چین بزرگترین مجموعه تلسکوپ‌های جهان را به پایان رساند

این آرایه بزرگ در ژوئن ۲۰۲۳ و پس از تکمیل مراحل هم‌ترازی و آزمایش، عملیات مشترک آغاز خواهد شد. این تنها یکی از پروژه‌های جدید رصد خورشید به شماره می‌رود که در سراسر جهان در حال انجام است.

چین بزرگترین مجموعه تلسکوپ‌های جهان را به پایان رساند

نمای هوایی از محل ساخت تلسکوپ رادیویی خورشیدی در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲

«وو لین» (Wu Lin)، از گروه طراحی تلسکوپ گفت: ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آیا طوفان خورشیدی به سمت زمین می‌آید یا خیر. اگر طوفان خورشیدی به سمت زمین بیاید و به ما برسد، می‌توانیم هشدارهای اولیه را در مورد آنها انجام دهیم. بدین ترتیب، ما می‌توانیم پیش‌بینی‌های محیطی را برای عملکرد عادی ماهواره‌ها در فضا و شبکه‌های برق از روی زمین انجام دهیم.

تلسکوپ رادیویی خورشیدی دائوچنگ، بخشی از یک شبکه نظارت بر محیط فضایی از زمین است که “پروژه نصف‌النهار چین”(Chinese Meridian Project) نام دارد.

«دینگ مینگده» (Ding Mingde)، فیزیکدان خورشیدی «دانشگاه نانجینگ» (NJU)، با توجه به اهمیت جهانی در این قلم افزود: داشتن رصدخانه‌ها در چین، داده‌های مهمی را در فعالیت‌های خورشیدی ارائه می‌دهند که برای تلسکوپ‌ها در مناطق دیگر. قابل مشاهده.

در سمت روشن‌تر، شراره‌های خورشیدی و جرم خارج از تاج خورشیدی مسئول پدیده‌های شفق رنگارنگی هستند که در شب‌های نزدیک مناطق قطبی می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

چین بزرگترین مجموعه تلسکوپ‌های جهان را به پایان رسانده است که به مطالعه خورشید و تأثیر رفتار آن بر زمین اختصاص دارد.

«ماریا کازاچنکو» (ماریا کازاچنکو)، فیزیکدان خورشیدی «دانشگاه کلرادو بولدر» (CU Boulder) گفت: ما در حال حاضر به عصر طلایی نجوم خورشیدی وارد می‌شویم زیرا تلسکوپ‌های خورشیدی بسیاری داریم که به صورت آنلاین کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، “تلسکوپ رادیویی خورشیدی دائوچنگ”(DSRT) در فلاتی در استان سیچوآن در جنوب غربی چین، از 313 دیش تشکیل شده است که هر کدام با قطر شش متر، دایره‌ای با محیط 3.14 کیلومتری را می‌دهند.

تلسکوپ DSRT برای مشاهده شعله های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشیدی سایت است. جرم‌های خارج‌شده از تاج خورشیدی، با تنظیم مکان مغناطیسی ستاره که در لکه‌های خورشیدی رخ می‌دهد، حرکت می‌کند و زمانی که به سوی زمین بیایند، ممکن است شبکه‌های برق، مخابرات و ماهواره‌ها در حال حاضر را در معرض خطر قرار دهند و حتی امنیت فضانوردان را نیز در اختیار بگیرند. ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی تازه تکمیل‌شده «تیانگونگ» (Tiangong) چین به خطر بیندازند.

بخوان  کاربران «نیچر» از «ChatGPT» چه استفاده‌هایی می‌کنند؟