گام استارت‌آپ هلندی به سوی تولید انبوه یک خودروی جدید

«لکس هوفسلوت»، مدیر و یکی از بنیانگذاران لایت یر از اعتماد Arval سپاسگزار است و تخصص و حضور بین‌المللی آنها را ستایش می‌کند. هوفسلوت گفت: علاوه بر ارائه خودروهای برقی با انرژی خورشیدی ما به مصرف‌کنندگان، آروال به‌عنوان یک شرکت لیزینگ نقش حیاتی در قرار دادن فناوری‌های ما به مردم ایفا می‌کند.

انتهای پیام



منبع

«آلن ون گروندال»، مدیر عامل اروال، می‌گوید که آروال در زمینه تحرک پایدار جاه‌طلبی‌های بسیاری دارد. فناوری لایت یر مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است. به همین دلیل است که این خودروها یک مکمل عالی برای ناوگان ما هستند. جاه‌طلبی آروال این است که ناوگان خود را تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی افزایش می‌دهد. بنابراین از ۱۰ هزار خودروی «لایت ۲» که به آروال برای رسیدن به این هدف کمک می‌شود، بسیار استقبال می‌شود.

در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، «لایت یر ۲» تا ۵۰ درصد کمتر از کربن دی اکسید منتشر می‌شود و از ۸۰۰ کیلومتر را می‌دهد.

پاییز سال گذشته استارت‌آپ هلندی «لایت یر» (Lightyear) شروع به ساخت اولین سری از خودروهای الکتریکی که مستقیماً از نور خورشید، نیرو تولید می‌کند. اکنون این استارت‌آپ پس از موفقیت اولین خودروی خود، یک گام به سوی توسعه نسل نسل از خودروهای خورشیدی برداشته و ۱۰ هزار مدل از «لایت یر ۲» را به یک شرکت لیزینگ تجاری Arval پیش‌فروش کند.

«لایت یر ۲» مدل قابل دسترس لایت یر برای بازار انبوه است. با افزودن پنل‌های خورشیدی به سانروف و کاپوت، این خودرو می‌تواند خود را با دو برابر و هر بار شارژ بیش از 80 کیلومتری ارائه دهد. همچنین سه برابر کمتر از یک خودروی معمولی به شارژ نیاز دارد.

بخوان  همه شما بهترین معامله Oculus Quest 2 سال را از دست داده اید، اما لطفاً تا جمعه سیاه یکی دیگر از آن را خریداری نکنید.

نسخه مفهومی «لایت یر ۲» چند هفته گذشته در نمایشگاه فناوری CES 2023 در لاس وگاس ارائه شد. این شرکت فناوری پیشرفته هلندی چندی پیش لیست انتظار برای دومین مدل تولیدی خود را باز کرد. قیمت تخمینی حدود 40 هزار یورو است.

«لکس هوفسلوت» (Lex Hoefsloot)، عامل و یکی از بنیانگذاران لایت یر گفت: «لایت یر ۲» به ما در مأموریت کمک خود می‌کند تا دنیای پاک را برای همه چیز قرار دهد. این اولین خودروی الکتریکی است که به مردم اجازه می‌دهد تا پایداری را در اولویت قرار دهند. از طریق استفاده از نور خورشید، «لایت یر 2» وابستگی به شبکه های برق را که بیش از حد افزایش یافته است، کاهش می دهد.

مجموع پیش‌سفارش‌های «لایت یر ۲» در بازار تجاری به بیش از ۲۱ هزار خودرو رسیده است. این عدد فروش نزدیک به ۸۴۰ میلیون یورویی را می‌رساند. یک هفته پیش لایت یر لیست انتظار را برای مصرف کنندگان باز کرد. این افراد می‌توانند با ثبت نام، در روند پیش‌تر سفارش مدل‌های «لای یر ۲» در این اواخر این اولویت داشته باشند.

شرکت سازنده لایت یر بعدی در یک بیانیه مطبوعاتی خودرو اظهار کرد که ۱۰ هزار مدل اضافی از «لایت یر ۲» تولید خواهد کرد. این خودروها توسط شرکت لیزینگ تجاری آروال پیش‌سفارش شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، مدل این خودرو با نام لایت یر زیرو «Lightyear 0»، با قیمت ۲۵۰ هزار یورو اولین عرضه شد. این خودرو که مجهز به پنل‌های خورشیدی خمیده در سرتاسر کاپوت و سقف است، می‌تواند بدون شارژ در آمستردام در تابستان و تا هفت ماه در پرتغال حرکت کند.

بخوان  این سیاره بیشتر از ۲۰۰۰ درجه سلسیوس است!

این شرکت در سال 2016 در سال 2016 در سال 2016 در سال 2016 در سال 2018 در حال توسعه لایت است. «Lightyear 2» دومین مدل پرتیراژ خود، با قیمت اولیه حدود 40 هزار یورو بوده است. به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که لایت ۲ تا سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد.

لایتیر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: طرف‌های علاقه‌مند می‌توانند هم‌اکنون در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند تا وقتی که مدلی برای سفارش در پذیرش قرار گیرد، در صف اول باشند. البته کمی صبر کنید، زیرا تولید انبوه آن تا پایان سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.