۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به آرویند کریشنا، محاسبات کوانتومی جایگزین محاسبات کلاسیک نمی‌شود اما طی چند سال آینده، حل کردن مشکلات جهان مانند مواد، شیمی، رمزگذاری و بهینه‌سازی را آغاز خواهد کرد. در واقع، محاسبات کوانتومی در حال حاضر آن قدر خوب است که شاید بخواهید در مورد آن فکر کنید. کریشنا ادامه داد: من از همه می‌خواهم که اکنون برای هر داده‌ای که واقعاً آن را می‌دهند، روی رمزگشایی ضد کوانتومی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

سوئیت: متاورس سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت، در حال حاضر انسان را به کمک می‌کند و در عین حال چیز را به وجود می‌آورد، گفت. چیزی که ما کشف کردیم این است که وقتی خود را در یک تجربه غوطه‌ور می‌کنید، بهتر یاد بگیرید و همچنین می‌توانید کارها را بهتر انجام دهید. ما تخمین می‌زنیم که تا سال 2025، یک تریلیون دلار درآمد تحت تأثیر متورس وجود خواهد داشت.

آمون در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد به شرکت‌های هوشمند گفت که عینک، دستگاه اطلاعات مرکزی بعدی خواهد بود و آنها را در مرحله بعدی از پیشرفت‌های نامیدی که پیشرفت و رایانه‌های شخصی به تلفن‌های هوشمند انتقال یافته است، می‌سازد. آمونهای می‌گوید که عینک‌های هوشمند، وسایلی هستند که شرکت‌هایی دارند که به آنها علاقه زیادی دارند.

«متافورس» (Metaverse)، فضای مجازی است که کاربران در آن می‌توانند با چیزهایی مشابه داشته باشند و دنیای واقعی را مبادله کنند.

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

جولی سویت گفت: اتفاقات بعدی پیرامون «ChatGPT»، پتانسیل در اختیار داشتن فناوری‌هایی است که می‌توانند داده‌ها و کارهای بزرگی را داشته باشند که با انجام آن می‌دهید، اما نیاز به داده‌های خوب را نیز برجسته کرده است. ما عاشق اتفاقی هستیم که در حال حاضر در حال حاضر است و همه در مورد آن صحبت می‌کنند. در بسیاری از موارد مردم در مورد این موضوع مطرح می‌شود که چرا باید داده‌های خوبی داشته باشند که به بیرونی مرتبط می‌شوند. اگر از این مدل‌های اساسی در موارد خاص مانند تولید دیجیتال، کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود، همه چیز را می‌توان دانست که باید به درستی دریافت شود.

۷. متورس به سرعت در حال توسعه است

۶. ChatGPT

۳. ظهور محاسبات کوانتومی

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

یک «ترانسفورماتور از پیش آموزش‌دیده مولد»(GPT)، نوعی «مدل زبانی بزرگ»(LLM) است که برای تولید متنی مشابه متن تولید شده توسط انسان استفاده می‌کند. این فناوری‌ها، مولد نامیده می‌شوند، زیرا می‌توانند متن را به ورودی دریافت کنند. از پیش آموزش‌دیده نامیده می‌شوند زیرا پیش از تنظیم دقیق متن برای کارهای خاص، با مجموعه بزرگی از داده‌های آموزش دیده‌اند و ترانسفورماتور نامیده می‌شوند، زیرا از یک ساختار شبکه‌ای که بر اساس ترانسفرماتور برای پردازش متن ورودی و تولید متن خروجی ایجاد می‌شود، می‌شود.

بخوان  فیلمی از مونتاژ موشک پرتاب‌گر ماموریت «آرتمیس ۲»

پیش‌بینی و ارزیابی‌های موجود در توسعه جهان، پیش‌بینی سناریوهای تحول در آینده جهان و توسعه استراتژی‌های توسعه اقتصادی پایدار در جهان، از جمله مواردی است که مجمع جهانی اقتصاد در بیانیه ماموریت خود مطرح کرده و مورد توجه قرار داده است.

۲. عینک‌ها بر تلفن‌های همراه غلبه خواهند کرد

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

مجمع اقتصاد یک سازمان جهانی غیرانتفاعی ثبت شده در سوییس است که می‌کوشد با ایجاد میان رهبران سیاسی بزرگ، اقتصادی و صنعتی جهان، به مسیر توسعه در سطح جهانی، منطقه‌ای و کمک صنعتی تبدیل شود. داووس همیشه کوشیده است نام خود را با تحول و تغییر و آینده همراه و مترادف نشان می دهد.

