پرتاب دومین بالون فشار فوق‌العاده ناسا از خاک نیوزیلند

این پرتاب، دومین و آخرین کارزار پرتاب بالن سال ۲۰۲۳ ناسا در نیوزیلند است. اولین بالون روز یکشنبه ۱۶ آوریل در ساعت ۱۱:۴۲ صبح به وقت نیوزیلند پرتاب شد.

بالون دوم که رصدخانه فضایی «EUSO-2» روی آن کار می‌کند، یک ماموریت علمی متعلق به دانشگاه شیکاگو (UChicago) است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول ماموریت سال ۲۰۱۷ انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، برنامه بالون علمی (Scientific Balloon Program) ناسا در یک ماموریت با هدف پرواز ۱۰۰ روزه یا بیشتر در جو فوقانی زمین، دومین «بالون فشار فوق‌العاده» (SPB) خود را از فرودگاه واناکا در نیوزلند به فضای پرتاب کرد.

رصدخانه EUSO-2، ذرات پرتوهای کیهانی با انرژی فوق‌العاده را از فاصله‌ای دور از زمین‌های ما در هنگام ورود به جو، شناسایی خواهد کرد. منشا این ذرات به خوبی مشخص نیست. بنابراین، داده‌های جمع‌آوری‌شده از EUSO-2 می‌توانند به حل این معمای علمی کمک کنند. علاوه بر این که EUSO-2 یک مأموریت علمی به شماره می‌رود، هدف کلی آن، آزمایش و بررسی کیفی فناوری بالن فشار فوق‌العاده برای پرواز است.

انتهای پیام



منبع

ناسا به عنوان بخشی از یک ماموریت علمی، دومین بالون فشار فوق‌العاده خود را از خاک نیوزیلند پرتاب کرد.

ردیابی پروازها، اینجا به صورت عمومی در دسترس است. علاوه بر این، ناسا اطلاعات پرتاب و ردیابی بالون را در وب سایت www.nasa.gov/balloons و در سراسر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خود می‌کند.

پرتاب دومین بالون فشار فوق‌العاده ناسا از خاک نیوزیلند

فربرادر گفت: ناسا از عموم مردم دعوت می‌کنند که این مأموریت‌ها را در سفرهای جهانی آن‌ها در عرض‌های جغرافیایی میان نیم‌کره جنوبی زمین دنبال کنند. مسیر پرواز بالون، تحت تأثیر سرعت و جهت باد در ارتفاع قرار دارد. این بالن‌ها بیشتر وقت خود را روی آب می‌گذرانند و برای عبور از هر گذرگاهی، ناسا با وزارت امور خارجه آمریکا همکاری دارد تا مجوز پرواز بر فراز کشورها را هماهنگ کند.

بخوان  میکروفنی که با آن می توان بی‌صدا صحبت کرد!

دبی فربرادر (Debbie Fairbrother)، مدیر برنامه بالون علمی ناسا گفت: داشتن دو بالون فشار فوق‌العاده برای پرواز در عرض جغرافیایی میانی نیم‌کره جنوبی زمین، بیش از ۱۵ سال هدف ناسا بوده و بسیار هیجان‌انگیز است که این کار را انجام داده‌ام. با این دو پرواز، خود را برای حمایت بیشتر و پیشرفته‌تر علم در سال‌های آینده آماده می‌کنیم.