آمریکا طی ۲ سال ۱۴ ماموریت جاسوسی علیه ماهواره‌های چین انجام داده است

زمانی که هدف ماهواره‌ای در منطقه رصد کم‌نور قرار می‌گیرد یا زمانی که خورشید مستقیماً پشت ماهواره GSSAP قرار دارد و به ماهواره هدف می‌تابد، این نقطه‌ای است که برای جاسوسی ماهواره‌های GSSAP مساعد است.

بر اساس این مطالعه جدید چینی، ماهواره‌های GSSAP دارای دوربین‌های نوری با نمای بالا و ابزارهای نظارت الکترونیکی هستند که آنها را قادر می‌سازند عکس را بپوشانند و به ارسال‌های رادیویی از فضاپیماهای دیگر گوش دهند و در واقع از آنها جاسوسی کنند.

از سوی دیگر، اگر هدف ماهواره در منطقه رصد پرنور ماهواره GSSAP باشد که بین ماهواره GSSAP و خورشید قرار دارد، شرایط مساعد نخواهد بود. در این شرایط، نور پراکنده خورشید ممکن است مانع از تصویربرداری و کسب اطلاعات دقیق در مورد جسم آسیب شود.

مدار زمین‌ایستا یا مدار زمین‌ثابت که به آن کمربند کلارک نیز گفته می‌شود، یکی از مدارهای زمین‌آهنگ است. این مدار در ارتفاع ۳۵ هزار و ۷۸۶ کیلومتری بالاتر از سطح‌ دریا و دقیقاً بر فراز خط استوای زمین قرار دارد. سرعت دوران لازم برای استقرار یک ماهواره در این مدار با سرعت چرخش زمین به‌دور خود برابر است و در فضا در مکانی ثابت قراردارند و همراه با دَوَران زمین به دور خود می‌گردند. ثابت به نظر می‌رسند و همیشه دارای سایه‌های ثابت معروف به «جای‌پا» بر زمین هستند. از این خصوصیت بارز مدار زمین‌هایستا به معنای مخابره‌های رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌کنند و تمام ماهواره‌های مخابراتی و تلویزیونی بر روی این مدار قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که دیش‌ها آنتن‌های گیرنده از ماهواره‌ها هستند، به ثابت می‌شوند و به حرکت ادامه می‌دهند.

بخوان  کشف مهم چینی درباره ساختار ستارگان

یک مطالعه چینی ادعا می‌کند که ایالات متحده آمریکا طی ۲ سال، ۱۴ مامور جاسوسی بر روی ماهواره‌های چین انجام شده است.

پژوهشگران چینی می‌گویند، نزدیک شدن‌های مکرر ماهواره GSSAP به دارای فضایی با ارزش چین، توسعه اقتصادی برای امنیت آنها می‌شود.

انتهای پیام



منبع

پرتاب و نگهداری ماهواره‌های زمین‌ایستا مجموعه‌ای از ماهواره‌های مدار نزدیک زمین(LEO) گران‌تر است، زیرا همیشه در موقعیتی مشابه نسبت به زمین قرار دارند.

ماهواره های GSSAP

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌نت، طبق یک مطالعه جدید که توسط دانشگاهیان حاضر در برنامه فضای چین انجام شده است، ماهواره‌های جاسوسی ایالات متحده آمریکا ظاهراً حداقل ۱۴ پرواز رصدی از فاصله نزدیک بر روی ماهواره‌های مدارهای بالای چین در کمتر از دو سال انجام شده است.

رسانه دولتی دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست(SCMP) گزارش داده است که ماهواره‌های «برنامه اطلاعات موقعیت مکانی ژئوسنکرون» (GSSAP) متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به گران‌ترین و پیچیده‌ترین ماهواره‌های چین در مدار زمین‌ایستا (GEO) نزدیک شده‌اند.

این مطالعه در یک مجله چینی زبان موسوم به Infrared منتشر شده است.

طبق تحقیقات محققان چینی، ماهواره‌های جاسوسی ایالات متحده معمولاً تصمیم می‌گیرند از نقاط سودمند به خود نزدیک شوند.

این ماهواره‌ها به لطف دوربین‌های نوری با وضوح بالا می‌توانند از دیگر ماهواره‌های زمینی از جزئیاتی مانند آنتن‌ها و حسگرها عکس‌های دقیق بسازند.

این گروه به رهبری کای شِنگ پژوهشگر موسسه اپتیک، مکانیک و فیزیک چانگچون می‌گوید: نزدیک شدن به مکرر ماهواره GSSAP به دارایی‌های فضایی با ارزش چین، تهدیدی جدی برای امنیت آنها است و ارتش آمریکا در یک مجموعه آزمایش‌های فناوری دفاعی و حمله فضایی، هدف و هدف. خود را برای ایجاد اختلال در استفاده از چین از فضا نشان می دهد.

بخوان  قیمت روز گوشی موبایل ۱۲ مرداد

به گفته یک کارشناس مستقر در پکن، ملاقات‌های نزدیک در جهان معمولاً مخفی می‌شود، زیرا ممکن است چنین موادی را حساس یا طبقه‌بندی‌شده بداند و از این بیم دارد که افشای آن نقاط قوت یا ضعف خود را در معرض دید دیگران قرار دهد. دهد.

شرکت مستقر در چانگچون که زیرمجموعه آکادمی علوم چین است، موسسه تحقیقاتی در تولید فناوری لیزر، سنجش از راه دور و اپتیک فضایی برای برنامه فضایی چین دارد، اما چین هنوز توضیح نمی دهد که چرا اکنون این موضوع را فاش کرده است.

زمین‌ایستا ماهواره علاوه بر استفاده برای زیرساخت‌های حیاتی مانند سیستم‌های بانکی و مالی، توسط بسیاری از اطلاعات برای ارتباطات نظامی و نظارت بر استفاده می‌شوند.