هوش مصنوعی (Al) چیست؟ 1 بیتی

Perception (ادراک): در فرآیند ادراک، محیط با اندامهای حسی اِسکن میشود سپس مجموعهٔ اطلاعات جمعآوری شده توسط این اندامهای حسی به اشیاء مجزا با روابط مکانی مشخص تجزیه میشوند. این اختراع، ساخت داگلاس انگلبارت (Douglas Engelbart) و بیل انگلیش (Bill English) بود. در سال ۲۰۱۸ گوگل BERT را ساخت که میتواند موانع زبانی برای ترجمه را بسیار کم کند. شرکت ساختمانی که لوکیانف با آن همکاری میکرد قادر به پیدا کردن راه حل برای ترکهایی که بتنها در طول دمای هوای پایین صفر درجه زمستانی میخوردند، نبود به همین دلیل نیز لوکیانف برای درک بهتر پروسه حرارتی در مورد شرایط دما در ساختار بتن به تحقیق و آزمایش پرداخت. هزاره جدید در راه بود و پس از اینکه ترس از Y2K از بین رفت، هوش مصنوعی به رشد خود ادامه داد.

برایناساس روایت یک برساختگرای اجتماعی از ساخت تکنولوژی (مثلاً داستان بایکر و پینچ در مورد ساخت دوچرخه) از این جهت داستان خوبی نیست که عوامل غیرانسانی را قربانی عوامل انسانی میکند. این یعنی حتی اگر بتوان از کارآمدی سخن گفت، کارآمدی یک مصنوع، محصول نهایی فرایند ساخت است و چنانکه خواهیم دید، هیچوقت نمیتوان از چیزی که در پایان میآید، برای تبیین کل داستان استفاده کرد. این فرادرس در دوازده درس فراهم شده است و مفاهیم آن به همراه مثالهای فراوان آموزش داده میشوند. در شرایط گارانتی، این موضوع به صورت صریح قید نشده، اما تا به این لحظه بارها پیش آمده که کمپانی اپل به این دلیل از تعمیر دستگاهها سرباز بزند و بارها نیز مردم تجربیات خود را در خصوص اینکه اپل به دلیل یافتن آثار تنباکو روی قطعات ادعا کرده که قادر به تعمیر محصول مورد نظر نیست به ثبت رساندهاند.

در این زبان برنامهنویسی به تنها چیزی که احتیاج دارید فاصله (Space)، تب (Tab) و لاینفید (رفتن سر خط) است! با گزارشی پیشبینی شده است که میزان بازار جهانی فرآیند رباتیک با رشد 31.1 درصدی تا سال 2025 به 3.97 میلیارد دلار برسد. امروز بیش از ۵۲ میلیون صفحه در نسخه انگلیسی ویکی پدیا وجود دارد که ۲۴۶۸ ربات وظیفه نگهداری و حفظ اطلاعات آن را به عهده دارند تا ما بتوانیم در هرساعت از شبانهروز بدون کوچکترین اختلالی به صفحات اطلاعاتی ویکی پدیا دسترسی داشته باشیم. آیا مشتریان یا دیگر افراد هتل میتوانند مدیر را از کلیدهایش جدا کنند؛ بهنحویکه دیگر اصلاً علاقهای به تحویل داده شدن کلیدها پیش از خروج نداشته باشد؟ یادگیری ماشینی یک سیستم رایانه را قادر می سازد بدون استفاده از داده های گذشته ی خود ، پیش بینی کند و یا تصمیم گیری کند. یک شرکت به منابع داده فوق العاده متنوع نیاز دارد تا بتواند الگوها را بیابد و در حجم قابل توجهی یاد بگیرد.

این لایه مجموعهای از متدها، پروتکلها و مشخصاتی است که برای انتقال دیتاگرامها (بسته ها) از میزبان مبدأ تا میزبان مقصد به کار میرود. با اینکه این نمونهای کوچک و غیرمتداول بود اما نشان میدهد چطور ارتباط کورکورانه میتواند به ارتباط انسانی نزدیک در دنیای واقعی کشیده شود. گردآوری اطلاعات: گاهی به انجام اعمالی برای تغییر ادراکهای آتی، گردآوری اطلاعات گفته میشود. هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial Intelligence) که گاهی اوقات هوش ماشینی(به انگلیسی machine intelligence) نامیده میشود، به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشینها در شرایط مختلف اطلاق میشود که در مقابل هوش طبیعی در انسانها قرار دارد. همچنین گاهی اشتباهات و اصلاح آنها در پروژه ساده و قابل حل هستند، به همین دلیل نیازی نیست که حتماً همه آنها ارزیابی و بررسی شوند. اگر بخواهیم از واژگانی استفاده کنیم که لاتور به تبع آکریچ از نشانهشناسی گرفته است، در متن جامعه پلیس به واسطه مهندس، نقشی را در سرعتگیر نگاشت (یا حک) میکند.

نسخههای اولیه ماشینهای تحریر که در دهه ۱۸۷۰ تولید شدند، دارای نواقصی بودند و اگر نویسنده به شکل سریع و پیدرپی کلیدها را فشار میداد و یا کلیدهای مجاور را به طور همزمان به کار میگرفت، بازوهای فلزی که حروفها را در خود نگه میداشتند آسیب دیده و به سرعت خراب میشدند! علاوه بر این، در صورت بروز خطا و اشتباه حین ویرایش اطلاعات، رباتها میتوانند صفحه را به حالت اولیه خود برگردانند! مگر خود شما در ابتدا، خاستگاه اصلی و منشاء اساسی پیدایش تکنولوژی جدید را همان نیاز طبیعی انسان به ابزار بیان نکردید، حال چه اشکالی دارد نتیجه این نیاز طبیعی، رشد و گسترش طبیعی ابزار تکنیکی و پذیرفتن طبیعی این رشد و گسترش طبیعی باشد؟ این برنامه هیچ کارکتر دیگری را نخوانده و از هرگونه دستور به غیر از “فاصله” چشمپوشی میکند!

بخوان  تکنولوژی - شش تعیین چالش

این صفحهها نه فقط در هوای آفتابی، بلکه در هوای بارانی نیز امکان تولید انرژی الکتریکی دارند. به این زبان برنامهنویسی خاص، Whitespace میگویند. به صورت مجازی هر حوزه ی تخصصی شامل امور مشاوره ای، تاییدی، گزارش مالیات و برای حرفه های مورد استفاده در صنعت، تکنولوژی و افزایش اهمیت اطلاعات به عنوان ابزار تجاری در حال تغییر حرفه می باشد. به گزارش ایمنا، وب ۳ به طور خلاصه نسل بعدی اینترنت و یک تغییر اساسی به سمت اینترنت دموکراتیک و غیرمتمرکز است. میباشد. که با توجه به این موضوع پوشش کاملی در نرم افزار های فروش آنلاین در حوزه گردشگری دارد و انتخابی مطمئن و دقیق برای تمام شرکتها ، هتلها و آژانس های مسافرتی میباشد. تمام شکل­ها به ترتیب شمارهگذاری در متن ذکر شوند. این طرح در واقع پایه طرح کورتی (QWERTY) فعلی است که با اصلاحاتی که توسط E. Remington و Sons صورت گرفت، به شکل امروزی تبدیل شد. یکی دیگر از انتقادهایی که به این طرح می شود احتمال برخورد ماهواره های SpaceX با سایر ماهواره ها و همچنین تاثیر گذاری بر کیفیت امواج ماهواره های استراتژیک مسیریابی مستقر در اطراف زمین است. بهاینترتیب در تعین شکل و طرح یک تکنولوژی و تغییرات و تحولات، کنشگران متنوعی دخیلاند و وساطت دارند.

