ابزار کدنویسی جدید می تواند به برنامه نویسان رایانه ای که نابینا یا کم بینا هستند کمک کند

بیلا گفت: «افراد نابینا در حال حاضر در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دارند و بسیاری از آنها در صنایع موسیقی و رونویسی صدا به دنبال شغل هستند. با این حال، برنامه نویسی کامپیوتر می تواند یک انتخاب شغلی مفید برای آنها باشد، زیرا برنامه نویسی یک فعالیت مبتنی بر متن است که برای فناوری های کمکی آنها مانند صفحه خوان یا نمایشگرهای بریل قابل تجدید مناسب است. بنابراین، اگر منابع و ابزار کافی برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر در دسترس آنها باشد. آنها به راحتی و به سرعت می توانند زندگی بهتری برای خود ایجاد کنند.”

دکتر احتشام الحاک، دانشجوی دکترا در کالج علوم و فناوری اطلاعات ایالت پن (IST) و اولین نویسنده در این تیم گفت: «یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌نویسی خواندن کد دیگران برای درک آنچه در حال حاضر اجرا می‌شود است. کاغذ. “سپس باید کد خود را بنویسید، کد جدید، تا ویژگی های جدید در نرم افزار ایجاد کنید. هیچ ویرایشگر موجود از این نوع ویرایش ساختاریافته برای برنامه نویسان نابینا یا کم بینا پشتیبانی نمی کند.”

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

ویرایشگرهای کد موجود از نشانه‌های بصری مانند کلیدواژه‌های برجسته و خطوط فرورفته استفاده می‌کنند که برنامه‌نویسان بینا را قادر می‌سازد تا به صورت بصری مسیر خود را در کدهای گسترده طی کنند. در حالی که برنامه نویسان نابینا و کم بینا می توانند از ابزارهای تطبیقی ​​مانند صفحه خوان برای پیمایش صوتی کد استفاده کنند، این ابزارها برای پیمایش در پایگاه های کد طولانی ساخته نشده اند. صفحه‌خوان‌ها ممکن است گهگاه کاراکترها یا تکه‌های کد را از دست بدهند، که باعث افزایش زمان صرف شده توسط برنامه‌نویس و احتمال خطا می‌شود.

بخوان  "هارپ" امروز برای اولین بار به یک سیارک شلیک می‌کند

سید بیلا، استادیار علوم و فناوری اطلاعات و محقق اصلی این پروژه، گفت: «کدنویسان نابینا و کم بینا برای همگام شدن با برنامه نویسان بینا مشکل دارند. کمتر از یک درصد از کاربران یا دانش‌آموزان نابینا برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند، زیرا این بار غیرمنطقی باید از آن بالا برود.

Billah، که تخصصش در محاسبات در دسترس است، امیدوار است که ابزارهایی مانند Grid Editor به تشویق بیشتر افراد نابینا و کم بینا کمک کند تا برنامه نویسی رایانه را – یک زمینه پردرآمد – به عنوان یک انتخاب شغلی کشف کنند.

بی‌الله و احتشام الحق با سید مصطفی منصور، دانشگاه مهندسی و فناوری بنگلادش، در این کار که این هفته در سمپوزیوم ACM در زمینه نرم‌افزار و فناوری رابط کاربری (UIST)، محل برتر نوآوری‌های انسانی ارائه شد، همکاری کردند. -رابط های کامپیوتری این مقاله جایزه بهترین مقاله 2022 کنفرانس را دریافت کرده است.

پس از ساخت نمونه اولیه، محققان به مدت دو ماه از جوامع آنلاین برنامه نویسان نابینا یا کم بینا بازخورد گرفتند. سپس، برای آزمایش عملکرد نمونه اولیه خود، 12 برنامه نویس نابینا یا کم بینا را برای یک مطالعه آزمایشگاهی کنترل شده استخدام کردند. شرکت کنندگان از یک ویرایشگر متن ساده و هم از ویرایشگر گرید برای تکمیل وظایف مختلف کدنویسی استفاده کردند. محققان فعالیت برنامه نویسان را مشاهده کردند و دقت و کارایی را اندازه گرفتند. به طور متوسط، شرکت‌کنندگان در مقایسه با ویرایشگر کد سنتی، سریع‌تر بودند، با دقت بیشتری پیمایش کردند و خطاهای کمتری در هنگام استفاده از Grid Editor داشتند.

بخوان  رویای Spotify HiFi هنوز زنده است، زیرا پلتفرم قصد دارد روزی کاری "بی نظیر" انجام دهد

Grid Editor برای استفاده رایگان است و می باشد در دسترس عموم به صورت آنلاین. بهترین عملکرد را با مرورگر کروم با صفحه‌خوان NVDA دارد. در حال حاضر از زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می کند، اما پشتیبانی از زبان های دیگر در حال انجام است.

