هوش مصنوعی چیست و تأثیر آن در زندگی روزمره 1 بیتی

اما در محیطی اجتماعی مانند دیسکورد این امکان وجود دارد که توصیفهای یکدیگر را تکمیل کنند و با تخیل گروهی چیزهایی کاربردیتر خلق کنند. مقاومت آن در برابر گرما برای ترمز خودرو، واشر، پارچه و موارد دیگر نیز کاربرد دارد. سازه های مقاوم در برابر زلزله و نسوز که امروزه می بینیم نیز موهبتی از پیشرفت های تکنولوژی هستند. در سال ۱۹۷۰ ماروین مینسکی در مصاحبه با مجله زندگی بیان کرد که “در سه تا هشت سال آینده ما ماشینی خواهیم داشت که هوش عمومی برابر با یک انسان معمولی را دارا باشد”. Lovot، یک موجود پشمالوی کوچک است که ۵۰ سنسور، یک دوربین ۳۶۰ درجه، یک میکروفون و یک دوربین دماسنجی دارد که میتواند با آن، انسان را از دیگر اشیا تمیز دهد.

شرکت سونی نیز به عنوان یکی از پیشگامان عرصه فناوری، با رونمایی از خودروی الکتریکی جدید خود در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲، زنگ خطر را برای رقبا به صدا درآورد. به عبارت دیگر، در آینده از بالی میتوان بهعنوان یک دستیار خانگی برای باز کردن درب منازل، روشن کردن تلویزیون یا حتی فراخوانی جاروبرقیهای هوشمند برای تمیز کردن اتاقها استفاده کرد. به بیانی دیگر، هنوز کاربران تمایل چندانی برای خرید و استفاده از این روباتها را ندارند و چند شرکت تاکنون، به دلیل استقبال کم خریداران، تولید محصولات خود را متوقف کردهاند. بنابراین بازاریابان باید به دنبال محتوایی باشند که در دراز مدت بتواند مفید باشد و ساختار مناسبی داشته باشد.

بنابراین موجی از تبلیغات نرم و موثر، آن هم بطور ناخودآگاه به راه میافتد.گویی که انگار کمپانی،همه دنیا را تبدیل به بازاریابان خود کرده است. آمازون در روزهای نخست شیوع پاندمی جزو معدود کسبوکارهایی بود که تعطیل نشد و حتی مجبور به استخدام بیشتر نیرو برای ساماندهی به فرآیندهای توزیع خود شد. گوگل هرچند از ابتدای پاندمی اعلام کرد بخش اعظم کارکنانش را دورکار میکند اما مشابه بسیاری از شرکتهای تکنولوژی دیگر از پاندمی سود فراوانی برد. اگرچه واکسن کرونا در اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به توزیع در کشورهای مختلف کرد؛ اما شاید تجارت الکترونیکی نسخه نجات بخش اقتصاد در این دوران قرنطینه و فاصلهگذاری بود.

شروع برنامه نویسی هوش مصنوعی ممکن است دشوار و دلهراهآور به نظر برسد، برای کاهش این مشکلها در این بخش نکتههایی ارائه شده است که جهت شروع یادگیری و تقویت مهارتهای دانشجویان و علاقهمندان میتوانند مفید باشند. همچنین در بخش دفاعی یک سیستم میتوان برای افزایش امنیت از سیستم تشخیص چهره استفاده کرد. حل مسئله موازی: عمدتا به چگونگی اصلاح مفاهیم کلاسیک هوش مصنوعی می پردازد ، بنابراین می توان از سیستم های چند پردازنده ای و مجموعه ای از رایانه ها برای سرعت بخشیدن به محاسبه استفاده کرد. نمونه معروف یک ماشین واکنشی Deep Blue است که توسط IBM در دهه 1990 به عنوان یک ابر رایانه شطرنجباز طراحی شد و استاد بزرگ بینالمللی گری کاسپاروف را در یک بازی شکست داد. آقای لی که اکنون جمع ثروت اش به ۱۱ میلیارد دلار می رسد خبر می دهد که شرکتش به زودی یک سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری برای توسعه سرویس های آنلاین به آفلاین انجام خواهد داد. جدا از این، پادکست ها، فیلم ها و عکس های مربوط به آخرین روندهای فناوری را نیز پوشش می دهد. دکتر حسین رهنما، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Flybits، پیشبینی میکند که هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال را از شکل دو بعدی و محصور در صفحه که ما به آن عادت کردهایم خارج میکند.

هوش مصنوعی شاخههای گوناگونی دارد که با یکدیگر آنان را مورد بررسی قرار میدهیم. این هوش مصنوعی توانایی ساخت تصاویری از چهرههای مشهور را دارد اما با توجه به اینکه بر مفاهیم هنری و زیباییشناختی استوار است، در حال حاضر نمیتوان با استفاده از آن دیپ فیک (جعل عمیق) تولید کرد. عامل خطر مربوط به پذیرش هوش مصنوعی، یک مانع مهم برای پذیرش سازمانی به حساب میآید. در آن سالها سهچهارم از ۲۵۰۰ فرم درخواست پذیرش سینت جورج از سوی ارزیابهای دانشگاه رد میشدند و تنها دلیل رد شدن نیز فرمهای نوشتهشده بود. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول از سوی سامسونگ منتشر نشده و این شرکت تنها به اعلام نیمه دوم ۲۰۲۲ به عنوان زمان ورود این محصول به بازار بسنده کرده است. شاید در آینده مجبور باشید درباره تصمیمات هوش مصنوعی به آن اعتماد کنید و بدون سؤال تصمیم اتخاذ شده از سوی هوش مصنوعی را قبول کنید.» اما نباید از این نکته غافل شویم که جوامع بشری بر مبنای دستورالعملهای انسانی و الگوهای رفتاری بنا شدهاند و هوش مصنوعی نیز باید زیربنایی از هوش اجتماعی را در خود جای داده باشد. این محصول، قابلیتی دارد تحت عنوان GotoSleep Journeys (سفرهایی برای به خواب رفتن) که میتواند با موزیک انتخابی کاربر تطبیق داده شده و به فرد کمک کند تا راحتتر به خواب رود.

بخوان  نوار دور شیشه درب جلو راست جک S5 فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی-پارس قطعه

اگر هم کاربر به فضای بیشتری از نمایشگر نیاز داشته باشد، میتواند کیبورد را روی میز یا یک پایه قرار دهد و تمامی سطح نمایشگر که به 3/ 17 اینچ خواهد رسید، استفاده کند. بسیاری از فرایندهای فناوری، محصولات جانبی ناخواسته ای تولید میکنند که به عنوان آلودگی شناخته میشوند و منابع طبیعی را کاهش داده و به محیط زیست زمین آسیب میزنند. حال اگر این ابر هوش تشخیص دهد که تنها راه حل پاکسازی محیط زیست حذف بشر است، آن وقت چه باید کرد؟ این پرندهها، از نوعی سیستم یادگیری ماشین قدرتمند برخوردارند که میتواند از طریق سنسورها و دوربینهای فیلمبرداری، محیط را به مدلهای سه بعدی تبدیل کند. شرکتی که ابتدای سال ۷۶ میلیارد دلار ارزشگذاری شده بود پنجشنبه گذشته (اخرین روز سال ۲۰۲۰) به ارزش ۶۶۹ میلیارد دلار رسید. شرکت جوانی که سال ۲۰۱۱ در سنخوزه کالیفرنیا تاسیس شد تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیون کاربر داشت اما این تعداد در پایان سال به ۳۰۰ میلیون رسید. دانشگاه پکن: این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاههای پکن است که در سال ۱۹۶۰ تاسیس و راهاندازی شده و فعالیتهای این دانشگاه به طور عمده در زمینه تکنولوژی متمرکز شده است. شرکت سازنده ادعا میکند که این گجت میتواند بر اساس دادههای دریافتی از فعالیتهای مغز، کاری کند که فعالیت مدیتیشن، راحتتر صورت گیرد.