«تنها کار ممکن این است که حاشیه مذاکره را کاهش دهیم یا باوفاترین متحدان را بدل به جعبهسیاه کنیم». انتقال رو به بیرون در متنهای داستانی، از این جهت با متنهای تکنیکی متفاوت است که در متنهای فنی، شما ممکن است برای همیشه به شخصیت دیگری بدل شوید؛ ممکن است برای همیشه در داستان بمانید؛ ممکن است برای همیشه کسی باشید که با وجود سرعتگیر سرعتتان را کم میکنید، پشت چراغ قرمز میایستید و… امروز قصد داریم تا شما همراهان همیشگی را با ۱۰ حقیقت جالب در مورد تکنولوژی و فناوری و داستان پشت پرده هر کدام از آنها آشنا کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید. یادگیری عمیق یکی از عناصر اصلی بسیاری از اپلیکیشنها و خدمات هوش مصنوعی (AI) محسوب میشود و بازیگر پشت صحنه بسیاری از تکنولوژیها و خدمات امروزی همچون دستیارهای صوتی گوگل و آمازون است و خیلی از پدیدههای نوظهور از جمله خودروهای خودران به این تکنولوژی وابستهاند. هوش مصنوعی عمومی بسیار متفاوت است و میتواند درست مانند یک انسان درک کند و مانند عقل انسان چنان انعطافپذیر است که قادر به یادگیری وظایف بسیار متعددی بر اساس تجارب کسب شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست علمی با هدف بررسی تاثیر علم و تکنولوژی در حال و آینده کسب وکارها، تحول تکنولوژی در زندگی بشر و حضور هوش مصنوعی به عنوان قدرت آینده جهان، فردا یکشنبه ۸ بهمن ماه برگزار می شود.

قطعا سیاستمداران بیشتر از مردم عادی نگران این موضوع هستند و اعمال محدودیت ها در پیشرفت این زمینه نیز کارگشا نیست! یکی از مهارتهایی که امروزه مردم، به ویژه افرادی که با تایپ سر و کار دارند، علاقهمندند تا در آن پیشرفت کنند افزایش سرعت تایپ با کیبورد یا ماشین تایپ است! سپس از آن برای تولید اندیس جدول اعمال (تابع عامل) استفاده میشود و به این وسیله تصمیمگیری برای اینکه چه کاری باید انجام شود اتفاق میافتد. برای نخستین بار صنعت IT با ورود کامپیوترها به سازمانها و مراکز دولتی در سال ۱۹۵۰ عمومی شد و با تلاش پایگاههای اطلاعاتی متمرکز اطلاعات آمریکا در سال 1951 از این فناوری در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت کاربردی استفاده شد. شاید بزرگترین برآورد جسورانه در گزارش مؤسسه ARK، این باشد که یادگیری عمیق میتواند ارزش اقتصادی بیشتری را نسبت به آنچه اینترنت تاکنون انجام داه است ایجاد کند. سادهترین کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه میتواند استفاده از AI در مدیریت نیروگاهها و پالایشگاهها باشد. اگر این دوست شما در جلسهٔ بعدی کلاس باز هم دیر حاضر شود، شما به روش استقرایی استدالال میکنید که گویا باز هم خواب مانده است.

بخوان  خرید بهترین لپ تاپ زیر ۱۵ میلیون تومان [نظرات خریداران]

داشتن این مهارت حتی میتواند در برخی از مشاغل به عنوان یک مزیت رقابتی و یا امتیاز ویژه برای افراد جویای کار به شمار بیاید. یکی از ویژگیهای جذاب ویکی پدیا این است که داوطلبان به دلخواه میتوانند اطلاعات آن را به راحتی تصحیح و ویرایش کنند. شکست پروژه آرامیس، به سبب ازهمفروپاشی زنجیره همنشینی اجتماعی-فنی این پروژه بود و لذا تمام متحدان آرامیس در شکست آن دخیلاند. در داستان باید تمام بازیگران بهاصطلاح سیاسی، اجتماعی، فنی، طبیعی، دینی و غیره را به شمار آوریم. اما آیا هر چیزی که نیازی را برآورده ساخت، یعنی طبیعی (به معنای درست و منطقی) و پذیرفتنی است؟ بله درست شنیدید! کمپانی اپل که این روزها در زمینه تکنولوژی به یکی از ابر قدرتهای جهانی تبدیل شده است روزگاری پا به عرصه تجارت لباس گذاشته بود! روند کار به این شکل است که باید تمام محتوای بعد از نقطه چین را کپی کرده (درست است که چیزی دیده نمیشود، چون همه کاراکترها به شکل فاصله هستند)، سپس آن را در قسمت code از سایت معرفی شده، وارد کنید.

