هوش مصنوعی در جام جهانی ۲۰۲۲ به کمک قطر می‌آید

تیم فنی مرکز قطر می‌گوید که تجمیع داده‌ها به آنها اجازه می‌دهند تا الگوهای جمعیت را پیش‌بینی کنند. از آنجایی که آنها تعداد افرادی که انتظار می‌رود در این استادیوم‌ها حضور پیدا کنند را بر اساس فروش بلیط می‌دانند، بنابراین می‌توانند غلیان جمعیت را پیش‌بینی کنند. این کار می‌تواند بر اساس زمان ورود، نقاط ورود یا حتی حرکت افراد در هر زمان معینی انجام شود.

المهندی می‌گوید: بدیهی است که همه اینها به امنیت سایبری کامل دارند. همه‌ی سیستم‌ها باید در برابر تهدیدی از بیرون یا داخل مقاومت کنند. ما در حال حاضر مطمئن هستیم که از سیستم ایمنی‌ها به دست می‌آییم و اکنون این کار را به صورت روتین انجام می‌دهیم تا مطمئن باشیم که در طول جام جهانی فوتبال هیچ حادثه امنیت سایبری مهمی نخواهد داد.

تمام استادیوم‌ها دارای تهویه مطبوع هستند. اگر اختلاف دما در داخل سالن‌ها وجود داشته باشد، حسهای مرکز فرماندهی می‌توانند داده‌ها را دریافت کنند و درخواست تنظیم کنند.

دوربین‌های امنیتی در تمام بخش‌های استادیوم‌ها این اطمینان را به ما می‌دهند که کار کنترل عاملیت می‌تواند عملکرد هر سالن را قبل، در حین و بعد از رویداد بررسی کند.

متخصصان که برخی از آنها در بازی‌های آسیایی 2006 که قطر آن‌ها را پشت سر می‌گذارند، در صحنه‌هایی بودند که کار کرده‌اند، می‌گویند این پوشش دهی ورزش است. آنها اکنون ابزارهای بسیار بیشتری در اختیار دارند.

قطر مرکز فناوری راه‌اندازی کرده است که در آن از هوش مصنوعی تحت نظر گرفتن تماشاگران پیش‌بینی افزایش جمعیت و کنترل یک ورزشگاه استفاده می‌شود.

برگزارکنندگان می‌گویند که مفهوم “استادیوم مرتبط”(متصل استادیوم) را در نوع خود برای اولین بار در طول جام جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هوش مصنوعی متخصصان را قادر می‌سازد تا افزایش جمعیت را پیش‌بینی کنند و با تقسیم اطلاعات با امنیت، به سرعت با ازدحام بیش از حد از مقابله کنند.

بخوان  توسعه فناوری تشخیص چهره برای پهپادهای آمریکا

هدف آن ها این است که از حوادث مانند هرج و مرجی که در ماه مه خارج از استادیوم فرانسه در پاریس رخ داد و طی آن پلیس با استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل جستجو کرد هوادارانی که سعی در حضور در فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و. رئال مادرید را منحرف کند، مانع شود.

تشخیص تشخیص چهره به کارمندان این امکان را می‌دهد تا روی هر یک از ۸۰ هزار صندلی در ورزشگاه لوسیل(Lusail) که قرار است میزبان ۱۰ مسابقه از مسابقات فینال باشد، زوم کنند.

نیاس عبدالرحیمان (نیاس عبدالرحیمان)، مدیر ارشد فناوری در این مرکز به الجزیره گفت: ما تیم کنترل جمعیت و امنیت را در محل داریم و همچنین سازمان‌های مجری قانون دارند که تصمیم‌گیری آنها را با آنها تکمیل می‌کنند.

در ماه اکتبر نیز بیش از 100 نفر در جمعیت یک استادیوم فوتبال در اندونزی کشته شدند. در این رویداد پلیس به سمت افرادی که سعی می‌کنند وارد زمین شوند گاز اشکاور را می‌کنند و به دنبال آن‌ها که قصد خروج از ورزشگاه را دارند به سمت درب‌های خروجی قفل می‌شوند.

بررسی های حوزه های مختلف از امنیت سایبری گرفته تا مبارزه با تروریسم و ​​حمل و نقل به همراه مقامات قطری و فیفا در این مرکز مستقر خواهند شد.

بیش از صد متخصص به صورت شبانه‌روزی در مرکز کنترل و فرماندهی اسپایر (Aspire) فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و برای تصاویری که از 22 هزار دوربین امنیتی در هر هشت استادیوم ثبت شده و روی نمایشگر آنها می‌شود، نظارت می‌کنند.

از این اتاق، آنها می‌توانند، ورودی‌های ورودی را کنترل کنند.

بخوان  صدای پای بهار در مریخ شنیده می شود

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، انتظار می‌رود بیش از ۱.۲ میلیون هوادار برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به دوحه، پایتخت قطر، سفر کنند و بنابراین این کشور یک مرکز فناوری راه‌اندازی کرده است که در آن از هوش مصنوعی برای تحت نظر گرفتن تماشاگران، پیش‌بینی افزایش جمعیت و حتی حتا کنترل شرایط ورزشگاه استفاده می‌شود.

او از تهدیدات امنیت سایبری غافل نبوده است و می‌گوید که این سیستم‌ها در برابر آسیب‌ها، مقاوم‌اند.

مرکز می‌تواند با کمک مصنوعی، تعداد افراد حاضر در یک منطقه را بشمارد و یک آستانه برای آن تعیین کند. عبدالرحیمان توضیح داد که برای مثال اگر بیش از صد نفر در یک منطقه خاص وجود داشته باشند، متخصصین می‌توانند تنگناها را ببینند، نحوه عملکرد دروازه‌های ورودی را بررسی کنند و از جریان جمعیت در داخل و خارج از ورزشگاه مطمئن باشند.

حمد احمد المهندی (حمد احمد المهندی)، مدیر این مرکز می‌گوید: با یک کلیک می‌توان از یک استادیوم به استادیوم دیگر استفاده کرد، زیرا ما همه چیز را از طریق پلتفرم خود از نظر مدیریت کرایه‌ها، امنیت، سلامت و ایمنی، و عملیات انجام می‌دهیم. فناوری اطلاعات و ارتباطات ادغام کرده‌ایم.

المهندی به الجزیره گفت: از طریق این مرکز فرماندهی، پلتفرم ما به ما فرصتی می‌دهد تا عملیات‌هایی با افراد کمتر، سریع‌تر و عملکرد بهتر انجام شود.