یک ماه‌نورد خصوصی در سال ۲۰۲۶ به ماه می‌رود

اعلامیه روز جمعه مبنی بر اینکه فلکس با یک موشک استارشیپ بر روی یک تقویت کننده سوپرهوی به ماه پرتاب خواهد شد، تنها چند هفته قبل از این که این اولین پرواز آزمایشی مدارک خود را انجام دهد، منتشر شد. انتظار می‌رود استارشیپ پس از شروع به کار ۱۰۰ تن محموله را به مدار زمین حمل کند. ناسا همچنین قراردادی با اسپیس‌ایکس برای دریافت یک استارشیپ به عنوان کاوشگر ماه در برنامه سرنشیندار آرتمیس، که در حال حاضر در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، منعقد کرده است.

یک ماه‌نورد خصوصی در سال ۲۰۲۶ به ماه می‌رود

تصاویر به نظر می‌رسند که این ماه‌نورد کمی کوچک‌تر از یک خودروی معمولی باشد و آن را با هموله بیش از دو تن وزن کند. این ماه‌نورد می‌تواند دو فضانورد را حمل کند که می‌تواند با استفاده از یک پنل داخلی، این وسیله نقلیه را برانند. فلکس ها همچنین برای کنترل راه دور در غیاب اپراتور حضوری طراحی شده و مجهز به یک بازوی رباتیک است. این ماه می‌تواند مجموعه‌ای از ابزارهای علمی و فناوری‌های تجاری را در خود جای دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت استرولب(Astrolab) قصد دارد ناوگان کاملی از ماه‌نوردهای فلکس(FLEX) را بر روی سطح ماه مستقر کند.

شرکت استرول مستقر در کالیفرنیا برای پرتاب ماه‌نورد فلکس در یک ماموریت آتی استارشیپ به ماه با شرکت اسپیس‌ایکس به توافق رسیده است. طبق بیانیه این شرکت که در روز جمعه (31 مارس) منتشر شد، این ماموریت در حال حاضر در سال 2026 برنامه ریزی شده است.

از یک ماه‌نورد جدید برای انجام مأموریت روی ماه رونمایی شده که قرار است با فضای موشکی شرکت اسپیس‌ایکس به فضا برود قرار گیرد.

بخوان  دانشجویان ایالت لوئیزیانا اولین تماس را با «ایستگاه فضای بین‌المللی» می‌کنند

زمانی که فلکس وارد عمل شود، بزرگترین و همه کاره‌ترین ماه‌نوردی خواهد بود که روی سطح ماه قرار گرفته است.

موشک استارشیپ شرکت فضایی اسپیس‌ایکس یک ماه نورد خصوصی جدید را در سال ۲۰۲۶ به فضای پرتاب خواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

شرکت استرولب این ماه‌نورد را مطابق با الزامات ناسا ساخته و امیدوار است که یک ناوگان کامل از آن را به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس روی سطح ماه قرار دهد. جارت متیوز(Jaret Matthews) بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت می‌گوید: ما یک سیستم لجستیکی ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند از محموله‌ها در خود جای دهد. ما انتظار داریم که این را داریم به ایجاد یک پایگاه دائمی با هزینه و زمان کمتر به آنچه پیش از این می‌شود کمک کند.