پس «گوگلی» رفتار کن! – ایسنا

گوگل در مجموع بر این باورند راه‌اندازی شتاب‌زده ربات گفتگوگر «بارد» و تعلیمات اخیر با ایده‌آل‌های گوگل و پیچ‌های در تضاد هستند.

از این انتقادهای طنزآمیز که در فضای مجازی با عنوان میم‌(meme) شناخته می‌شود، با تصویری غم‌انگیز از ساندار پیچ‌های مدیر عامل گوگل منتشر می‌شود که همراه آن نوشته شده «ساندار عزیز، راه‌اندازی برد عجولانه، سَنبَل‌کاری و کوته‌نظرانه بود.

این انتقادات به دنبال فراخوان پیچای از توجه بیشتر و اجرای آرمان‌های گوگلی جاه طلبانه، سخت کوشی، احترام و کار گروهی به راه افتاده است.

گوگل در تقابل با هوش مصنوعی

زمانی که اولین تبلیغ ربات «بارد» شامل توصیف غیردقیقی از یک تلسکوپ منتشر شد، آنها بیشتر خشمگین شدند.

کارمندان گوگل همچنین با اکثریت قاطع به این نظر رای دادند که می‌گوید «لطفاً به چشم اندازه بلندمدت بازگرد».

راهاندازی زودهنگام و موج انتقادات

انتهای پیام



منبع

گزارشی از پایگاه خبری CNBC که ادعا می‌کند به پست‌های اشتراک‌گذاری شده داخلی کاربران گوگل دسترسی دارد، نوشته شده است: در حالی که برخی فکر می‌کردند این را بدون تشریفات و بدون زرق و برق ارائه می‌دهند، برخی حتی از آن آگاه نبودند.

کارمندان گوگل، مدیر عامل این شرکت را برای عرضه زودهنگام ربات هوش مصنوعی گفتگوگر مخصوص خود موسوم به بارد(Bard) مورد انتقاد داده و آن را به دور از فرهنگ گوگل می‌دانند.

بر اساس پست‌ها و میم به اشتراک‌گذاشته شده در انجمن داخلی کارمندان گوگول به نام Memegen، کارکنان این شرکت احساس می‌کنند که گوگل چت‌بات‌های خود را به شیوه‌های عجولانه، نادرست و اصطلاح «غیر گوگلی» ارائه کرده است.

بخوان  توسعه مدل رشد سلول‌های بنیادی برای درمان نارسایی ریه نوزادان

به گفته برخی از افراد گوگل، عجولانه بارد به آنها توجه می شود. نگرانی‌ها در مورد جایگاه گوگل در زمینه مصنوعی مصنوعی مدت‌هاست که وجود دارد. چنانکه گفته می‌شود در جریان یک جلسه سراسری در ماه دسامبر کار می‌کند، یعنی همان زمانی که ChatGPT در حال محبوب شدن بود، در مورد قابلیت رقابت این شرکت در هوش مصنوعی مورد پرس و جو قرار گرفته‌اند.

گوگل در محل کار خود نیز ناامیدی را از مسئول خود در این مورد پیشنهاد کرده و او را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد.

گفتنی است که واکنش گوگل به رویداد مایکافت و نگرانی در مورد خطر احتمالی ChatGPT برای کسب و کار اصلی جستجوی گوگل باعث شده است که شرکت مادر گوگل(الفبت) در این هفته بیش از 9 درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کارمندان گوگل از آنچه «راه اندازی زودهنگام» ربات هوش مصنوعی گفتگوگر «بارد»(Bard) به عنوان یک رقیب برای سر و صدای ChaGPT معرفی شده است، نارضایتی کرده است.

گوگل به دلیل اولین اشتباه برد، صد میلیون ضرر کرد.

گزارش CNBC فناوری خود را می‌کند که مدیران گوگل با هشدار نسبت به واکنش نشان می‌دهند.

واکنش‌های گوگل به راه‌اندازی Bard AI جالب توجه است، زیرا پیش از رویداد مایکروسافت که نشان می‌دهد موتور جستجوی Bing چگونه به زودی با فناوری ChatGPT کار می‌کند، رخ داد.