سونیل بهارتی میتال گفت: «۵جی»(۵G)، موارد استفاده از جمله مدیریت پهپاد، جراحی رباتیک و وسایل نقلیه خودران ایجاد خواهد کرد. به ویژه کاربردهای صنعتی به دلیل ظرفیت بیشتر خود از آن سود خواهند برد. در این میان، مردم به ارتباطات اینترنتی بهتر، سرعت‌های بالاتر و تأخیر کمتر برای دستگاه‌های معمولی خود عادت خواهند کرد.

پیشینه اجلاس داووس

۱. فناوری خلاقیت را تقویت می‌کند

میتال با تاکید بر این که مانند آن در موقعیتی هستند که می‌توانند از این نوآوری‌ها نهایت استفاده را ببرند، گفت: میلیون‌ها نفر می‌توانند در رویدادهایی مانند نشست داووس که فقط برای نخبگان جهان آزاد است، با استفاده از متاورس شرکت کنند.

۸. ما شاهد دموکراتیک شدن خدمات بود

انتهای پیام



منبع

آمون با اشاره به این موضوع که تلفن‌های همراه دارای امکانات هوشمند در اندازه صفحه نمایش هستند، گفت: روند بعدی، ادغام فضای فیزیکی و دیجیتالی است. من فکر می کنم که این به پلتفرم محاسباتی بعدی تبدیل می شود و در نهایت به تلفن های همراه هوشمند خواهد بود. احتمالاً می‌توانیم فکر کنیم که این ظرف یک دهه رخ دهد.

به گزارش رویترز، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در OpenAI دارد و به دنبال افزایش آن بوده است. در اطلاعیه‌ای که همزمان با کنفرانس منتشر شد، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد ChatGPT را برای مشتریان محاسبات فضای ابری خود به بازار عرضه کند. همچنین، این شرکت برای افزودن نرم افزار تولید تصویر OpenAI به موتور جستجوی «Bing» خود در چالشی جدید برای شرکت «آلفابت»(Alphabet) کار کرده است.

بخوان  اپلیکیشنی که نابینایان را به سمت ایستگاه اتوبوس هدایت می کند

کریشنا گفت: مدل‌های زبانی، یک امر مسلم خواهد بود زیرا با اجازه دادن به شما برای ایجاد مدلی در یک، هزینه‌های مصنوعی را کاهش می‌دهند و می‌توانند سرعت پایه را افزایش دهند. زبان یک داده خواهد بود زیرا رمز می‌تواند از زبان باشد و سپس می‌توان به موضوع «چه چیز دیگری می‌توان از زبان بود؟» پرداخت از جمله اسناد حقوقی، کار نظارتی و مواردی از این دست.

میتال در پاسخ به نگرانی‌ها مبنی بر این که ابزارهای هوش مصنوعی را از بین می‌برد، گفت: بسیاری از مهارت‌های موجود جایگزین خواهند شد. اما جبران آنها با حوزه‌های بیشتر از اکتشافات جدید کاری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شما اکنون حل شدن مشکلات را می‌بینید که ما نمی‌توانیم در رایانه‌های کلاسیک حل شوند.

کریستیانو آمون گفت: در میان استفاده از باورنکردنی برای هوشمندتر و مرتبط‌تر شدن همه چیز، کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای به دنبال تغییر دیجیتالی عملیات خود هستند. من فکر می‌کنم فناوری در حال حاضر احتمالاً احتمالاً از هر زمان دیگری وجود دارد. به‌ویژه زمانی که در محیط اقتصادی کنونی صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که شرکت‌ها به تغییر دیجیتالی و استفاده از فناوری برای کارآمدتر شدن و بهره‌وری بیشتر مشخص می‌شوند.

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی «مجمع جهانی اقتصاد» (WEF)، فناوری برای ایجاد دنیایی پاک‌تر، ایمن‌تر و فراگیرتر حیاتی خواهد بود، اما چه تغییراتی را می‌توان انتظار داشت؟ جهانی که ما می‌شناسیم، خواه متاورس و عینک‌های هوشمند، خواهان مدل‌های زبانی بزرگ ممکن است هرگز آن گونه باشد که در ابتدا تصور می‌کردم، نباشد.

۵. مدل های زبانی بزرگ

وی افزود: با گسترش فناوری ارتباطاتی 5جی، مانند مشابه هند نیز خدمات مشابهی را دریافت خواهند کرد که توسعه‌یافته از آنها هستند.

