ژاپن از یک بالون سفرهای فضای تجاری رونمایی کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از ایپی، کیسوکه ایوایا (Keisuke Iwaya)، مدیر عامل شرکت «ایوایا گیکن» می‌گوید که این بالون‌ها نیازی به سرمایه‌گذاری دارند، آموزش زیاد یا مهارت‌های زبانی لازم برای پرواز با موشک ندارند.

این بالون می‌تواند یک خلبان و یک مسافر حمل کند، از یک بندر در هوکایدو بلند می‌شود، به مدت دو ساعت تا ارتفاع ۲۵ کیلومتری (۱۵ مایلی) بالا می‌رود و برای مدت یک ساعت قبل از کاهش ارتفاع در هوا می‌شود. به گفته این، کابین پلاستیکی آن 1.5 متر(4.9) فوت قطر دارد و دارای چندین پنجره بزرگ است که امکان دیدن فضا را می‌کند.

در حالی که سرمایه‌گذاری‌های فضای ژاپن از شرکت‌های آمریکایی مانند اسپانیایی‌ایکس در عقب افتاده‌اند، ایوایا می‌گویند که هدف را می‌توان به فضا تبدیل کرد.

ژاپن از یک بالون سفرهای فضای تجاری رونمایی کرد

درخواست‌ها برای بازدید از فضای روز سه شنبه آغاز شدند و تا پایان ماه اوت ادامه خواهند داشت. مقامات این شرکت اعلام کردند که پنج مسافر اول انتخاب شده در ماه اکتبر اعلام خواهند شد و پروازها به آب بسته می شوند و تقریباً یک هفته از هم دور خواهند داشت.

شرکت ایوایا گیکن (Iwaya Giken) در ساپورو در شمال ژاپن، از سال ۲۰۱۲ روی این پروژه می‌کند و می‌گوید که یک کابین دو نفره و یک بالون ساخته شده است که می‌تواند تا ۲۵ کیلومتری بالا برود را داشته باشد. نقاطی که از آن می‌توان منحنی زمین را مشاهده کرد. این در حالی است که در فضای بیرونی نخواهند بود و بالن تنها تا میانه استراتوسفر بالا می‌رود که بالاتر از منطقه پروازهای هواپیماهای جت بود و دیدی بدون مانع از فضای بیرونی فراهم خواهد کرد.

بخوان  دانشمند یک بازوی سوم ساختند که با شکم کنترل می‌شود!
بر خلاف موشک‌ها یا بالون‌های هوای گرم، بالون ایوایا گیکن توسط هلیوم می‌توان تا حد زیادی مورد استفاده قرار گیرد، بلند می‌شود و پروازها در قلمرو یا حریم هوایی ژاپن باقی خواهد ماند. اولین سفر در سال جاری برنامه ریزی شده است.

ژاپن از یک بالون سفرهای فضای تجاری رونمایی کرد

ایوایا به خبرنگاران گفت: این برای مردم ایمان و مقرون به صرفه است. ایده این است که محیطی برای همه امکان پذیر باشد. او گفت که می‌خواهد فضا را دموکراتیک کند.

یک استارت‌آپ ژاپنی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد پروازهای تجاری با بالون‌ تماشای فضا را انجام دهد و امیدوار است این تجربه‌ی نجومی گران‌قیمت را در دستیابی کند.

این شرکت با آژانس مسافرتی بزرگ ژاپنی «JTB Corp» همکاری می‌کند که اعلام کرد برنامه‌هایی برای همکاری در این پروژه هر زمانی که شرکت برای یک سفر تجاری آماده می‌کند، دارد. در ابتدا، یک پرواز حدود ۲۴ میلیون ین (۱۸۰ هزار دلار) هزینه داشت، اما ایوایا گفت که قصد دارد در نهایت آن را به چند میلیون ین (یعنی ده هزار دلار) کاهش دهد.

انتهای پیام



منبع

ژاپن از یک بالون سفرهای فضای تجاری رونمایی کرد