پرتاب وسیله نقلیه چندبار مصرف هند با یک بالگرد برای اولین بار

انتهای پیام



منبع

آژانس فضایی هند برای اولین بار از یک بالگرد برای پرتاب فرودگر خودکار خود استفاده کرد و روی ساخت یک وسیله نقلیه چندبار مصرف هندی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد.

این وسیله نقلیه قابل استفاده در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی توسط یک بالگرد از زمین بلند شد و به ارتفاع ۴.۵ کیلومتری رسید و در نهایت مانور فرود را انجام داد و در ساعت ۷:۴۰ صبح به وقت محلی فرود آمد. آمد.

پیکربندی این وسیله نقلیه شبیه به یک هواپیما است و برای آزمایش فناوری از جمله پرواز مافوق صوت توسعه یافته است. دارای دو دم عمودی و دو بال است که آن را شبیه یک شاتل فضایی کوچک می کند.

این آزمایش رویای ساخت یک وسیله نقلیه پرتابی قابل استفاده مجدد هندی را یک قدم به نزدیک تر می کند.

آژانس فضایی هند که آزمایشی را برای اولین بار در انجام شده اضافه می کند، زیرا یک کیلومتری از این خودرو با بالگرد تا ارتفاع 4.5 کیلومتری بالا می رود.

این وسیله نقلیه به بستری برای ارزیابی فناوری‌های مختلف مانند پرواز مافوق صوت، فرود خودکار و پرواز کروز عمل می‌کند. این وسیله نقلیه‌ به مرحله اول موشک مداری دو مرحله‌ای قابل استفاده مجدد تبدیل خواهد شد.

سازمان تحقیقات فضایی هند یک آزمایش موفقیت آمیز پرواز نیز با این وسیله نقلیه در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. این آزمایش به آن‌ها اجازه داد تا فناوری‌های کلیدی، از جمله سیستم ناوبری خودران و حفاظت از حرارتی قابل استفاده مجدد را بررسی کنند.

بخوان  بیل گیتس: می‌دهم به تهیه واکسن کمک کنم تا به مریخ بروم

قبل از انجام آزمایش فرود، یک بالگرد شینوک(Chinook) وسیله نقلیه قابل استفاده مجدد را از ارتفاع 2.7 مایلی(4.5 کیلومتری) پرتاب کرد. این وسیله نقلیه سپس کاهش ارتفاع داد و در منطقه‌ای آزمایشی هوانوردی چلکره(Challakere)، فرود آمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، سازمان تحقیقات فضای هند(ISRO) یک آزمایش فرود را به عنوان بخشی از برنامه نمایش ابزار فناوری قابل استفاده مجدد (RLV-TD) در روز یکشنبه، دوم آوریل با موفقیت به پایان رساند.