چینی ها موفق به تولید محصول در فضا شدند

کیانگ طی این کنفرانس گفت: در حال حاضر، این شش سیستم در حال حاضر فعالیت پایدار هستند و 100 درصد منابع احیا شده و 95 درصد منابع آب بازیافت می‌شود.

بر اساس نتایج کنفرانس فناوری فضایی در هاربین چین، ایستگاه فضایی چین که هم اکنون خدمه ماموریت شنژو ۱۵ در آن ساکن هستند و در مدار هستند، می‌توانند ۱۰۰ درصد خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تولید کنند.

خدمه شنژو ۱۵ ویدئویی را مخصوص کنفرانس ارسال کردند. فرمانده «فی جونلونگ» (Fei Junlong) گفت که او احساس افتخار می‌کند که شاهد تحول در کنترل محیط و فناوری پشتیبانی از حیات در ایستگاه فضایی در مقایسه با ماموریت شنژو ۶ در ۱۷ سال پیش است. او از بیش از صد روز کار و زندگی در فضای احساس خوبی داشت.

به کیانگ، در طول 55 سال گذشته، تحقیقات با موفقیت سه نسل از سیستم کنترل محیط و پشتیبانی از حیات را برای فضای پیمای سرنشین دار چین و همچنین محصولات مرتبط برای فضای پیمای شنژو، لباس‌های فضای مناسب برای پیاده‌روی فضایی و مجموعه سه ماژول ایستگاه فضای توسعه داده اند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، «بیان کیانگ»(Bian Qiang) مدیر دفتر مهندسی کنترل زیست محیطی و پشتیبانی از حیات فضاینوردان چین، گفت: این کار منعکس کننده تحول اساسی در سیستم کنترل محیط و پشتیبانی از زندگی فضای سرنشیندار چین است.

وی افزوده شده به زمان پرتاب ماموریت ایستگاه فضایی چین، تحقیقاتی به طور متوالی با بسیاری از مشکلات فنی که جهان با آن مقابله می کند، مقابله کرده است.

بخوان  نسخه بتای اندروید 14 دوم به شما اطلاع می‌دهد که برنامه شما در حال ارسال اطلاعات مکان است
این سیستم شامل شش سیستم زیر است: تولید زیر توسط آب، حذف دی اکسید کربن؛ حذف گاز مضر؛ درمان بیماری؛ تصفیه آب و تولید آب با دی اکسید کربن و هیدروژن.

ویان کرد: فناوری به کار رفته در سیستم کنترل محیط و پشتیبانی از حیات در رتبه‌بندی بهترین‌ها در جهان قرار دارد.

به عنوان یک فناوری کلیدی برای مأموریت‌های فضایی سرنشیندار چین، این سیستم کنترل محیط و پشتیبانی از حیات، شرایط اولیه زندگی را ایجاد می‌کند و یک محیط کاری قابل زندگی برای فضایی ایجاد می‌کند و در نتیجه سلامت و امنیت آنها را تضمین می‌کند.