نمایشگاه ایفا نیز یکی از بزرگترین و باقدمتترین نمایشگاههای تکنولوژی است که در هفته نخست سپتامبر هرسال در سایت 1biti برلین برگزار میشود. بهرغم آنکه بنیانگذار چینی این شرکت از گزند انتقادات نسبت به مشکلات امنیتی آن در امان نماند اما زوم عملا به ابزار اول ارتباط تصویری جهان تبدیل شد و صدها هزار میهمانی یا همایش و میلیونها جلسه در آن برگزار شد. مشارکتهای اینچنینی بسیار اهمیت دارد زیرا با سرعت سرسامآوری که تکنولوژی رشد میکند، اتحاد فعالان این صنعت میتواند دستاوردهای مفید و بهروزی به همراه داشته باشد. منبع اصلی درآمد اپل همچنان فروش گوشی است؛ ولی رشد قابلتوجه همه محصولات و سرویسهای اپل چنان به مذاق بازار خوش آمد که قیمت سهام اپل به بالاترین میزان خود رسید. این شرکت به لطف پاندمی به جایگاهی رسید که شرکتهای بسیاری آرزوی آن را دارند.

مدل های هوش مصنوعی به صورت اجرا شده در دستگاه ها به صورتی داخل یا بیرون دستگاه، نتایج سریع و مورد نیاز را در این زمینه فراهم می کنند. ماشین لرنینگ باعث افزایش بهره وری در صنایع می شود، به بازاریابی محصول کمک کرده و پیش بینی دقیق فروش را ساده تر می کند. بخش بعدی، یک محیط ساده جدید را به نام دنیای وامپوس (Wumpus) معرفی میکند و عملیات یک عامل مبتنی بر دانش را بدون ورود به جزئیات فنی به تصویر میکشد. براساس آمارها آمازون در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۵ درصد رشد فروش داشت؛ اما آمازون علاوه بر تجارت الکترونیک از بازارهای دیگری درحال منتفع شدن است که (همانند بازار رایانش ابری و بخش تبلیغات آنلاین) فروش هنگفتی را به سمت شرکت سرازیر خواهد کرد. بالکانی شدن امروزه به هنگام جنگ داخلی در کشورهای چندملیتی نیز استفاده میشود.

بخوان  چگونه از تحولات تکنولوژی جلوتر باشیم 1 بیتی

براساس دیگر شایعات، وان پلاس ظاهرا تصمیم دارد یک هدفون بدون سیم برای رقابت با ایرپادز نیز معرفی کند و به همین دلیل پیشبینی میشود این شرکت محصولات متعددی در نمایشگاه امسال معرفی کند.براساس شایعات، ظاهرا هدفونهای روی گوش WH-۱۰۰۰XM۴ سونی نیز در راه هستند. ژولیت نولاند، مدیر ارشد بخش برنامهریزی استراتژیک شرکت TracyLocke، معتقد است که فروشندگان دنیای دیجیتال باید هرچند وقت یکبار از مشتریان خود بخواهند که دورهم جمع شوند و تجربه خرید حضوری را از یاد نبرند: «باید گاهی اوقات روشی که ما شرکتها برای مشتریان تعریف کردهایم، کنار زده شود تا روابط انسانی فراموش نشود و اعتماد در دنیای دیجیتال و آنلاین، از بین نرود.» به عقیده نولاند، این روشهای تعریفشده، فراتر از حوزه خرید و فروش اینترنتی است و در قسمتهای متعددی از صنعت رسوخ پیدا کرده است. در انتهای این بخش نیز، برای شفافسازی و درک بهتر مفاهیم، یک مثال ساده به نام «جهان جاروبرقی تنها با دو موقعیت» ارائه شده است. اگر در انتهای بازی این شخص نتوانست تشخیص دهد که با ماشین در تعامل بود یا یک انسان، این به این معناست که آزمون موفقیتآمیز بوده است. یکی از مشکلات اساسی این حوزه آسیبهای جانی و مالی فراوانی است که هر ساله به بسیاری وارد میشود.

سامسونگ در این مراسم، تنها به بخشی از قابلیتهای این توپ روباتیک اشاره کرد. اینها چیزهای تعجب آوری نیست اما بخشی از روندی نگرانکننده است. این شرکت اما در ادامه با پخش رویدادهای آنلاین به عرضه محصولات جدیدش ادامه داد که از جمله آنها میتوان به نسلهای جدید آیپد، کامپیوترهای مک با پردازنده M۱ و آیفونهای سری ۱۲ اشاره کرد. وی تسلیم نشد و در سال ۲۰۰۱، Red Swoosh را تاسیس کرد؛ شرکتی که کار انتقال فایل ها را میان کامپیوتر کاربران از راه دور انجام می داد. رشد آهسته و پیوسته این شرکت عظیم در میان توفانها و بحرانهای مختلف نشاندهنده استحکام آن دارد. درحالیکه این شرکت عملا در لایه تولید و فروش بهدلیل ویروس کرونا به مشکلات متعددی برخورد؛ اما سهام این شرکت با رشد خیرهکننده یک تریلیون دلار به ارزش این شرکت افزود. جالب اینجاست که این روش تا به حال بدون مشکل جواب داده است. این محصول به لطف نمایشگر منحنی ۵۵ اینچی و نسبت ابعاد ۱۶:۹ خود میتواند تجربه جدیدی را در اجرای بازیهای ویدئویی برای کاربران به ارمغان آورد. بنابراین باید به این نکته دقت کنید که چگونه ماشینها میتوانند حوادث ناخودآگاه مانند خواب دیدن، یادآوری و توهم را شبیهسازی کنند.

لنوو از نمایشگرهای شرکت الجی برای این پیسی استفاده کرده و ادعا کرده که از مقاومت و دوام بسیاری بالایی برخوردارند. پیشبینی میشود در نمایشگاه امسال، طیف متنوعی از محصولات را شاهد باشیم مانند گوشیهای ۵G، تلویزیون شفاف Ultra-HD، پهپادهای مخصوصی که میتوانند صاحب خود را دنبال کنند یا شاید محصولی متفاوت و غیرمنتظره مثل یک سگ روباتیک.هرچند حضور در این نمایشگاه برای خبرنگاران رسانهها رایگان است؛ اما افراد غیررسانهای برای شرکت در این رویداد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار باید بپردازند. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را تولید کرده بلکه شرکت سونی نیز چندی پیش از تصمیم خود برای توسعه بیشتر سگ روباتیک Aibo خود خبر داد و اعلام کرد که بهزودی سایر شرکتها نیز میتوانند اپلیکیشنها و خدمات خود را برای این روبات تعریف و امکان ارتباط آن با دیگر دستگاههای هوشمند خانگی را فراهم کنند.

به گفته سامسونگ، کاربران میتوانند ابعاد پنجرههای قابلنمایش در این نمایشگر را بهطور دلخواه تنظیم کنند. این محصول جدید همچنین به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هر کدام میتوانند بهطور جداگانه، توانی معادل ۲۶۸ اسب بخار را تولید کنند. این روند در تکامل اطلاعاتی خویش، تبدیل به نهادها و سازمانهایی میشود که رویهمرفته فرهنگ جامعه شبکهای را شکل می­دهند. گوگل و مایکروسافت هم به لطف محبوب شدن تبلیغات و برخی محصولاتشان جزو برندگان این سال بودند و البته شرکتهای ارائهدهنده خدمات ویدئوکنفرانس و در راس آنها Zoom را میتوان خوش اقبالان این سال نامید که ابتدای سال اساسا تصور چنین حجم تقاضایی را روی سرویسهایشان نداشتند. به کمک یکی از جدیدترین تکنولوژی های جهان می توان به جای تولیدات انبوه و زمانبر در ساخت قطعات فلزی، در کمترین زمان ممکن اشیاء فلزی سخت و پیچیده ای بسازید. مجموعه داده های برچسب گذاری شده ای که می توان با کمک آن ها الگوها را شناسایی و داده های جدید را برچسب گذاری کرد. سیتم های که به طور منطقی عمل می کنند. تسلا و اینودیا نیز دیگر شرکتهایی هستند که امسال را به نیکی به یاد خواهند آورد. همچنین در کیس این دستگاه از فناوری خنککننده Silent Storm ۴ استفاده شده که میتواند دمای پردازنده، کارت گرافیک، پاور و دیگر قطعات را تا حد زیادی کاهش دهد.

