چین به دنبال جلو زدن از ChatGPT است

این شرکت ادعا می‌کند که اسپارک‌دسک نیز در پاسخ به سوالات و انجام محاسبات ریاضی بهتر از ChatGPT است، اما تا اکتبر سال جاری به طور کلی از محصول OpenAI پیشی خواهد گرفت.

جالب اینجاست که شرکت iFlytek یکی از شرکتهایی است که در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا از خرید قطعات حیاتی منع شده است.

یک شرکت چینی که اخیراً از مدل مصنوعی مصنوعی خود پرده برداشته شده است که می‌تواند در چهار بخش اصلی صنعت فعالیت کند، اکنون اعلام کرده است که می‌خواهد تا ماه اکتبر یک مدل هوش مصنوعی بهتر از ChatGPT بسازد.

اسپارک‌دسک در مقابل ChatGPT

در حالی که مانند گوگل و شرکت چینی بایدو (Baidu) نسخه‌های خود را از این ربات‌های گفتگوگر یا اصطلاحا چت‌بات‌های راه‌اندازی کرده‌اند، ChatGPT به شرکت لطف‌های پیشگامانه خود یک پیشگام و رهبر در این مسابقه باقی مانده است.

شرکت iFlytek در طول رویداد زنده خود هفت اسپارک‌دسک را به نمایش گذاشت و این مدل مصنوعی را وادار به ایجاد داستان‌هایی با استفاده از شخصیت‌هایی در دو دوره زمانی مختلف کرد. همچنین تشخیص صدا را به هر دو زبان چینی و انگلیسی به نمایش گذاشت.

شرکت OpenAI همچنین نسخه پیشرفته‌ای از مدل هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که برای تقویت ChatGPT استفاده می‌شود. اکنون با گذشت زمان شاهد آن هستیم که سایرین مانند شرکت علی‌بابا به سرعت در حال پیشرفت هستند و حالا هم که شرکت iFlytek با اعتماد به نفس به صورت رسمی ادعا کرده است که ChatGPT را پشت سر خواهد گذاشت.

بلومبرگ گزارشی را اعلام کرد که این چت‌بات را در هر صورت می‌پذیرد که سازمان تنظیم مقررات اینترنت در چین پیش‌نویس دستورالعمل‌های عملکرد خدمات هوش مصنوعی مولد را منتشر کرده است.

بخوان  تکمیل یک قطعه دیگر از پازل فرشت با کشف فسیل‌های ۵۵۰ میلیون ساله

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت چینی آی‌فلای‌تک(iFlytek)، یک شرکت تشخیص صدا مستقر در چین، جدیدترین عضو مسابقه ساخت و توسعه مدل‌های هوش مصنوعی است. این شرکت به تازگی در رویدادی زنده از مدل زبانی خود موسوم به اسپارک‌دسک(SparkDesk) رونمایی کرد که ادعا می‌کند تا اکتبر سال جاری از ربات گفتگوگر ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI نیز بهتر عمل خواهد کرد.

شرکت OpenAI که در سال گذشته ربات گفتگوگر ChatGPT خود را عرضه می کند، در واقع یک ربات با کیفیت برای دیگران تعریف می کند که حالا همگی در رقابت با آن و در پی پیشی گرفتن از این هوش مصنوعی مولد پیشتاز هستند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش PanDaily، این مدل مصنوعی همچنین می‌تواند به کارمندان کمک کند تا پایگاه تکراری را در محیط‌های کاری انجام دهند.

شرکت IFlytek همچنین برنامه‌های کاربردی اسپارک‌دسک را در زمینه‌هایی مانند آموزش، خودرو، اداری و کارمندان دیجیتال به اشتراک گذاشتن. این کاربردها شامل استفاده از ابزار مصنوعی برای طراحی مقالات دانش‌آموزی و دانشجویی، ایفای نقش به عنوان آموزگاران مجازی به عنوان کمک آموزشی برای دانش‌آموزان، ایجاد وسایل یادداشت‌های دست‌ها و همچنین تجارب هوشمند رانندگی می‌شود.

لیو شینگفنگ رئیس شرکت iFlytek ادعا می کند که این شرکت مسیرهای اصلی ChatGPT را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات مربوط به نیازهای مشتریان خود به این نتیجه رسیده است که یک هوش مصنوعی عمومی به هفت شایستگی اصلی نیاز به عبارتی از تولید متن دارد. درک زبان و پاسخ، استدلال منطقی، انجام محاسبات ریاضی، تولید کد و چندوجهی.

بخوان  ارسال اولین عکس هلال زمین توسط فرودگر قمری ژاپن

این شرکت همچنین می‌گوید که قالب‌های مصنوعی می‌تواند نشان دهد از وظایفی مانند نوشتن ایمیل، تهیه پیش‌نویس‌های مطبوعاتی و ایجاد زمان‌بندی را می‌دهد و در مقایسه با ChatGPT حتی در تولید قطعات بلندتر متن بهتر است.