۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! | 1biti

اگر یکی از اعضای بدن از کار بیافتد می توانیم آن را با یکی از بافت های طبیعی ساخته دست انسان، جایگزین کنیم. حال این ایده به سمتی می رود که در آخرین دستاورد خود به ژله ای رسیده اند که می تواند عمل سلول های خاص را به صورت کامل تقلید کند. همانطور که تکنولوژی های پزشکی به پیش می تازند، روش های قدیمی منسوخ و بلا استفاده می شوند. به همین ترتیب اگر ما به پیشرفت علم پزشکی نگاه کنیم متوجه می شویم که به زودی با جهانی جدید در زمینه پزشکی مواجه خواهیم شد.

  • هدف از این رشته، تربيت افراد كارآمدي است كه بتوانند زير نظر پزشكان و متخصصان درمراكز تشخيصي و درماني پزشكي هسته‌اي و نيز مراكز آموزشي مرتبط، بيماران را در مورد چگونگي مصرف صحيح داروهاي راديواكتيو (راديو داروها) تجويز شده و حفاظت آنان در برابر اشعه يونساز، عملاً ياري نمايند.
  • از آنجایی که آزمایش‌ها پزشکی هسته‌ ای می‌تواند به دقت به فعالیت مولکولی اشاره کند، آن‌ها این توانایی را دارند که بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناسایی کنند.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت، خدمات و محتوای مربوط به آن متعلق به شرکت سپهر سلامت کویر ایساتیس می‌باشد.
  • کار به جایی رسید که رشد شگرف تکنولوژی در حوزه خدمات پزشکی بسیاری را جوگیر نمود و مسابقه در رسیدن به رشته‌های تخصصی ابزار محور با شعار خدمت بیشتر ولی واقعیتی متفاوت از درون، شرکت کنندگان بیشتری را وارد صفحه رقابت نمود.
  • پذیرش در رشته تکنولوژی پزشکی هسته‌ای در دانشگاه‌های دولتی روزانه صورت می‌گیرد.

هرچه بیشتر پیش می‌رویم پیشرفت تکنولوژی ما را بیش از پیش شگفت زده می‌کند.دانشمندان توانسته‌اند سنسورهای الکتریکی را اختراع کنند که در مغز قرار گرفته و بعد از اندازه گیری دما و فشار داخل مغر حل شده و نیازی به جراحی برای خارج کردن آنها نیست. وقتی یک بیمار برای مدت چند ماه یا چند هفته و یا حتی چند روز در بیمارستان و روی تخت دراز می کشد احتمال دارد که به زخم بستر دچار شود. زخم بستر زخم های بازی هستند که به علت فشار بر روی پوست و عدم گردش خون به وجود می آیند.

بخوان  زمان بندی در اتاق فرار اسکیپ روم مجموعه اتاق فرار رتسل روم-آل اسکیپ

لیست بهترین پزشکان متخصص تکنولوژی پزشکی هسته ای در بابل

پزشک و تکنولوژیستی که شما را برای آزمایش آماده می‌کند را از داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی، آگاه سازید و هر گونه آلرژی، بیماری‌های اخیر و دیگر شرایط پزشکی خود را توضیح دهید. ​همچنین جواهرات و دیگر لوازم جانبی فلزی خود را در منزل بگذارید و یا قبل از آزمایش آن‌ها را از خود جدا کنید. ​بر اساس نوع اسکنی مجله خبری 1 بیتی که قرار است انجام گیرد، دستورالعمل‌های خاصی دریافت خواهید کرد. در برخی موارد، برخی داروها و یا روش‌های خاص ممکن است با دستور تصویربرداری تداخل داشته باشند. در تعریفی تخصصی تر، رشته پزشکی هسته ای عبارتست از کلیه اقدامات تخصصی، تشخیصی و درمانی در دو حیطه بالینی و پاراکلینیکی که در آن از چشمه های باز مواد رادیواکتیو استفاده می شود.

انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد 96 | مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته 96 | تماس با شماره 9099071978

دوربین خاص و تکنیک‌های تصویربرداری مورد استفاده در تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای شامل دوربین گاما و گسیل تک فوتونی توموگرافی کامپیوتری (‏SPECT) ‏است. ​دوربین گاما، که دوربین درخشان نامیده می‌شود، انرژی رادیواکتیو منتشر شده از بدن بیمار را تشخیص می‌دهد و آن را به یک تصویر تبدیل می‌کند. دوربین گاما به تنهایی از خودش هیچ تابشی منتشر نمی‌کند و از آشکارسازهای تابش، به نام سرهای دوربین گاما، تشکیل شده‌ است که با فلز و پلاستیک احاطه شده‌اند و اغلب مانند یک جعبه، به یک گنتر دونات‌شکل متصل شده ‌اند. این میز، بین دو سر دوربین ​گامای موازی که در بالای بیمار قرار دارند، حرکت می‌کند. گاهی اوقات، سرهای دوربین گاما با زاویه ۹۰ درجه جهت گیری شده و بر روی بدن بیمار قرار می‌گیرند.

بخوان  ترکیه،وان،تور وان،تور زمینی،بلیط وان،تور زمینی وانءنوروز 1401

این دیدگاه‌ها به پزشک اجازه می‌دهند تا اطلاعات را از دو آزمون مختلف در یک تصویر، مرتبط و تفسیر کند. واحدهای (‏SPECT/CT)‏ و (‏PET/CT)‏ می‌توانند هر دو آزمون را به طور همزمان انجام دهند. جدیدترین تکنولوژی‌ های پزشکی شامل تجهیزات پزشکی و دستگاه های مدرن برای تسهیل فرآیند درمان انواع بیماری‌ها است.

http://118amoozesh.ir