هوش مصنوعی چیست و چرا حائز اهمیت است؟ 1 بیتی

از دیگر مواردی که می توان در اختلاف واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR)، مورد بررسی قرار داد، کاربردهای تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که تنها به حوزه گیم و سرگرمی محدود نمی شود، بلکه کاربردهای مختلفی را در بسیاری از زمینه های صنعتی، تجاری و آموزشی ارائه می دهد. دستگاههای اینترنت اشیا از روشهای مختلفی برای اتصال و به اشتراکگذاری دادهها استفاده میکنند. مشكل اصلی آزمونهای از این قبیل در این نكته نهفته است كه هوش میتواند درجات مختلفی داشته باشد. در همین راستا، یک تعریف سادهسازی شده نیز از مفهوم شبکه عصبی توسط گوگل ارائه شده است. یک لامپ که میتوان آن را با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند روشن کرد، یک دستگاه اینترنت اشیا است.

قبلا سفته فیزیکی بود اما در حال حاضر سفته الکترونیکی است. در ادامه لیست ۱۰ فناوری برتر عصر جدید را با چشمانداز بازار تکاملیافتهشان در دهه آینده گردآوری کردهایم. در عصر ۲۵ آبان ۹۸ (۱۶ نوامبر ۲۰۱۹)، ایرانسل، همراه اول و رایتل از شبکه جهانی آفلاین شدند. در عوض، طرحهای هوش مصنوعی متعددی وجود دارد که امکان انجام کارهای ویژهای را فراهم میکنند. این کار با جمع آوری اطلاعات از طریق شبکه اینترنت انجام میدهد. اینترنت، شبکه 5G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، خودروهای بدون سرنشین و خودران، خودروهای شارژی، تلفنهمراه هوشمند، پهپادها، گجتهای پوشیدنی، روباتها، واقعیت مجازی، نانوتکنولوژی و غیره نمونههای بارز پیشرفت تکنولوژی هستند که تحول بسیار عظیمی را در نحوه کار و زندگی انسانها ایجاد کردهاند. هدف از دادهها این است که پزشکان را قادر سازد به دادههای پزشکی بیمار در زمان مناسب دسترسی داشته باشند، آنها را در فضای ابری ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند.

برای کسانی که چشمانداز منفی برای آینده هوش مصنوعی دارند، باید خاطر نشان کرد که اکنون برای نگرانی در مورد تکینگی کمی زود است و هنوز در مرحله اطمینان از عملکرد بهینه این فناوری هستیم. هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشینهایی گفته میشود که برنامهریزی شدهاند مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید میکنند. زمانی که نام هوش مصنوعی میآید مردم به ماشینهای خودران، دستیاران مجازی هوشمند و رباتهای جراحی فکر میکنند اما امروزه هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما انبوهی کاربرد مختلف دارد که در بسیاری از مواقع متوجه استفاده از هوش مصنوعی نمیشویم! محاسبات شناختی زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است که در تلاش برای تعامل طبیعی و شبیه انسان با ماشین ها است. سپس گروه کاری تحت هدایت مدیر منطقه فعالیت می کند و توافق نامه ای را پیش می برد. اگر گاو دوز معمولی را نمیخورد، میتوان یک هشدار فوری به مسئول سوله ارسال کند. در شرایطی که احساس سرگیجه و خواب آلودگی دارید، میتوانید کنترل خودکار را فعال کنید. راه حل آن در صنایع توزیع آب شامل خواندن خودکار کنتور، تشخیص نشت آب، نظارت بر کیفیت آب شامل شوری، تعادل Ph و اندازهگیری TDS میشود.

اما نکته اینجاست که Chromium بهطور خودکار بهروزرسانی نمیشود، به این معنی که شما باید هر بار بهصورت دستی آن را بهروزرسانی کنید و اگر این کار را انجام ندهید اشکالات و آسیبهایی شما را تهدید خواهد کرد. بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند پردازش دادههای خود را در فضای ابری انجام دهند تا اینکه حجم عظیمی از ظرفیت داخلی ایجاد کنند. برای کاهش هزینهها، پردازشهای بیشتری را میتوان روی دستگاه انجام داد و تنها دادههای مفید به ابر فرستاده شوند. چین برای دههها تلاش کرده تا صنعت تراشهسازی را توسعه دهد تجهیزاتی که بتواند بر اساس آن صنعت موبایل و تجهیزات ۵G روی آن تکیه کند. این واژه غالباً در مورد پروژه توسعه سیستم هایی با فرایندهای فکری مشخصه انسان ها، مانند توانایی استدلال، کشف معنا، تعمیم یا درس گرفتن از تجربیات گذشته به کار می رود. با اینکه در این باور، ردی از واقعیت نهفته است، اما دانش پشت پرده آن، منسوخ و قابل تعمیم به تکنولوژی جدید باتریها نیست.

بخوان  چگونه در تکنولوژی در 60 دقیقه پیشرفت کنیم

تصور کنید در حال رانندگی با ماشین هوشمند خود به مقصد خاصی هستید. وب سایتهایی مانند Stack overflow, Data stack exchange, ، و گیتهاب، برخی از محبوبترین سایتها برای دریافت راهحلهای عمیق و پاسخ به مشکلات یا خطاهایی هستند که شما با اجرا یا نصب برنامه خود یا بلوکهای کد مربوطه مواجه هستید. هم گوگل مپ و هم اپل مپ به همراه سایر سرویسهای مسیریابی برای تفسیر صدها هزار لوکیشنی که دریافت میکنند، از هوش مصنوعی کمک میگیرند. یک سیستم برپایه هوش مصنوعی به نام MuseNet میتواند آهنگهای کلاسیکی شبیه به آهنگهای باخ و موزارت بسازد. Narrow AI: گاهی اوقات به عنوان “هوش مصنوعی ضعیف” نیز شناخته می شود، این نوع هوش مصنوعی در یک زمینه محدود عمل می کند و شبیه ساز هوش انسانی است. Narrow AL گاهی اوقات بهعنوان هوش مصنوعی ضعیف نیز شناخته میشود؛ یعنی ناکارآمد یا چیزی شبیه به آن نیست، بلکه برعکس این فناوری در مشاغل معمولی بسیار خوب عمل میکند.

تجزیه و تحلیل میتواند به سادگی بررسی دما یا یک وضعیت پیچیده باشد، مانند موقعیتی که یک مهاجم وارد میشود و دستگاه باید آن را از طریق دوربین شناسایی کند. این شامل ویژگیهایی است که میتواند اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو را ذخیره کند. سونی امسال با معرفی یک مدل پروتوتایپ خودروی SUV الکتریکی رسما وارد بازار خودرو شد و نشان داد زمین بازی خودروهای الکتریکی تا چه حد مستعد حضور بازیگران حوزه تکنولوژی است. تکنولوژی، به بازار رقابتی نیاز دارد. این به فناوری جدیدی مانند سرورهای Edge نیاز دارد که میتوانند دادهها را دور از ابر یا مرکز داده سازمانی جمعآوری و تجزیه تحلیل کنند و در صورت لزوم پاسخها را در فاصله فیزیکی نسبتاً نزدیک ارسال نمایند.

دولت ژاپن به طور گسترده ای به سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی و سیستم های پیشرفته تحت عنوان نسل پنجم برنامه کامپیوتر (FGCP)، پرداخت. در هوش مصنوعی هدف این است که یک سیستم کامپیوتری هوشمند مانند انسان برای حل مشکلات پیچیدهایجاد کند، هوش مصنوعی یک فناوری است که یک دستگاه را قادر میسازد تا رفتار انسان را شبیه سازی کند. راهکارهای اینترنت اشیا برای بخش نفت و گاز شامل راه حل تشخیص نشت، راه حل نظارت بر سطح چاه نفت، انتقال تانکرها، بررسی سلامت تجهیزات و نگهداری میشود و مکانهای حفاری ایزوله که میتوان با حسگرها بهتر از مداخله انسان کنترل کرد.

GDPR اروپا محدودیتی را در نحوه استفاده شرکتها از داده های مصرف کننده ایجاد می کند ، که مانع از آموزش و عملکرد بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی مصرف کننده می شود. یکی از ابزارهای جالب موجود در Jetpack ، Slices نام دارد که قالب های UI را برای جستجوها و Google Assistant اضافه می کند. در همین حال، ترموستاتهای هوشمند Google Nest میتوانند به ما کمک کنند خانههایمان را قبل از بازگشت گرم کنیم و لامپهای هوشمند را میتوانیم حتی وقتی بیرون از خانه هستیم، کنترل کنیم. بدیهی است که صحبت در مورد موجودات مجهز به هوش مصنوعی مانند موجودات Westworld یا Raised by Wolves که مشاغل ما را می دزدند یا بدتر از آن علیه بشریت قیام می کنند خیلی زود است، اما ما مطمئناً در این مسیر حرکت می کنیم. از این رو، هوش مصنوعی پیچیدگی کار انسان را ساده خواهد کرد اما در واقع کار شما را از بین نخواهد برد! همچنین میتواند جریانهای درآمد جدیدی را برای مشاغل ایجاد کند. کشاورز همچنین میتواند دستورالعملها را از طریق تلفن همراه ارسال کند و محصولات و حیوانات را از مجاورت اتاق خود بررسی کند.

جنبه جدیتر برنامههای کاربردی خانه هوشمند مواردی است که با تسهیل ارتباط خانواده و مراقبین با آنها و نظارت بر نحوه زندگی آنها ارتباط دارد و به نگهداری سالمندان به طور مستقل کمک میکند. در نمایشگاه CES سالهاست نشانی از اپل نیست چراکه این شرکت رویدادهای خود را بهصورت مستقل برگزار میکند اما رقبای اپل همواره از این نمایشگاه برای معرفی محصولاتشان استفاده میکنند. برای مثال تولیدکنندگان به جای فروش یک محصول مستقل میتوانند خدمات تعمیر و نگهداری پیشبینی شده برای آن محصول را نیز ارائه کنند. در صفحه دنیای تکنولوژی و علم دیجیکالا مگ جدیدترین اخبار علم و فناوری و هزاران مقاله درباره تکنولوژی را دنبال کنید.

بخوان  نقد و بررسی ضدآفتاب دور چشم سان سیف Sun Protected + نظرات گل من و تو

این مرحله به طور مستقیم با کاربر در تماس است و کاربر خروجی نهایی را روی صفحه نمایش خود میبینند یا به وسیله یک اعلان یا صدای هشدار ارسال شده به برنامههای تلفن همراه، از اقدام مطلع میشود. مدل های متلب همچنین اجرای سریع تری از منبع باز روی اکثر محاسبات یادگیری ماشین و آنالیزی دارد. حتی چهار سال گذشته و در سال ۹۷ ایران جلساتی را با طرفهای چینی داشت تا از آنها برای اجرای طرح اینترنت ملی کمک بگیرد. شبکه اجازه میدهد تا کنترل کل سیستم را در دست بگیرید. در واقع میتوان گفت توسعه و تولید خودروهای خودران محل تلاقی و همکاری غولهای تکنولوژی و خودروسازی است.

