جدیدترین محصولات نانو تکنولوژی در سال 2022 نانو کلین | 1biti

نانو تکنولوژی امروزه در همه ی ابعاد زندگی انسان ها نفوذ کرده است. یکی دیگر از کاربردهای این فناوری استفاده از آن در فیلترهای آب است. با استفاده از این قابلیت امکان از بین بردن ذرات در اندازه ی نانو همچنین به صورت تقریبی حذف همه ی باکتری ها، ویروس ها و …. نانو تکنولوژی به صنایع اتومبیل سازی این امکان را داده است که با استفاده از مواد نانو کامپوزیت قطعات خودرو را بسازند. نانو کامپوزیت از فلز سبک تر است و از لحاظ شیمیایی قوی تر و مقاومت بیشتری دارد.

http://118amoozesh.ir

ما در مقیاس متر زندگی می‌کنیم و عموماً با ابزارهایی سروکار داریم که ابعاد نسبتاً قابل لمسی در حدود میلی‌متر تا متر دارند. اما احتمالاً برایتان پیش آمده که عکس چشمان یک زنبور عسل، ذرات بسیار ریز گرد و غبار و … که توسط میکروسکوپ‌های الکترونی تهیه شده‌اند را در وب‌سایت‌ها یا مجلات دیده باشید. این تصاویر که در مقیاس میکرومتر گرفته می‌شوند، در واقع تا ۱ میلیون برابر توسط میکروسکوپ‌ها بزرگنمایی شده‌اند. همچنین با استفاده از ژنراتورهای ترموالکتریک برای تبدیل دمای داخلی بدن به الکتریسیته، از گرمای طبیعی فرد استفاده می‌کند. این ژنراتورها در تماس نزدیک با بدن انسان هستند و می‌توانند از گرمایی که معمولاً در محیط پخش می شود استفاده کنند. در حالی که هنوز پیچیدگی هایی برای کار در طراحی وجود دارد، محققان گروه پیش‌بینی می‌کنند که این دستگاه‌ها ممکن است طی ۵ تا ۱۰ سال آتی در بازار دیده شوند.

مایع چیست؟ – تعریف و خواص حالت مایع به زبان ساده

بخوان  چگونه اینترنت را آنلاین پیدا کنیم

امیدواریم از این مقاله که در خصوص مروری کلی بر فناوری نانو به زبان ساده بود استفاده و لذت برده باشید. این شاخه به مطالعه در مورد سيستم های زنده ای می پردازد كه اساساً در محيط های آبی وجود دارند و ساختمان مولد ژنتيكی، غشاها و سایر تركيبات سلولی در مقياس نانومتر را مورد مطالعه قرار می دهد. این در حالی است که اگر آن ماده به ابعاد بسیار کوچکتر (ابعاد نانومتری) برسد، خواص آن به شکلی تغییر می کند که دیگر قابل توضیح با قوانین فیزیک معمول نیست. حتماً تا به حال نام «نانو» یا «فناوری نانو» به گوش شما خورده و با برخی از کاربردهای آن در صنایع مختلف آشنا شده‌اید. نانوذرات اکسید روی دارای کاربردهای گسترده‌ای است که می‌توان به استفاده از آن در حسگرهای زیستی، حسگرهای گاز، … مواد زیست سازگار با کارآيي بالا، از توانايي بشر در کنترل نانوساختارها حاصل خواهدشد.

  • این “سیستم های میکرو الکترومکانیکی” در حال یافتن برنامه های گسترده ای هستند، به ویژه در زمینه های خودرو و پزشکی، جایی که هزینه و عملکرد مبتنی بر اندازه از عوامل اصلی هستند.
  • جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
  • این تحولات ممکن است یک مزیت برای ارتش و دفاع از یک ملت باشد، اما اگر نتوان از این موارد محافظت کرد، احتمالا شاهد بروز فاجعه خواهیم بود.
  • با ما همراه باشید تا با کاربردهای فناوری نانو در عصر حاضر آشنا شوید.
  • شماتیکی از مقایسه دو میکروسکوپ AFM و STMایده اصلی یک میکروسکوپ الکترونی، استفاده از پرتو الکترونی برای دیدن چیز‌هایی است که ابعادی کوچکتر از طول موج نور مرئی دارند.
بخوان  به همین سادگی 1 بیتی

فناوری نانو فناوری ای می باشد که اصول و پایه ی آن بر اندازه ی مواد و کنترل مواد در سطح مولکولی بنا شده است و امکان طراحی و ساخت مواد، دستگاه ها و سیستم هایی با کنترل در ابعاد نانو متر را میسر میکند. درک، شکل دادن و ترکیب ماده در مقیاس اتمی و مولکولی، فناوری نانو نامیده می‌شود. نانو تکنولوژی یا فناوری نانو در علوم مختلف مثل پزشکی، مهندسی، محاسبات، مجله خبری 1 بیتی رباتیک، تولید و غیره کاربرد دارد و می‌تواند به این علوم برای پیشرفت سریع تر کمک کند. این صنعت پتانسیل بالابردن سرعت رایانه‌ها، کارآمدسازی منابع انرژی باقی مانده و درمان‌های دارویی را برای علم پزشکی فراهم می‌کند. البته نانو تکنولوژی معایبی بالقوه مثل ایجاد اختلال در اقتصاد، تهدیدهای احتمالی برای امنیت، حریم خصوصی، بهداشت و محیط زیست هم دارد.

کاربرد نانو تکنولوژی

تغییر در فرآیندهای تولید که توسط فناوری نانو ایجاد شده‌ ممکن است منجر به از دست دادن شغل بسیاری از افراد در سراسر دنیا شود. جنبه زیست محیطی نانوتکنولوژی, یافتن درمان های طولانی مدت برای آلودگی های زیست محیطی است. هدف از فن آوری نانو تکنولوژی افزایش پایداری از طریق ساخت نانو محصولات سبز است. هدف آن تولید محصولاتی است که برای محیط زیست بی ضرر باشند, از دماهای پایین استفاده کنند و نانوتکنولوژی سبز تولید محصولات موجود با نانو مواد سازگار با محیط زیست را افزایش دهد.

نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