ترک سیگار با کمک یک گردنبند هوشمند

یک گردنبند حساس به حرارت می‌تواند به افراد در ترک سیگار کمک کند.

با داشتن این اطلاعات، یک مربی سلامت بهتر می‌توان یک برنامه واقعی و قابل اجرا برای ترک سیگار تنظیم کرد. علاوه بر این، اگر فرد در تلاش خود برای ترک سیگار دچار تزلزل شود توسط «SmokeMon» مشخص می‌شود و می‌توان تشخیص داد که آیا سیگارهای دود می‌شوند علاوه بر یک لغزش ساده یا بازگشت کامل به سیگار.

گردنبند «SmokeMon» با موفقیت بر روی گروهی متشکل از ۱۹ شرکت‌کننده آزمایش شد که این دستگاه را در ۱۱۵ جلسه سیگار کشیدن با سناریوهای کنترل‌شده و واقعی استفاده کردند. علاوه بر این توسط گروهی متشکل از ۱۸ متخصصان درمان دخانیات ارزیابی شده است که بر اساس گزارش‌های این فناوری را تشخیص داده‌اند.

انتهای پیام



منبع

این گردنبند «SmokeMon» نام دارد در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن توسعه یافته و دارای حسگرهای حرارتی است که به طور مداوم گرمای یک سیگار روشن را به حرکت در داخل و خارج از دهان کاربر ردیابی می‌کنند.

در حالی که برخی از افراد ممکن است از پوشیدن چنین وسایلی استفاده کنند، اما این سیستم نسبت به سیستم‌های قبلی که از دوربین‌های پوشیدنی برای تعیین توپوگرافی افراد سیگاری استفاده می‌کنند، تأثیر کمتری بر حریم خصوصی فرد خواهد داشت و تنها دمای آن را ردیابی و ضبط می‌کند. می‌کند و تصویری ثبت نمی‌کند.

با استفاده از این داده‌ها، یک نرم‌افزار برای ماشینی همراه می‌تواند «توپوگرافی سیگار کشیدن» را انجام دهد. به همراه فواصل زمانی بین آنها مشخص می‌شود.

سیستم‌های دیگری نیز وجود دارند که از حسگرهای ردیابی حرکتی استفاده می‌کنند که به هر سیگاری متصل می‌شوند، می‌توانند چنین سیستم‌هایی را برای کشیدن سیگار فرد را تغییر دهند و نادرستی را ارائه دهند. استفاده از ساعت‌های هوشمند برای ردیابی حرکات بازو نیز بررسی قرار گرفته است، اما حرکت دست به سمت دهان حرکاتی است که هنگام خوردن غذا انجام می‌شود و می‌شود مانند چنین حرکاتی اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، برای کمک به ترک سیگار، در وهله اول دانستن میزان مصرف سیگار و اینکه چه اندازه مصرف سیگار به صورت دوره‌ای تنزل می‌یابد، مهم است. اکنون یک گردنبند آزمایشی جدید برای ردیابی دفعات سیگار کشیدن طراحی شده است که به بررسی هر دو مورد کمک می‌کند.

پروفسور نبیل الشورافع (Nabil Alshurafa) دانشمند ارشد این مطالعه می‌گوید: بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند در ترک سیگار دارند، لغزش به معنای کشیدن یک یا دو نخ یا حتی یک بسته سیگار است. اما لغزش با عود مجدد یعنی بازگشت به سیگار کشیدن منظم یکسان نیست. یک فرد با به دست آوردن آگاهی از این که شکست نخورده است، می‌توان از لغزش‌ها درس گرفت. برای جلوگیری از عجله، می‌توانیم برای مدیریت محرک‌ها و مقابله با هوس‌ها استفاده کنیم.