گام بعدی برای سرنشینان ماموریت سفر به ماه آرتمیس ۲ چیست؟

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان ناسا کریستینا کوک (Christina Koch)، ویکتور گلاور (Victor Glover)و رید وایزمن (Reid Wiseman) و فضانورد کانادایی جرمی هانسن (Jeremy Hansen) برای ماموریتی ۱۰ روزه به ماه انتخاب شده‌اند. مأموریتی که آن‌ها را به فاصله‌هایی از زمین می‌برد که در تاریخ بشریت کمتر کسی به آن جا رسیده است. به زودی، آن‌ها یک برنامه آموزشی فشرده‌ای ۱۸ ماهه ویژه برای هر مرحله از ماموریت آرتمیس ۲ را آغاز خواهند کرد. این ماموریت در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ از زمین برخیزد است.

از هم اکنون تا لحظه‌ای پرتاب، سرنشینان آرتمیس 2 و سایر تیم‌های ناسا به بررسی مأموریت‌های ماموریت، بررسی عملکرد سیستم فضایپیما، سیستم کالیبراسیون هدایت و انجام آزمایش‌های بی‌شمار دیگر برای آماده‌سازی می‌پردازند. آنها را تحت آموزش عملی کردن در عملیات اوریون، سامانه پرتاب فضایی و سایر سخت افزارهای پرتاب قرار خواهند داد و درمورد آزمایش های علمی که در طول ماموریت باید انجام شود آموزش می بینند.

در مدار زمین و اطراف ماه، فضانوردان آرتمیس ۲، سیستم‌های مانور و کنترل اوریون و ماژول خدمات را آزمایش خواهند کرد که هر چهار فضا را در ۱۸ ماه آینده در شبیه‌سازی‌ها این ماموریت‌ها را تمرین خواهند کرد.

از زمان ماموریت آپولو تا کنون، دوره‌های زمین‌شناسی را در زمینه‌شناسی و علوم سیاره‌ای گذراندند. در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰، این آموزش برای بهبود درک فضانوردان از توپوگرافی ماه طراحی شد. بعد از آپولو و در دوران شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بیشتر به علم زمین معطوف شد. اما اکنون، فضانوردان در حال آموزش برای مطالعه مجدد سطح ماه هستند.

بخوان  ️اندونزی متخلفان از قوانین داده را زندانی و جریمه می کند

در روز دوشنبه سوم آوریل، ناسا اسامی سرنشینان ماموریت سفر به ماه آرتمیس ۲ را اعلام کرد اما چه برنامه‌ای پیش روی این سفر به قمر زمین پس از نیم قرن است؟

با انتخاب چهار سرنشین ماموریت آرتمیس۲، اکنون می‌توانم لباس‌های مخصوص پرواز را برای آن‌ها آماده کنم. فضانوردان نیز شروع به تمرین در داخل کپسول اوریون می‌کنند. خدمه‌ای این پرواز آموزش خود را از ماه ژوئن آغاز خواهد کرد. در کنار آنها، تیم‌های کنترل پروازهای شبیه‌سازی‌هایی را آغاز خواهند کرد که تمامی سناریوهای هر مرحله از مأموریت را پوشش می‌دهند، از سوار شدن به کپسول اوریون برای پرتاب گرفته شده تا از فضایی خارج شود که از فرود آن در اقیانوس آرام ۱۰ روز بعد از ماموریت خارج شود. خدمه همچنین آموزش‌های گروهی در زمینه‌های ارتباطات دریافت خواهند کرد تا آنها را به عنوان یک تیم منسجم بهتر با هم پیوند دهند.

علاوه بر عناصر انسانی، بسیاری از سخت افزارهای آرتمیس ۲ هنوز در انتظار مونتاژ کامل هستند. ماژول‌های رایانه‌های کپسول اوریون ماموریت آرتمیس ۱ پیش از این با موفقیت به کپسول اوریون آرتمیس ۲ منتقل شد و بخش‌های پیشران موشک به طور کامل در مرکز فضای کندی ناسا در فلوریدا قرار دارند.

ناسا ماه نوامبر ۲۰۲۴ را برای پرتاب ماموریت آرتمیس تحت نظر دارد. این دومین پرواز موشک عظیم سامانه پرتاب فضایی (SLS) و سومین پرواز برای کپسول اوریون خواهد بود. این دو سال گذشته با هم در ماموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱ به مدار ماه پرواز و اوریون در سال ۲۰۱۴ سفری بدون سرنشین به مدار داشته است.

بخوان  موش‌ها مانند انسان‌ها در استدلال‌های نادرست می‌افتند

انبوه کاندیداهای ماموریت آرتمیس ۲ و فضانوردی تا به امروز، آموزش های خارجی برای آماده شدن برای جنبه های مختلف پروازهای فضایی دیده می شود. از جمله‌های آن‌ها می‌توان به تمرین پیاده‌روی فضایی در آزمایشگاه شناور خنثی (NBL) در هیوستون اشاره کرد. این آزمایشگاه یک استخر عظیم با عمق ۴۰ فوت ۱۲ متر است که ۶.۲ میلیون گالن (۲۳.۵ میلیون لیتر) آب در آن جا می‌گیرد و یک ماکت شبیه‌سازی از ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی در آن قرار دارد. ناسا به تازگی از آزمایشگاه شناوری خنثی برای آموزش فضانوردان برای کار بر روی سطح ماه در شرایط کم نور شبیه به قطب جنوبی ماه استفاده کرده است. این مکانی است که قرار است در سال ۲۰۲۵ فضانوردان ماموریت آرتمیس ۳ روی آن فرود بیایند.