بخوان  قبولی های کانون گروه تجربی در رشته تكنولوژي پزشکي هسته اي | 1biti

گفته میشود که این خودروها در بهار امسال وارد فاز تولید خواهند شد و بنابراین، این انتظار چندان طولانی نخواهد بود. به این ترتیب میتوان انتظار داشت غولهای دیگری در این غول فروش آنلاین ظهور کنند. دستگاه ThinkPad X۱ Fold مبتنی بر ویندوز ۱۰ پرو عمل میکند، به این معنی که لنوو به جای آنکه روی قابلیتهای سیستم عامل مایکروسافت تمرکز کند، خود تلاش کرده تا مشکل نمایش محتوا روی نمایشگر تاشوی این پیسی را حل کند. با کمک این دستگاه میتوان هرچند به صورت اندک، احساسات حیوان خانگی را درک کرد که میتواند در بالاتر رفتن کیفیت رابطه حیوان خانگی و صاحبش بسیار کمککننده باشد. در همین رابطه توصیهگرها بهعنوان رابط کاربریهای هوشمند، امروزه توانستهاند با قرارگیری بر روی پلتفرمهای مختلف فروشگاهی، خدماتی و خبری، علایق کاربر را بر اساس الگوی رفتاری وی شناسایی کرده و نزدیکترین مطالب به نیاز و سلیقه کاربر را به او پیشنهاد دهند. مثلا تکنولوژی میتواند محصولاتی را به کاربر معرفی کند که شاید از چشم او دور مانده است یا براساس سلیقه مشتری، آیتمهای مختلف دیگری پیشنهاد شود اما همانطور که کریس اسمیت هشدار داده، مشتریان ممکن است گاهی نسبت به تزلزل حریم خصوصی خود وحشت کنند.سرویس خرید آنلاین Zappos، به تازگی قابلیتی در همین زمینه به سرویس خود افزوده است.

داستان اختراع ماشینها با قابلیتهای مختلف، دستمایهی ساخت فیلمهای علمی – تخیلی زیادی شده است، همچنین که داستان ساخت اولین ماشین توسط آلن تورینگ، موضوع یکی از همین فیلمهاست. شرکت آمریکایی Pix، کولهپشتیهای LED داری معرفی کرده که میتواند تصاویر مختلف، انیمیشن، ویجت و بازیها را روی پشت خود نشان دهد. استانداردهای مختلف، اکوسیستمهای مختلف، تکنولوژیهای مختلف کل دنیا را به آشفتگی میکشاند. Wi-Fi دریافت کند. طبق این فرآیند انرژی فرکانس رادیویی جمعآوری میشود و آن را از طریق یک تراشه به انرژی الکتریکی تبدیل میکند تا سیستم کنترل از راه دور جدید شارژ شود. سامسونگ همچنین امسال یک کنترل از راه دور با امکان شارژ فرکانسی معرفی کرد. این الگوریتم برای همیشه چشم انداز هوش مصنوعی را تغییر دارد و برای توسعهدهندگان و محققان این امکان را فراهم آورد تا هوش مصنوعی را مدیریت و تعلیم دهند. اشاعه و انتشار اطلاعات مورد نیاز برای عموم از طریق بولتنها، نشریات، کارگاههای آموزشی، سینماها در زمینه مباحث علوم، تکنولوژی و مدیریت آنها.

این دستگاه از یک نمایشگر ۳/ ۱۳ اینچی اولد با نسبت ابعاد ۴:۳ و رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ بهره میبرد و از چرم نیز برای پوشش قسمت بیرون بدنه آن استفاده شده است. از تصویری که شرکت از این محصول منتشر کرده میتوان استنباط کرد که این دستگاه یک گوشی هوشمند است. این شرکت با کلاینت ایمیل اسپارکمیل (SparkMail) که روی سیستمعامل iOS، macOS و اندروید در دسترس است شناخته میشود. باید به این نکته نیز توجه داشت که AI منتقدان خودش را هم دارد. رابرت هرجاوک، مدیرعامل شرکت Herjavec Group نیز در سخنرانی خود گفت: «لذت استفاده از تکنولوژی خودروهای خودران، بیاندازه است اما گاهی اوقات، من به شخصه احتیاج دارم که صرفا از یک رانندگی ساده لذت ببرم.