«هوش مصنوعی مولد» (Generative AI) به یک موضوع داغ برای افراد حوزه فناوری، سرمایه‌گذاران، سیاستگذاران و همه جامعه تبدیل شده است. هوش مصنوعی مولد همان گونه ای است که از نام آن پیداست، متن، تصاویر، موسیقی، گفتار، رمز یا ویدئو را تولید می کند. هوش مصنوعی مولد، مفهوم مفهومی نیست و روش‌های تجربی ماشینی ورای هوش مصنوعی، طی دهه‌های گذشته تجربی‌شده‌اند. روش‌های عمیق و «شبکه‌های مولد رقابتی»(GAN) معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند اما جدیدترین روش، «ترانسفورماتورها»(Transformers) هستند.

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

در جلسه «فناوری برای یک جهان قبول‌پذیرتر»، «نیکلاس تامپسون» (Nicholas Thompson)، سرور «آتلانتیک» (The Atlantic)، «سونیل بهارتی میتال» (Sunil Bharti Mittal)، رئیس «بهارتی اینترپریز» (Bharti Enterprises)، « آرویند کریشنا» (Arvind Krishna)، رئیس و مدیر «شرکت آیبی‌ام» (IBM Corporation)، «جولی سویت» (Julie Sweet)، رئیس و مدیر شرکت «اکسنچر» (Accenture) و «کریستیانو آمون» (Cristiano Amon)، رئیس و شرکت «کوالکام» (کوالکام) حضور داشت.

بخوان  Adobe آماده پذیرش هنرهای سهامی تولید شده توسط هوش مصنوعی شما است

۴. موارد استفاده از اینترنت 5G بیشتر را ایجاد خواهد کرد

در اجلاس داووس ۲۰۲۳ با موضوع «فناوری برای یک جهان قابل‌پذیرتر»، درباره روندها و پیشرفت‌های آینده در حوزه فناوری صحبت شد. افراد مهم حوزه فناوری در روز دوم نشست گرد هم آمدند تا در مورد این موضوع صحبت کنند که فناوری و پلتفرم‌ها جهان را چگونه تغییر می‌دهند، روندها و پیشرفت‌های فناوری را احتمالاً می‌توان دید و حتی نگاهی اجمالی را در آنچه که نوه‌های ما در آن است. آینده می‌توان انتظار داشته باشد، ارائه‌دهنده.

۸ فناوری که در آینده زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به گفته آمون، آینده محاسبات مجازی خواهد شد زیرا پلتفرم‌های محاسباتی همچنان در حال یافتن هستند. آنچه ما اکنون به عنوان تماس ویدیویی می‌شناسیم، به ویژه پس از همه‌گیری کووید-19، به زودی به یک تصویر هولوگرافیک در مقابل کاربر تبدیل می‌شود که از طریق عینک هوشمند دیده می‌شود.

گروهی از افراد حوزه فناوری در نشست سالانه «مجمع جهانی اقتصاد» در داووس سوئیس، به بررسی نحوه تغییر یافتن جهان تحت تأثیر فناوری پرداختند.

مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس توسط کلاوس مارتین شواب به عنوان جایی برای جمع شدن رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه اندازی شد. شواب که در آن زمان در دانشگاه ژنو تدریس می‌کرد، داووس را برای جمع‌آوری اقتصاددانان، سیاستمداران، صاحبان سرمایه، نظریه‌پردازان و هنرمندان انتخاب کردند.

فناوری ChatGPT، یک ربات چت است که استارت‌آپ «OpenAI» خبر آن را در ماه نوامبر منتشر کرد. این فناوری با حجم عظیمی از داده‌ها کار می‌کند تا بفهمد که چگونه به هر کاربر مانند یک انسان پاسخ دهد. این فناوری، اطلاعات را مانند یک موتور جستجو یا نثر مانند یک رمان‌نویس مشتاق ارائه می‌کند.

میتا پیش‌بینی می‌کند که نوه‌های ما به لطف دموکراتیک شدن محصولات و خدماتی که در حال حاضر فقط در اختیار نخبگان یا ثروتمندان است، در دنیای بسیار متفاوت زندگی خواهند کرد. او درباره این موضوع گفت: با این موضوع گونه‌ای که می‌یابیم، احتمالاً چند میلیون نفر از سراسر جهان به آن ملحق خواهند شد تا آنچه را که امروز تجربه کنیم، تجربه کنند. شما می‌دانید که چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید.