«بابانوئل» چگونه از ایستگاه فضایی بدون دودکش بازدید می‌کند؟

فضانوردان در حالی که منتظر بابانوئل هستند، جشن های معمولی را در فضای برنامه ریزی می کنند. نیکول مان (Nicole Mann)، فضانورد ناسا، وعده‌های غذایی از پیش بسته‌شده را برای خدمه خود در هوا پرت کرد که شامل لوبیا سبز تنند برای فضای ژاپنی کویچی واکاتا (Koichi Wakata)، ران سرخ شده‌ای اردک برای فرانک روبیو (Frank Rubio) ، و کلم بروکلی برای کاسادا(Cassada) بود. مان همچنین نان و سس کرنبری را در فیلم نمایش داد.

به نظر می‌رسد کپسول هدایای کریسمس باید از طریق هوابند ایستگاه فضایی هدایای فراوان برای کریسمسی شاد به فضانوردان بسیار مهم هستند زیرا درگاه‌های اتصال مسدود هستند.

خدمه مأموریت اکسپدیشن ۶۸(Expedition ۶۸) انتظار دارند که عروسک اِلف کریسمس از یکی از هوابندهای ایستگاه فضایی بین‌المللی و جوراب‌های آنها را پر کند.

او مشخص نمی کند که بابانوئل از کدام هوابند استفاده می کند، اما احتمالاً به معنای هوابند کوئست(Quest) در ایالات متحده آمریکا بوده است. به طور کلی، کپسول کریسمس را می‌دهد از طریق ماژول هارمونی یا درگاهی رو به فضا در همان نزدیکی وارد می‌شود، اما در حال حاضر یک فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX Dragon) آن را مسدود کرده است.

واکاتا در روز سال نو قصد دارد از اولین طلوع خورشید در سال ۲۰۲۳ عکسی بگیرد. او با اشاره به یک پنجره دایره‌ای پشت سر خود در ماژول ژاپنی کیبو(Kibo)، گفت که از این پنجره عکس خواهد گرفت.

«بابانوئل» چگونه از ایستگاه فضایی بدون دودکش بازدید می‌کند؟

فضانوردان این ماموریت ویدئویی از خود به اشتراک بگذارید. در این ویدئو جاش کاسادا(Josh Cassada) فضانورد ناسا گفت: امسال، همه درگاه‌های متصل شده‌اند، بنابراین ما انتظار داریم که «بابانوئل» از هوابند وارد شود.

بخوان  سفر در زمان با استفاده از لیزرهای چرخشی

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اکنون که همه درگاه‌های اتصال ایستگاه‌های فضایی پر است، کپسول کریسمس چگونه به این ایستگاه می‌رسد؟

او می‌گوید: یکی از چیزهایی که در تعطیلات دوست دارم و در اینجا از دست می‌دهم، دور هم جمع می‌شوند با دوستان و خانواده در آشپزخانه و پختن غذا برای یک جشن بزرگ.