Adobe می‌تواند شانس خود را برای معامله Figma افزایش دهد

فیگما گفت که در پاسخ‌هایی که بهتر است به عنوان خنثی توصیف شود رویترز (در برگه جدید باز می شود) “به تعامل سازنده با قانونگذاران در بریتانیا ادامه خواهد داد.”

با تسلط نرم افزاری Adobe در مقابل حال و هوای فعلی در CMA، شاید عاقلانه ترین راه، رویکرد انتظار و دید باشد. و در عین حال تعجب می کنم که این همه به چه معناست Adobe XD.



منبع

یکی از نمایندگان ادوبی گفت: “ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با وزارت دادگستری، CMA و EC در بحث های سازنده در مورد مشاغل، بازارها و اثرات مثبت اقتصادی این معامله در حین انجام بررسی هستیم.”

از آن زمان ادوبی به دنبال Figma بوده است. فوریه 2023 زمزمه هایی از یک چالش حقوقی از وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ). خال های واشنگتن نشان می دهد که توسعه دهنده و وزارت دادگستری مذاکرات محرمانه ای داشته اند، زیرا یک دادخواست ضد انحصار در حال آماده شدن بود. در آن زمان، شرکت پشت برخی از بهترین نرم افزار ویرایش فیلم در این سیاره، در یک اظهارنظر بی‌جان از طریق دستگاه روابط عمومی و جویده شده توسط Legal، قول «بحث‌های سازنده و مشارکتی با قانون‌گذاران در ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا از جمله سایرین» داد.

در پشت آن، مداخله CMA جای تعجب ندارد. از مدت ها پیش شایعه شده بود که طرح ادوبی در بریتانیا و اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته است. با قهرمانی در بازارهای رقابتی، بدنه بریتانیا اکنون می‌خواهد مشخص کند که آیا مزیت ناعادلانه‌ای به شرکت می‌دهد یا خیر.

بخوان  داده‌های «خیام» در خدمت تغییر کاربری‌ها در لواسان تا پایش مخاطرات طبیعی

Adobe باید نگران باشد.

برای مدتی مشخص بود که CMA، مانند همتایان جهانی خود، در حال سرکوب سوء استفاده از سوی شرکت های فناوری است. در نشانه ای از زمان، هوش مصنوعی را برای «بررسی اولیه» در نظر گرفته است مدل های هوش مصنوعی (در برگه جدید باز می شود)” آوریل 2023 شاهد CMA بودیم ادغام Microsoft-Activision را مسدود کنید (در برگه جدید باز می شود)، موج شوک را در سراسر صنعت بازی ارسال می کند. این سازمان به این نتیجه رسید که “ادغام منجر به قدرتمندترین اپراتور در بازار سریع در حال توسعه برای بازی های ابری می شود.” تصور کنید که در آن هفته در چت گروهی با Adobe top bras بودید، هر پینگ یک آژیر. این شرکت اکنون می‌پرسد: آیا خرید Figma باعث می‌شود Adobe در زمینه خود بسیار قدرتمند باشد؟

این عمدتاً شگفت‌انگیز بود که علاقه ناگهانی 20 میلیارد دلاری Adobe به Figma، یکی از بهترین ابزار توسعه وب و یکی از محبوب ترین ها کاربران تعجب می کردند و می ترسیدند که برای جامعه ای که بر اساس همکاری ساخته شده است چه معنایی دارد. این بازارها واکنش ضعیفی نشان دادند. فراتر از تعداد انگشت شماری از تشویق کنندگان در هر دو طرف معامله بحث برانگیز، بیشتر آنها هنوز نفس خود را حبس می کنند یا از آن شانه خالی می کنند. رویکرد انتظار و دید.

پاسخ مایکروسافت پس از از دست دادن پیشنهاد خود، تند بود: «ما برنامه‌های رشد خود را برای بریتانیا ارزیابی خواهیم کرد. نوآوران بزرگ و کوچک جهانی توجه خواهند کرد که – علیرغم تمام لفاظی هایش – بریتانیا به وضوح برای تجارت بسته است. بیانیه یک بازنده دردناک یا نه، این سیگنال خطرناکی است که در زمان ناآرامی اقتصادی جهانی ارسال می شود.

بخوان  دانش‌آموز دبیرستانی اپلیکیشنی برای جلوگیری از ساخت خودکشی

اما این بیش از یک داستان آرامش بخش از داوود و جالوت است (خوانندگان می توانند تصمیم بگیرند کدام کدام است). از سوی برخی نگرانی‌هایی وجود دارد که آن را به همان چیزی تبدیل می‌کند که سوگند خورده است آن را نابود کند. برای جلوگیری از خرید شرکت‌های کوچکتر و نوآورانه‌تر توسط کسب‌وکارهای بزرگ، این بخش نوآوری و سرمایه‌گذاری را متوقف می‌کند.

ادغام جنجالی Adobe با فیگما ممکن است مانع دیگری شده باشد، زیرا سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تأیید می کند که در حال بررسی “خرید پیش بینی شده” است.

نهاد مستقل انحصار شکن فاش کرد برنامه ها (در برگه جدید باز می شود) برای پیدا کردن اینکه آیا ادغام Adobe-Figma منجر به “کاهش قابل توجه رقابت در هر بازار یا بازاری در بریتانیا” می شود یا خیر.

Adobe: خیلی قدرتمند؟