چت‌بات‌ها پا به عرصه‌های پزشکی می‌گذارند

بر اساس گزارشی که توسط مجله علمی آمریکایی منتشر شده است، چت‌بات‌های مصنوعی به زودی می‌توانند به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند.

فقط نظر از این نظرها، نمی‌توانم پیشرفت کنم و به احتمال زیاد چت‌بات‌ها در آینده‌ای نزدیک نقش بیشتری در پزشکی ایفا خواهند کرد. اگر این اتفاق بیفتد، هم بیماران و هم پزشکان باید با احتیاط عمل کنند زیرا اشتباهات پزشکی ممکن است به قیمت جان انسانها تمام شود.

چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) به‌سرعت می‌توانند نقش مهمی در حوزه پزشکی ایفا کنند.

اما همه چیز بی نقص نیست. چت‌بات‌ها مشکلات زیادی دارند، از جمله‌هایی که می‌توان به آنها دقت کرد که به مردم می‌دهند، اطلاعات مربوط به حریم خصوصی و تعصبات نژادی و جنسیتی است.

وی افزود: این موضوع بسیار چشمگیر است و از نظر پتانسیلش در آینده بسیار دلگرم کننده است.

به‌رغم این نتایج مثبت، بیم اظهار نظر می‌کند که چت‌بات‌ها می‌توانند در معرض اطلاعات نادرست قرار گیرند، زیرا الگوری‌های آن‌ها بر روی متون آنلاین تکیه می‌شوند که ممکن است یکسانی برای اطلاعات یک موسسه پزشکی شناخته شده و یک رشته متن معمولی در فیس‌بوک قائل شود.

یکی از راه حل‌ها این است که از چت‌بات‌های پزشکی می‌خواهید که شما را به منبع اطلاعات خود ارائه دهند. به گزارش ساينتيفيك امريكن، اين موضوع ادامه پيوسته است، زيرا چت ربات‌هاي پيشرفته در اختراع منابع و مشروع جلوه دادن آنها عملكرد خوبي دارند.

برخی از ادعاها می‌شوند که در طی سال‌ها، یک مرکز پزشکی بزرگ با چت‌بات‌های مدل‌های زبانی بزرگ وارد همکاری خواهند شد. هوش مصنوعی با همه می‌کند و بیماری را تشخیص می‌دهد.

بخوان  معاملات Adobe Cyber ​​Monday: بهترین معاملاتی که در حال حاضر می توانید دریافت کنید
اطلاعات زیاد است

بنجامین تولچین (بنجامین تولچین)، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه ییل، به سانتیفیک امریکن گفت که دستکم دو بیمار پیش از این به او گفته‌اند که از چت‌جی‌پی‌تی برای تشخیص یا بررسی عوارض جانبی داروها استفاده می‌کنند.

چت‌بات‌ها پیش از این نیز در حوزه پزشکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. نسخه‌های ساده‌تر این سیستم‌ها توسط پزشکان برای انجام وظایف برنامه‌ریزی هنگام ملاقات و ارائه اطلاعات عمومی سلامت به مردم می‌شود. نینا سینگ (نینا سینگ دانشجوی پزشکی در دانشگاه نیویورک که هوش مصنوعی را در پزشکی مطالعه می‌کند، به سنتفیک امرکن گفت: این یک فضای پیچیده است زیرا به سرعت در حال پیشرفت است).

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چت‌بات‌های پیشرفته‌ی مدل‌های زبانی بزرگ به اختصار LLM مانند «چت جیپی‌تی» اطلاعات پزشکی دقیق و شگفت‌آوری ارائه می‌کنند.

انتهای پیام



منبع سیستم‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی آخرین متعلق به شرکت OpenAI، نسخه موتور جستجوی مایکروسافت بینگ(Bing) و هوش مصنوعی Med-PaLM متعلق به شرکت گوگل اطلاعات پزشکی دقیق و شگفت‌آور را بسیار بهتر از آنچه در جستجوی گوگل یافت می‌شود، ارائه می‌کند.

با این وجود چت‌بات‌های پیشرفته‌تر می‌توانند ادغام پزشک و هوش مصنوعی را به مرحله‌ای که می‌توانند ببرند. اندرو بیم اپیدمیولوژیست از دانشگاه هاروارد و همکارانش مطالعه‌های را با چت‌ جی‌پی‌تی -3 انجام دادند که تشخیص بالقوه برای نوعی بیماری توسط این هوش مصنوعی در 88 درصد از واقعیت صحیح بوده است. در مقابل باید گفت که پزشکان در ۹۶ درصد موارد به نتایج مشابهی دست یافتند.