با استفاده از هوش مصنوعی می توان می گوید طبق بررسی های انجام شده زمانی که هوش مصنوعی را با سایر فناوری ها و تکنولوژی های ترکیب می کنیم نتایجی که حاصل می شود نتایج فوق سایت 1biti العاده ای است. هر دستگاه دارای رابط متفاوتی است زیرا هر دستگاه وظیفه و هدف متفاوتی برای انجام دادن دارد. شرکتها همچنین میتوانند از دادههای تولید شده توسط این حسگرها برای کارآمدتر کردن سیستمها و زنجیرههای تامین خود استفاده کنند، زیرا دادههای بسیار دقیقتری در مورد آنچه واقعاً در حال وقوع است، خواهند داشت. فناوری اینترنت اشیا با سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیمگیری، ارائه گزینههای کارآمدتر انرژی، هوشمندسازی فضا و موارد دیگر، اقتصاد املاک و مستغلات را تغییر میدهد. را در اختیار کاربر قرار می دهد.

درک بهتر از نحوه عملکرد خانههای ما میتواند به صرفهجویی در مصرف انرژی کمک کند. خانههای هوشمند جایی است که شرکتهای بزرگ فناوری (به ویژه آمازون، گوگل و اپل) رقابت سختی دارند. استفاده از این فناوری در انبارداری باعث کاهش زمان و هزینه میشود. البته همهی اینها در آینده بسیار دور محقق میشود. یکی از زمینههای رشد در چند سال آینده بدون شک استفاده از شبکههای ۵G برای پشتیبانی از پروژههای اینترنت اشیا خواهد بود. این نقل قول توسط فیزیکدان افسانه ای، استفان هاوکینگ در کنفرانس فنی در رابطه با هوش مصنوعی بیان شده است، با یادآوری این مطلب در ادامه به خطرات هوش مصنوعی در آینده خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید. با وجود فناوری، دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن کتاب ها یا کامل کردن پروژه های دانشگاه خود به کتابخانه برویم چون به راحتی می توانیم با کمک Google و اینترنت به هرنوع کتاب و اطلاعاتی که می خواهیم دسترسی پیدا کنیم. صنایع برتر و بزرگترین حوزههای سرمایهگذاری iot را به طور خلاصه تشریح خواهیم کرد. بخش دوم کتاب با عنوان «تکنولوژی به عنوان شالوده رقابتپذیری در سطح بینالملل» مشتمل بر فصلهایی است که در آنها یکی از پرسشهای اساسی مبحث سیاسی معاصر بررسی میشود: تکنولوژی را به چه مفهومی باید یکی از سازندههای اساسی رقابتپذیری بینالمللی دانست و در نتیجه، در پرتو این مفهوم سیاستهای بینالمللی، ملی، محلی و صنفی ما چگونه باید باشد؟

یکی از این مایههای مشترک مرکزیت تکنولوژی است که میتوان آن را مفهوم مناسب و هستهای برای تغییرات در اقتصاد سیاسی جهانی دانست، یکی دیگر از این مفاهیم نیز، موضوع جهانی شدن است؛ چرا که اهمیت و ارزش فوقالعاده حمل و نقل و ارتباطات بینالمللی به عنوان تکنولوژیهای تحرکزا موجب شده است که پدیده «جهانیشدن» تقریبا در تمام بخشهای این اثر از اهمیتی انکارناپذیر برخوردار باشد. هرچند، در تحقیق به منظور ادغام مفاهیم اشیاء بین شبکه ای و کنترل آزاد با نتایج اولیه به سوی این جهت با در نظر گرفتن اهداف به عنوان نیروی راه انداز برای ای اُ تی آزاد، یک انتقال وجود دارد. برای محافظت از این دادههای حساس در برابر سوء استفاده، پروتکلهایی مانند Sig Fox، LoRa، NB-IoT، ZigBee، COAP، REST، DDS، MQTT، XMPP و غیره جهت تضمین امنیت و حریم خصوصی دادهها به کار گرفته شدهاند. برخی از اشیاء بزرگتر ممکن است خود از بسیاری از اجزای کوچکتر اینترنت اشیا تشکیل شده باشند، مانند موتور جت که اکنون با هزاران حسگر پر شده، تا کارایی و امنیت آن تضمین شود. آموزشگاه زبان ایران اروپا در پلتفرم اختصاصی خود امکان تشکیل گروه هایی به مانند breakout room را تشکیل داده است. در حال برقراری ارتباط بین مردم در سراسر جهان است تا فرآیند به اشتراکگذاری دانش را تسهیل کند، موانع دسترسی به اطلاعات را کاهش دهد، امنیت را در سیستم آموزشی گسترش دهد و موارد دیگر.

بخوان  لطفا از لبه تکنولوژی فاصله بگیرید! 1 بیتی
در نتیجه این ویژگیها، یک فرصت عالی برای توسعه راهکارهای iot بوجود آورده است. کمپانی هیلیتون آزمایشگاه نوآوری کاملی ایجاد کرده تا هتل هایش تا تا حد ممکن hi-tech باشند، و این هتل ناب نیز نمونه اي عالی از این نظر است. پیتر سینان، موسس یک وبلاگ گردشگری، که مدت 8 سال است در هلسینکی زندگی کرده و اصالتاً اهل اسکاتلند است در این باره می گوید: «زندگی دیجیتال به معنای اتوماتیک بودن است، مانند درگاه های اتوماتیک سوپرمارکتی، و همچنین به معنای خدمات آنلاین به زبان انگلیسی است که باعث شده زندگی روزانه برای مسیریابی بدون صحبت کردن یا درک زبان فنلاندی آسان باشد. اینترنت یک شبکه جهانی است بنابراین بدون دانستن معنای “شبکه” درک آن سخت خواهد بود. در اصل، یک پلتفرم به عنوان میانافزار عمل میکند که دستگاههای اینترنت اشیا و Gateways را به هم متصل میسازد. مزارع هوشمند دارای دستگاههایی هستند که به اینترنت متصل میشوند و انواع دادههای آنلاین مربوط به محصولات را ارائه میدهند. محصولات دوربین حلقه آمازون میتواند خانه شما را به پلیس متصل کند. این میتواند به شرکتها کمک کند تا تشخیص دهند که چه زمانی ممکن است یک جزء از کار بیفتد و قبل از اینکه باعث آسیب شوند آن را تعویض کنند.

سیستمهای امنیتی خانه نظارت بر آنچه در داخل و خارج میگذرد یا دیدن و صحبت با بازدیدکنندگان را آسانتر میکنند. بلندگوهای هوشمند مانند آمازون Echo پخش موسیقی، تنظیم تایمر یا دریافت اطلاعات را آسانتر میکنند. برای شرکتهای توسعه برنامه اینترنت اشیا (IoT) بسیار مهم است که سیستمی را توسعه دهند که به صورت دستی نیز قابل تنظیم باشد. این سنسورها قادر به تشخیص هوای بیرون هستند و براساس اطلاعات دمای خودرو را تنظیم میکنند. از مدیریت سفر و برنامهریزی مسیر خودرو گرفته تا اندازه گیری وزن بار در لحظه. در نتیجه تاخیر در موارد حیاتی کاهش مییابد. فناوری شهر هوشمند هنوز آزمایشی است، اما در نهایت به مدیریت ترافیک، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، ایمنی و موارد دیگر کمک خواهد کرد. با کمک آنچه ما برنامههای کاربردی اینترنت اشیا مینامیم، ارائه تجربیات شخصی شده به پایگاه مشتریان، خودکارسازی فرآیندهای پرداخت، انجام تعمیر و نگهداری بدون دردسر و موارد دیگر آسانتر میشود. در تعریف هوش مصنوعی آمده است که این علم شاخهای از علم کامپیوتر است که به تولید ماشینهایی میپردازد که میتوانند مانند انسان فکر کنند و وظایفی را انجام دهند. در تعریف هوش مصنوعی باید گفت که شاخهای از علوم کامپیوتر است و در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند پرداخته میشود که مانند انسانها عمل میکنند و واکنش نشان میدهند.