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا


نقل قول: ابزار کدنویسی جدید می تواند به برنامه نویسان رایانه ای که نابینا یا کم بینا هستند کمک کند (2022، 2 نوامبر) بازیابی شده در 2 نوامبر 2022 از

ابزار کدنویسی جدید می تواند به برنامه نویسان رایانه ای که نابینا یا کم بینا هستند کمک کند

در سمت چپ، یک قطعه کد پایتون در یک ویرایشگر کد سنتی با کلمات کلیدی و نام توابع به صورت بصری با برجسته‌سازی و تورفتگی نمایش داده می‌شود. در سمت راست، یک نمایش قابل دسترسی از همان قطعه کد در Grid Editor نشان داده شده است که به برنامه نویسان نابینا و کم بینا کمک می کند تا راحت تر و دقیق تر کد را هدایت کنند. اعتبار: دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

به گفته Billah، این به ویژه برای کاربران نابینا و کم بینا هنگام پیمایش در فضای خالی یا درک نمادهای خاص – مانند تورفتگی یا پرانتز – مفید است که معنی را در کد نگه می دارند و به عنوان نشانگرهای بصری برای برنامه نویسان بینا در ویرایشگرهای کد سنتی عمل می کنند. . هنگامی که با Grid Editor استفاده می شود، یک صفحه خوان به صورت شنیداری بیان می کند که یک سلول خالی است، به یک برنامه نویس نابینا یا کم بینا نشان می دهد که یک تورفتگی وجود دارد و به آنها کمک می کند مکان مکان نما خود را در کد درک کنند.

به گفته محققان ایالت پن، یک ابزار جدید می تواند به خواندن، پیمایش و ویرایش کد برای برنامه نویسان رایانه نابینا و کم بینا در دسترس تر و کارآمدتر کمک کند.

Grid Editor همچنین از نشانه های شنیداری دیگری برای راهنمایی کاربر استفاده می کند، مانند اعلام اینکه مکان نما در حال حاضر در کدام سلول قرار دارد، و بیان می کند که آیا وقتی کاربر به مرز شبکه می رسد یا خیر. علاوه بر این، Grid Editor با تقلید از رنگ‌های مورد استفاده در ویرایشگرهای کد سنتی، نقاط برجسته رنگی روشن را روی سلول‌های خاص اعمال می‌کند تا کاربران کم‌بینا را بیشتر هدایت کند.

رابط Grid Editor شبیه یک صفحه گسترده است که ردیف‌ها و ستون‌ها را برای بومی‌سازی یک قطعه کد در فضای دوبعدی ترکیب می‌کند. یک برنامه نویس نابینا یا کم بینا می تواند خطوط کد را از یک پایگاه کد موجود استخراج کرده و آن را به Grid Editor وارد کند، سپس از ساختار ابزار و نشانه های شنیداری برای پیمایش آسان تر در خطوط متعدد کد استفاده کند. در Grid Editor، تعداد ردیف‌های شبکه برابر با تعداد خطوط کد در حال به‌روزرسانی است و تعداد ستون‌های شبکه با تعداد سطوح موجود در کد مطابقت دارد و به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی یک نقشه ذهنی ایجاد کنند. با استفاده از میانبرها و فلش های صفحه کلید همراه با نشانه های شنیداری در داخل شبکه حرکت کنید.

این ابزار که Grid Editor نام دارد، به عنوان اصلاحی برای ویرایشگرهای کد سنتی عمل می کند که برنامه نویسان از آن برای اضافه کردن خطوط کد هنگام به روز رسانی ویژگی ها و عملکردهای نرم افزار استفاده می کنند. کارهای قبلی بر روی دسترسی بیشتر بخش‌های مختلف فرآیند کدگذاری برای کاربران نابینا و کم‌بینا، مانند خواندن یا پیمایش کد متمرکز بوده است. Grid Editor اولین کسی است که بر ویرایش کد تأکید می کند – یک گام مهم در ایجاد به روز رسانی مداوم نرم افزار، که در آن برنامه نویسان کدهای موجود را که قبلاً توسط برنامه نویسان دیگر نوشته شده بود ویرایش و به روز می کنند.

یکی از شرکت کنندگان در مطالعه اظهار داشت: “در مورد رمزگذاری به عنوان پیاده روی در یک جاده فکر کنید؛ برای یک فرد بینا، او می تواند جاده را ببیند، اما برای یک فرد نابینا، جاده تاریک است و در نتیجه ممکن است سقوط کند.” “اما اگر چیزی داشته باشم که در حین راه رفتن به آن بچسبم، به من کمک می کند تا جاده را راحت تر طی کنم. همانطور که من آن را می بینم، Grid Editor ساختاری را به من می دهد که بتوانم آن را نگه دارم. [while coding]همانطور که همیشه می دانم در کدام خط و سطح هستم.”