یک استارت‌آپ را با سلول‌های سوختی پاکسازی می‌کند

این سیستم در کارخانه پپسی به طور متوسط ​​ماهانه ۱۱۰ تن گازهای گلخانه‌ای را حذف می‌کند. همچنین، به صرفه‌جویی در پول شرکت می‌انجامد زیرا خدمات برق را کاهش می‌دهد و پپسی، خدمات کمتری را به آکواسیکل پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، در یک کانتینر حمل و نقل در کنار کارخانه بطری سازی متعلق به شرکت “پپسی‌” (پپسی) در کالیفرنیا، استارت‌آپی به نام “آکواسایکل” (Aquacycl) با این غول مواد غذایی برای فناوری پیشروی کار می‌کند که می‌تواند با یکی از منابع مقابله کند. کمتر اعلام شده انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند. هدف این فناوری، پاکسازی صنعتی است.

فناوری مدولار آکواسایکل به تمیز کردن آب آلوده پیش از جاری شدن در زهکش کمک می‌کند. در برخی موارد، پس از تمیز کردن آب می‌توان آن را دوباره در محل استفاده کرد. در کانتینر حمل و نقل، صدها سلول سوختی میکروبی وجود دارند که هر کدام به اندازه یک باتری خودرو هستند و از مواد طبیعی و محلی برای تجزیه و تحلیل آلاینده ها استفاده می کنند. این سیستم را می‌توان با حجم زیاد، با پیل‌های سوختی گروهی از لگوها به هم وصل کرد و آن را افزایش داد یا کاهش داد.

آکواسایکل به گونه‌ای طراحی می‌شود که میکروب‌ها را سریع کار کند وارد. برتشگر: ما اصولا یک ترمیل بیوقفه را به دانش‌ها می‌دهیم. این کار ما را قادر می‌سازد تا روش‌های بسیار کارآمدی را ارائه دهد زیرا می‌توانم کاری را انجام دهم که یک فناوری معمولی برای انجام آن به روزها زمان نیاز دارد، در چند ساعت انجام شود.

بخوان  وقتی کرم های کوچک راه جوانی را به ما نشان می دهند

برخی دیگر در گذشته سعی کرده‌اند از سلول‌های میکروبی استفاده کنند، اما موفق نشده‌اند. برتشگر باوران کرد که سیستم مدول، بخشی از چیزی است که باعث کارکرد آن می شود. همه کسانی که پیشتر جستجو کرده‌اند این کارها را انجام می‌دهند، فقط سعی کرده‌اند و الکترودهای بزرگ‌تری را به کار می‌برند، زیرا باید حجم زیادی پردازش شود اما با انجام این کار، کارآیی سیستمی برای اندازه‌گیری از دست می‌رود که کار دیگری نمی‌کند.

یکی از چالش‌های بزرگی که برای راه‌اندازی این هدف قرار دارد، این واقعیت است که این صنایع به تغییر تغییر می‌کنند. برتشگر افزود: بسیار مشکل است که یک شرکت فناوری آب که یک صنعت خطرگریز را هدایت می‌کند و محافظه‌کار است، باید تغییر کند. از آنجایی که مشتریانی مانند پپسی‌کو مایل برای امتحان کردن راه‌حل‌های جدید هستند، سایر صاحبان صنایع نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. برای دستیابی به اهداف اقلیمی، این سیستم باید به سرعت توسعه یابد.

در کارخانه پپسی که همه چیز از نوشابه و چای تا نوشیدنی‌های انرژی‌زا را در بطری جای می‌دهد، زمانی که مایعات از نوشیدنی‌های تاریخ مصرف گذشته یا بطری اشتباه به واحد آکواسیکل پمپاژ می‌شوند، این سیستم جدید می‌تواند به تجزیه قند کمک کند. موادی که میکروبها قندها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، به طور طبیعی الکتریسیته تولید می‌کنند که می‌توانند برای تامین انرژی حسگرهایی که بر سیستم نظارت می‌شوند، استفاده کنند.

برای داشتن آلاینده‌های بسیار غلیظ مانند نوشابه‌هایی که از کارخانه بطری‌سازی بیرون می‌آیند، این فرآیند به طور کامل آب را تمیز نمی‌کند، اما وقتی که یک تصفیه‌خانه انتقال انتقال می‌یابد، آنقدر تمیزتر می‌شود که می‌تواند گازهای گلخانه‌ای را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

بخوان  از اطلاعات فاش شده در خصوص گوشی‌های خانواده گلکسی S۲۳ چه می‌دانید؟

یک استارت‌آپ آمریکایی، سیستمی ابداع کرده است که از سلول‌های سوختی برای پاکسازی استفاده می‌کند.

انتهای پیام



منبع

“اوریانا برتشگر”(Orianna Bretschger)، مجری اجرایی آکواسایکل گفت: در سطح جهانی، تصفیه آب و بیشتر از کل صنعت کشتیرانی باعث انتشار گازهایخانه‌های گلخانه‌ای می‌شود.

شراکت با پپسی، گام بزرگی برای آکواسایکل است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و هنوز تنها ۱۵ کارمند دارد. این استارت‌آپ، همکاری با سایر شرکت‌های نوشیدنی از جمله «انهایزر-بوش» (Anheuser-Busch) را نیز آغاز کرده است. همچنین، همکاری با سایر صنایع را آغاز کرده است؛ از جمله اظهارات در بنادری که مواد شیمیایی را ذخیره می‌کنند و باید به مقابله با سمی بپردازند.

برتشگر گفت: بیشتر مجبورند خود را به جای دیگری ببرند و برای رسیدگی به آن به شرکت دیگری بروند. این کار بسیار گران و نیازمند انرژی است. این سیستم می‌تواند مورد استفاده طیف گسترده‌ای از شرکت‌های دیگر، از تولیدکنندگان پارچه گرفته تا کارخانه‌های کاغذ قرار بگیرد.