تصور کنید میخواهید برای شرکت یا آژانس مسافرتی خود سایتی راهاندازی کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید و خدمات شرکت ، هتل و آژانس مسافرتی خود را کاملتر کنید تا نیاز مشتریان خود را بهطور کامل تامین کنید تا مشتری همیشگی شما شوند و برای خدمات مختلف به سایتهای مختلف نروند لذا مطمئنا در این زمان هست که شما در گوگل عباراتی مانند طراحی سایت آژانس مسافرتی یا طراحی سایت هتل را جستجو میکنید و با شرکتهایی که در این زمینه فعالیت دارند مواجه میشوید. اما یک نکته مهم و قابلتوجه نسبت به طراحی سایت شخصی این است که برای طراحی سایت یک آژانس مسافرتی یا هتل باید شرکت طراحی سایتی را انتخاب کنید که علاوه بر کامل بودن خدمات و امکانات سابقه بالایی در زمینه ی گردشگری و همکاری با آژانس های مسافرتی دارد.

بنابراین اگر تجربه سوارکاری با اسب و مهارت رام کردن اسبها نبود، به احتمال زیاد انسان به فکر ساخت مصنوعی به شکل اسب نمیافتاد. تنها برخی از شرکت های معتبر هوش مصنوعی در دنیا توانایی ارائه چنین سیستمی را داشته اند؛ که “شرکت هوش مصنوعی ویراسنس” با ساخت “سامانه نظارت هوشمند بیدار” توانسته به این مهم دست یابد. هم اکنون شاهد فعالیتهای این کمپانی در حوزه تکنولوژی و ساخت سیستم عامل مک، آیپاد، آیفون و مک بوک هستیم؛ این کمپانی همیشه علاقهمند بود تا با ایجاد اکوسیستم جداگانه موفقیت خود را به رخ سایر برندها بکشد با این حال جالب است بدانید اپل در سال ۱۹۸۶ خط تولید لباس انحصاری خود را داشت!

«کلید قویاً با یک حلقه به وزنه متصل شده است؛ درست همانطورکه مدیر به کلیدهایش قویاً دل بسته است. بعد از انتخاب الگوريتمها باید با وارد کردن داده به درون مدل آنرا آموزش دهیم. کمپانی هوندا (Honda) در اوایل دهه 80، سعی داشت ماشینی با این قابلیت ارائه دهد اما در نهایت، کمپانی محبوب تویوتا (Toyota) موفق شد در سال 1986، مدل سورِر (Toyota Soarer) را با GPS وارد بازار ژاپن کند. مدل این شبکهها دقیقاً ازروی مدل مغز انسان بهصورت توابع ریاضی روی کامپیوترها پیادهسازی شده است. اما اگر دقیقتر بررسی کنید متوجه میشوید که نکته عجیب این موضوع، تحول فناوری نیست، بلکه بخش دیگری از جامعه است که علیرغم این تحولات عظیم فناوری هم چنان کنجکاو باقی مانده است. اگر ما این نقش را بپذیریم، وارد بازی شدهایم و یکی از بازیگران داستانیم؛ در غیر اینصورت ناچاریم هزینههایی متحمل شویم. زیرا برآورده کردن یک نیاز طبیعی است اما هر طریقی که بتواند این نیاز را برآورده سازد درست، صحیح، طبیعی و پذیرفتنی نیست. درنهایت داستان یک جامعهشناس یا مردمشناس علم و فناوری، روایتی از ساخت آن تکنولوژی خواهد بود و فرد دیگری میتواند داستان را به نحوه دیگری بنویسد.

