کشف نورون‌های جادویی برای بازیابی راه‌رفتن افراد

اکنون در یک کارآزمایی بالینی جدید از یک مرکز پژوهشی به نام NeuroRestore 9، با استفاده از راه‌حل‌های جدید را دوباره به دست آورده‌اند و عملکرد را بهبود می‌بخشند. مهمتر از همه اینها که آنها می‌توانند حتی پس از خاموش شدن دستگاه‌های حرکتی نیز به راه رفتن ادامه دهند که این نقطه عطفی است که پژوهش‌های قبلی در آن دست تازه می‌افتند.

پژوهشگران می‌گویند این آزمایش، نورون‌های Vsx2 را به عنوان هدف حرکت الکتریکی اپیدورال به عنوان درمان برای فلج تایید می‌کند. این پژوهش در نهایت می‌تواند به درمان‌های تحقیقاتی منجر شود تا حرکتی دوباره به وجود بیاید.

یک کارآزمایی بالینی جدید، نورون‌های خاصیت را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند به بهبود بیماری‌ها به فلج کمک کنند.

این نشان می‌دهد که در این مطالعه سطح سازماندهی مجدد در رشته‌های عصبی مورد استفاده برای راه رفتن رخ داده است، مکانیسم‌های خاص در موش‌ها و مدل‌های مولکولی را بررسی کنند تا ببینند چگونه این اتفاق می‌افتد.

بدین ترتیب، دستگاه کوچکی در نزدیکی نخاع کاشته می‌شود که از پالس‌های الکتریکی برای حرکت نورون‌هایی که حرکات را کنترل می‌کنند، استفاده می‌کنند.

این گروه پژوهشی یک نقشه سه‌بعدی از نخاع، درست کردن سلول‌های عصبی منفرد را ایجاد کرد و مشاهده کرد که کدام نورون‌ها با حرکت فعال می‌شوند. آنها آن را تا خانواده خاصی از نورونها ردیابی کردند که ژنی به نام Vsx2 را بیان می‌کنند. جالب است نورون‌ها معمولاً برای راه رفتن در افراد سالم مهم، اما به نظر می‌رسد برای سازماندهی مجدد رشته‌های عصبی برای ترمیم عملکرد حرکتی پس از آسیب نخاعی، بسیار مهم هستند.

بخوان  اتحاد بریتانیا و عربستان سعودی برای آوردن انرژی از فضا به زمین

اکنون دانش، نورون‌های خاص را که قابل حرکت هستند، شناسایی کرده‌اند و دریافته‌اند که بیماران حتی پس از خاموش شدن حرکت فعال می‌توانند راه بروند.

پژوهشگران برای آزمایش این ایده، سپس از نسخه جدیدی از ایمپلنت‌های اپیدورال استفاده کردند که نه تنها نخاع را حرکت می‌کردند، بلکه به طور خاص نورون‌های Vsx2 را غیرفعال می‌کردند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، آن‌هایی که آسیب‌های نخاعی انجام دادند، اما موش سالم هنوز هم می‌توانستند خوب راه بروند.

اپیدورال در پزشکی، روشی است که از طریق آن می‌توان دارو یا ماده حاجب را به داخل فضای اپیدورال تزریق کرد. تکنیک‌هایی مانند بی‌دردی از طریق اپیدورال یا بیهوشی از طریق اپیدورال در این روش وجود دارد.

آسیب‌های نخاعی می‌توانند ناتوان‌کننده باشند، زیرا عوامل مغز به اندام تحتانی را مختل می‌سازند و باعث فلج جزئی یا کامل می‌شوند، اما یک پیشرفت جدید نویدبخش، کمک به بیماران برای بازیابی تحرک از طریق حرکت الکتریکی اپیدورال است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، حرکت الکتریکی ستون فقرات می‌تواند به افراد مبتلا به فلج کمک کند تا دوباره راه بروند و نتایج امیدوارکننده‌ای در یک آزمایش بالینی جدید نشان داده شده است.

پیشرفت های متعددی که در دهه گذشته در این روش به دست آمده است، نتایج بهتری را نشان می دهد و به بیمارانی که قبلاً کاملاً فلج شده بودند، کمک تا پاهای خود را دوباره به حرکت درآوردند، بایستند و حتی با وسایل کمکی مانند عصا و واکر راه بروند. .

انتهای پیام



منبع این پژوهش در مجله Nature منتشر شده است.

بخوان  برنامه ناسا برای دو ماموریت تجاری سرنشین‌دار جدید