کووید ۱۹ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | دراگمد

محققان این مطالعه دریافتند که ۴۸ نفر فقط علائم گوارشی و ۶۹ نفر نیز هم علائم گوارشی و هم علائم تنفسی را نشان می‌دهند. در ۱۹.۴ درصد از مجموع ۱۱۷ نفری که دچار ناراحتی گوارشی بودند، اسهال به عنوان اولین علائم کرونا خبر های معتبر علم پزشکی شناخته شد. شیوع جهانی COVID-19 محققان را به این واداشته که برای یافتن داروهای درمان کننده این بیماری تلاش کنند. آزیترومایسین، همراه با هیدروکسی کلروکین یا کلروکین، به عنوان یکی از این داروها پیشنهاد شده است. سازمان بهداشت جهانی توصیه هایی مبنی بر استفاده از آزیترومایسین به مراه هیدروکسی کلروکین یا کلروکین به عنوان درمان COVID-19 ارائه نداده است.

  • اگرچه بیشتر افراد مبتلا به بیماری شکل خفیف بیماری را تجربه می‌کنند اما ممکن است برخی افراد به نوع شدید بیماری دچار شوند.
  • اگر قادر به تماس با پزشکتان نیستید، میتوانید پرسشهای مربوط به COVID-19 را بطور تلفنی از یک پرستار بپرسید.
  • اما برخی با این نظر مخالفت کرده اند و آزیترومایسین را به عنوان درمان خط اول توصیه می کنند.

با توجه به مزایای تغذیه با شیر مادر و نقش کمرنگ شیر مادر در انتقال ویروس‌های تنفسی، مادر می‌تواند ضمن رعایت کلیه راهکارهای احتیاطی لازم همچنان به شیردهی ادامه دهد. به هنگام عطسه یا سرفه، جلوی دهان و بینی خود را با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی بگیرید. در مکان‌های عمومی که امکان انتقال ویروس وجود دارد و نمی‌توانید فاصله اجتماعی را حفظ کنید، حتما ماسک بپوشید. کارشناسان سراسر دنیا همچنان در حال مطالعه درباره چگونگی تاثیر این جهش‌ها در رفتار ویروس از جمله تاثیر احتمالی آنها بر اثربخشی واکسنهای کرونا هستند. جهت مشاهده ویدئوهای بیشتر می‌توانید به بخش ویدئو استاپ کرونا مراجعه نمایید.

بخوان  چهار سوالی که باید درباره موبایل بپرسید

رفع نیازهای واقعی هوش مصنوعی در حوزه سلامت و پزشکی

کووید ۱۹ ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | دراگمد

به فرد بیمار کمک کنید مواد غذایی و دارویی لازم تهیه کند و در صورت لزوم از حیوان خانگی او مراقبت کنید. بیشتر افرادی که به کووید 19 مبتلا می شوند فقط بیماری خفیفی را تجربه می کنند و می توانند در منزل درمان شوند. علائم ممکن است چند روز طول بکشد و افرادی که مبتلا هستند ممکن است در عرض حدود یک هفته احساس بهتری داشته باشند. هدف درمان این است که علائم را تسکین دهند و شامل استراحت، مصرف مایعات و استفاده از مسکن است.

تأثیر آلوئه ورا بر زخم بستر چگونه است؟ راهنمای کامل پیشگیری و درمان زخم فشاری با آلوئه‌ورا

بیماری همه گیر کووید-19 ناشی از کرونا ویروس نوین-2019 در سراسر جهان، در حال گسترش است و تا اول مارس 2020 تعداد 67 کشور، از جمله ایران را مبتلا و درگیر کرده است. طبق آمار جهانی اعلام شده، نرخ مرگ و میر 3/4 % برای این بیماری ثبت شده است. علائم اولیه کووید-19 شامل پنومونی، تب، دردهای عضلانی و خستگی می باشد. تا به امروز هیچ واکسن یا داروی ضد ویروسی موفقیت آمیزی برای عفونت های کرونا ویروس نوین-2019 از نظر بالینی تأیید نشده و در دسترس نیست، اگرچه مطالعات در داخل و خارج کشور در این زمینه آغاز شده و ادامه دارد. بنابراین پیشگیری و کنترل عفونت و رعایت اصول بهداشتی توسط عموم مردم در اولویت می باشد.

در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. اطلاعات در مورد کارهایی که در پورتال اعضاء میتوانید انجام دهید ، مانند تغییر آدرس و انتخاب پزشک. روشهایی برای کمک به دیگران پیدا کنید، مثلاً از احوال همسایه ها خبردار شوید یا برای سالخوردگان غذا ببرید. به منظور تماس با افراد از تلفن، ایمیل، تکست تلفنی ورسانه های اجتماعی استفاده کنید. حتی اگر ماسک پوشیده اید، فاصله 6 فوت یا 2 متر بین خود و دیگران را رعایت نمایید.

بخوان  جدیدترین محصولات نانو تکنولوژی در سال 2022 نانو کلین | 1biti

آنچه باید در مورد کووید-19 بدانید