بخوان  تکنولوژی شگفت‌انگیز تکنیک‌ها که می‌تواند کمک کند کسب و کار آنلاین شما رشد

شرکت ایرانی با نام عامر اندیش هوشمند، از جمله شرکتهای فعال در زمینه هوشمند نمودن کسب وکارهاست. در نظر لاتور، روایتی کاملتر و دقیقتر و بهتر است که به تمام بازیگران نقشی بدهد و وساطت آنها را نادیده نگیرد و آنها را صرفاً وسایلی در دست دیگر عوامل (معمولاً) انسان نپندارد. حال کسی که یک تکنولوژی را بهمثابه داستان مطالعه کند، باید برای تمام کنشگران درگیر ماجرا، چه انسان و چه غیرانسان، نقشی قائل شود و نشان دهد که چگونه با ورود هر کنشگر جدید، دیگر کنشگران بازتعریف میشوند و تغییر خواهند کرد. اولین نام انتخابی او Cadabra Inc بود که آن را به ثبت نیز رسانید، اما پس از بازخوردهای نه چندان مثبت این کارآفرین تصمیم گرفت تا نام آن را تغییر دهد. روزهای پایانی کار آذریجهرمی با فیلترینگ عجیب شبکه اجتماعی کلابهاوس و مطرح شدن موضوع ساماندهی فضای مجازی در قالب طرح صیانت همراه بود و حالا دیگر پس از چند ماه از آغاز به کار زارعپور در این پست، فعالان حوزه دیجیتال تا حدی با رویکرد وی آشنا شدهاند. آنها در پاسخ به این سؤال که «چرا یک تکنولوژی (یا واقعیت علمی) در این شکل (یا طرح) متعین شد» و «چرا یک تکنولوژی (یا واقعیت علمی) موفق شد»، به کارایی تکنولوژی و صدق واقعیت علمی متوسل خواهند شد.

اما در نهایت این پروژه کوچک، باعث ایجاد پروژه ای بزرگتر و عمومی به نام اینترنت سایت 1biti شد. یانوکوفسکی در ادامه تصریح می کند: «آسان بودن شروع و مدیریت یک شرکت آنلاین، مدیریت بانکی، عملیات ها، مدیریت تراکنش ها، پرداخت قبوض، نوسازی تمامی اسناد از منزل، کافه، فضای دانشگاه یا حتی یک چادر، می تواند در زمینه بهبود اقتصاد هزینه های واحدهای کسب و کار بسیار مناسب بوده و به صرفه جویی قابل توجهی در زمان منتهی شود». کاربردهای ۱۳ تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، چاپ ۳ بعدی، ارزدیجیتال، سیستم های اتوماسیون و نانوتکنولوژی که زندگی بشر و کسب وکارها در صنایع مختلف را در برمی گیرد، در این نشست علمی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد. شاید بتوان اینطور برداشت کرد که بشر اذعان دارد که، تکنولوژی توانست او را از شرایط ترسناک کرونا خارج کند و بتواند این ویروس شوم را کنترل نماید. این کمپانی درست یک سال پس از آن که استیو جابز آن را ترک کرد، از کاتالوگ خود رونمایی کرد.

امروزه برای بسیاری از ساکنان کره زمین حتی تصور یک روز زندگی بدون اینترنت هم ممکن نیست اما آیا تا به حال به این فکر کردهاید که این فناوری نوین اولین بار توسط چه کسی ارائه شده است؟ در این مسیر، دستیابی به اطلاعات مورد نظر با دقت بالا یکی از مشکلات پیشبینیکننده است که پیشنهاد میشود یک تیم مجرب در کنار تیم پیشبینیکننده این وظیفه را برعهده گیرد تا وقت و تمرکز افراد پیشبینی کننده دراین مسیر تلف نشود. یکی از علل گرایش لاتور به این روش، این است که در داستان، آزادی زیادی هست و نویسنده بهراحتی، به دور از مقولات سفت و سخت و دوگانگیها، ویژگیهایی را به انسانها و غیرانسانها نسبت میدهد. در پاسخ به این سئوال دو داستان کاملا متفاوت وجود دارد! بعد مهندس به واسطه سرعتگیر، نقشی را برای ما تجویز میکند. عملکرد این هوش مصنوعی بهگونهای بود که حتی یکی از مهندسان گوگل ادعا کرد به خودآگاهی رسیده است؛ ادعایی که بعداً گوگل آن را رد کرد و البته به اخراج شدن مهندس این شرکت منجر شد. در حال حاضر ممکن است اساسی به نظر برسد، اما برای وانگ و تعداد انگشت شماری از محققان، POET به روش جدید انقلابی برای ایجاد ماشینهای فوق هوشمند اشاره می کند: با ساختن هوش مصنوعی.