چهارمین مانور فضاپیمای هند برای رسیدن به ماه انجام شد

چهارمین مانور فضاپیمای هند برای رسیدن به ماه انجام شد

امید مردم پرجمعیت‌ترین کشور جهان به فضا رفت

چاندرایان-3 در طول این فصل، پنج بار به دور زمین خواهد چرخید. هر بار که فضاپیما از کنار زمین می‌گذرد، فاصله آن از سیاره ما افزایش می‌یابد. دور نهایی چرخش‌ها، قرار دادن چاندرایان-3 در مسیر انتقال به ماه کمک می‌کند و آن را در فاز دوم به سمت ماه می‌فرستد.

انتهای پیام



منبع

سازمان تحقیقات فضایی هند در یک توئیت نوشت: هند «روز جهانی ۲۰۲۳» را جشن می‌گیرند و چاندرایان-۳ را یک گام به ماه نزدیک‌تر می‌کند.

«سازمان تحقیقات فضایی هند»(ISRO) اعلام کرد که ماژول پیش‌ران فضایپیمای ماه، چهارمین مانور افزایش مدار را در روز ۲۰ ژوئیه به پایان رساند. موتورها در نزدیک ترین فاصله فضاپیما به زمین روشن شدند و نقطه اوج آن را در مدارش بالا بردند.

این مانورها بخشی از روش کم‌انرژی چاندرایان-۳ برای رسیدن به ماه هستند و این فضاپیما در ۲۳ یا ۲۴ اوت برای فرود آمدن روی ماه جستجو خواهد کرد.

اگر فرود روی سطح ماه موفقیت‌آمیز باشد، فرودگر و ماه‌نورد مأموریت، داده‌های علمی را تا ۱۴ روز زمینی (یک روز قمری) جمع‌آوری می‌کنند. انتظار نمی‌رود که این فضاپیما از سرمای شب قمری جان سالم به در برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای هند موسوم به «چاندرایان-3»(Chandrayaan-3) روز ۱۴ ژوئیه در مداری به دور زمین پرتاب شد و اکنون به آرامی مدار خود را پیش از پرتاب نهایی به سمت ماه افزایش می‌دهد.

فضاپیمای «چاندرایان-۳»، سفر مداری را به سوی ماه با یک مجموعه مانور برای افزایش مدار خود ادامه می‌دهد و به تازگی چهارمین منور را انجام داده است.

بخوان  رونمایی‌ از سبک‌ترین اسکلت خارجی ساخته شده بر هوش مصنوعی

این ماموریت دومین جستجو برای فرود آمدن روی ماه پس از جستجوی نافرجام فرودگر «چاندرایان-۲» در سال ۲۰۱۹ است. ماموریت جدید درسهایی برنامه ریزی شده است که در جستجوی پیشین برای یادگیری آموخته شده است.

بیشتر بخوانید: