پیش بینی خطر مرگ با یک آزمایش

تحقیقات این پژوهش در مجله British Journal of Ophthalmology منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع

THأثیER پیش‌BیNی AARWق شBکیHE BARگ BARE BAREHARی‌AGHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHی مواد افزوده: رگ‌های شبکیه یک نشانگر میکروواسکولار (microvascular) است، بنابراین پیش‌بینی بهتری برای مرگ و میر ناشی از گردش خون و سکته قلبی ارائه می‌کند. در جمعیت عمومی می‌توان از آن به‌عنوان شکل غیر تماسی بررسی سلامتی سیستمیک برای تریاژ افرادی که در معرض خطر متوسط ​​تا بالای مرگ و میر بر اثر خون هستند و برای ارزیابی خطر بالینی بیشتر و مداخله مناسب استفاده می‌کنند.

پژوهشگران گفتند: پیش‌بینی خطر و اسکولومتری بر روی هوش مصنوعی کاملاً خودکار، کم‌هزینه و غیرتهاجمی است و به دلیل قابل‌قبول بودن و به‌دلیل بودن نمونه‌گیری خون یا گرفتن فشار خون انجام نمی‌شود، پتانسیل دستیابی آن به نسبت جمعیت در جامعه بهتر است.

آنها سلامت همه شرکت‌ها را به‌طور متوسط ​​بین هفت تا نه سال پیگیری کردند، در این مدت به ترتیب ۳۲۷ و ۲۰۱ مرگ در اثر بیماری‌های گردشی بین ۶۴۱۴۴ شرکت‌کننده در بانک‌های زیستی بریتانیا و ۵۸۶۲ شرکت‌کننده EPIC-Norfolk (تحقیقات آینده نگر اروپا) در مورد سرطان) وجود داشت. در مردان، عرض سرخرگچه و سیاهرگچه، پیچ‌خوردگی و تنوع عوامل پیش‌بینی‌کننده‌های مهم ناشی از بیماری گردش خون شدند. در زنان، منطقه سرخرگچه و سیاهرگچه و عرض و پیچگی و پهنای رگ به پیش بینی خطر مرگ کمک می کنند.

این آزمایش چگونه کار می کند؟

«آلیچا رجینا رودنیکا» (Alicja Regina Rudnicka) نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه سنت جورج لندن گفت: این آزمایش ارزان، در دسترس و غیرتهاجمی است. موقعیت‌هایی که در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی و سایر مکان‌های محل خون قرار دارند، می‌توانند در مراجعه‌های معمول با اپتومتریست خود، تحت روش RV (والومتری شبکیه با قابلیت هوش مصنوعی) قرار گیرند.

بخوان  ChatGPT نقش اول مراسم امشب مایکروسافت

پژوهشگران در این مطالعه الگوریتمی به نام کوارتز (QUARTZ) را بر اساس تصاویر شبکیه چشم ده‌ها هزار فرد بالغ بین ۴۰ تا ۶۹ سال توسعه دادند. پژوهشگران در این مطالعه روی، مساحت و انحنای (یا پیچ خوردگی) مجموعه خونی کوچک به نام شریان‌ها و ونول‌ها تمرکز داشت. سپس عملکرد کوز را با Framingham Risk Scores (که به طور خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد) هم به صورت مستقل و هم به طور مشترک مقایسه می‌شود.

این آزمایش‌های هوش مصنوعی (AI) را با اسکن شبکیه (غشایی در پشت چشم که حاوی سلول‌های حساس به نور است)، می‌کند. این روش می‌تواند یک برنامه غربالگری را توسعه دهد که به پزشکان اجازه می‌دهد تا داروها و تغییرات سبک زندگی را در چندین دهه قبل از علائم بیماری قلبی تحلیل و بر اساس آن اطلاعات دارویی تجویز کنند.

پژوهشگران دانشگاه جورج لندن در پژوهش جدید سنتشان اظهار کرده اند، یک آزمایش چشم ساده می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های بیماری‌های قلبی را پیش‌بینی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افنتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، یک آزمایش بسیار ساده که سیاه‌رگ‌ها و شریان‌های شبکیه را می‌کند، می‌تواند منجر به بیماری‌های بیماری‌های قلبی را پیش‌بینی کند.