: لازم است این نهاد با ظرفیت‌های علمی و تحقیقی که در اختیار کاربرانی است که با پوشش خود ارتباط بیشتری داشته باشند و هم پوشانی داشته باشند.

نیاز رشد و توسعه شبکه فناوری و نوآوری در مازندران

حسینی هم گفت: جهادکشاورزی در حوزه بهره‌وری بهتری داشته است، باید با توجه به تعداد زیادی که این سازمان با اولویت بندی بدنه استان را به سمت این سازمان هدایت کند.

بخوان  زهره در جهت مخالف می‌چرخد!

قابل ذکر است، در هشتمین نمایشگاه فن بازار و پژوهشی 34 غرفه شامل 25 شرکت فن‌آور و دانش‌بنیان، 6 مرکز رشد دانشگاه و 3 سازمان دولتی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام‌نور شرکت دارند.

پکیج کشاورزی هوشمند نرم افزار بر روی اینترنت اشیاء، لاین جدید کلزا، ۵ لاین جدید سویا، ۲ لاین جدید کتان، سامانه جامع نیروگاه های انرژی پذیر، کود زیستی بیوتریپین، دستگاه پروگرمر نسل دوم و دستگاه عیب یاب نسل دوم و برخی دیگر از تولیدات فن‌آور و دانش‌بنیان در این نمایشگاه عرضه و معرفی شدند.

از دیگر بخش‌های این نمایشگاه رونمایی از سکوی آبیاری هوشمند رهاسا بر پروتکل لورا بود. این سکو در حوزه اینترنت اشیا و آبیاری هوشمند به‌ویژه زمین‌هایی با وسعت بالا کاربری دارد.

همچنین غرفه جهاد دانشگاهی استان مازندران به‌صورت تخصصی روی ریزجلبک‌ها و فرآورده‌های آن ارائه می‌شود که در سال‌های گذشته محصولات فرآورده‌های آبزیان، ماهیان گرمابی، خاویاری و زینتی را آغاز کردند و موفق به تولید محصولات در این حوزه و همچنین حوزه‌های مختلف شدند. .

هشتمین نمایشگاه فن‌بازار و نمایشگاه‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از ساعت ۹ تا ۱۶ عصر ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در دانشگاه پیام‌نور ساری پذیرای بازدیدکنندگان این حوزه است.

انتهای پیام



منبع