بریتانیا پهپاد انتحاری چاپ ۳بعدی شده به چین می‌دهد

اکنون شرکت QinetiQ که به ساخت و اجرای آزمایش‌های این پهپادها کمک کرده است، از یک پهپاد انتحاری بال دلتا چاپ سه‌بعدی شده است به‌فرد نام برده شده است.

با توجه به ساختن فناوری چاپ سه بعدی، اشکال سریع و اجزای پیچیده را می‌توان امکان پذیر ساخت، این امکان وجود دارد که در ساخت سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها از آن استفاده شود.

پهپادهای انتحاری زمان واکنش در برابر پنهانی که ممکن است برای لحظاتی پیدا شود را پایین می‌آورند، اینکه آیا نیازی به نزدیک شدن به سکوی تسلیحات بدون هدف به منطقه وجود دارد و همچنین هدف‌گیری را گزینشی‌تر می‌کنند، چرا که می‌توان عملیات را در هر زمان دلخواه لغو کرد. .

برنامه KINDRED انگلیس

ساخت پهپاد با فناوری چاپ سه‌بعدی

شرکت QinetiQ یک شرکت فناوری دفاعی است که مقر آن در بریتانیا است.

انتهای پیام



منبع

در میان این پهپادها یک پهپاد انتحاری قرار دارد که با فناوری چاپ سه‌بعدی تولید می‌شود و به عنوان بخشی از برنامه توسعه سریع برای جلوگیری از حمله روسیه به مردم در نظر گرفته شده است.

تولید پهپادها با فناوری چاپ سه‌بعدی بخشی از ابتکار عمل بزرگ‌تر دولت بریتانیا به نام KINDRED است که به بررسی انواع سلاح‌ها و فناوری‌هایی می‌پردازد که می‌تواند طی چهار ماه آینده به کمک کند.

این پهپاد که به صورت یک بار مصرف طراحی شده است، قادر است یک محموله انفجاری را قبل از منفجر شدن به سمت هدف حمل کند.

برنامه های کنونی هواپیماهای بدون سرنشین در زمانبندی کوتاه تر مدیریت شده و گروه تحت رهبری شرکت QinetiQ تنها طی سه هفته انواع پهپادهای جدید خود را از جمله همین پهپاد انتحاری به مقامات ارشد وزارت دفاع بریتانیا معرفی کرد.

بخوان  دانشمند ایرانی راز داوینچی را کشف کرد

گزارش‌ها حاکی از آن است که بریتانیا در حال توسعه پهپادهای انتحاری با چاپ فناوری سه‌بعدی برای کمک به مردم در برابر روسیه است، په‌پادهایی مشهور به «کامیکازه» هستند که می‌توانند یک محموله را قبل از انفجار به هدف برسانند.

بریتانیا می‌گوید هدف از این برنامه، ارائه سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشینی است که می‌توان به راحتی توسط مردم استفاده کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵، هواپیمای بدون سرنشین لیزری دانشگاه ساوتهمپتون(SULSA) اولین پهپاد چاپ سه بعدی جهان شد که از یک کشتی پرواز به درآمد رسید.

بر اساس‌ها، این برنامه کاربردی گزارش‌های قابل استفاده از تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت و شناسایی را بررسی می‌کند.

این برنامه محرمانه بود، اما این شرکت اخیراً اطلاعاتی را در مورد آن افشا کرده است.

پهپادهای انتحاری در رده بندی تسلیحات بین موشک کروز و پهپاد رزمی قرار می گیرند و در برخی از خصوصیات با هر دوی این تسلیحات مشترک دارند. تفاوت‌ها با موشک‌های کروز این است که طول‌های طولانی‌تری را به جستجوی هدف اختصاص می‌دهند و تفاوت‌هایشان با په‌پادهای رزمی نیز این است که کلاهک انفجاری دارند و در عملیات مصرف می‌شوند.

پهپادها در یک مرکز آزمایشی موسوم به MOD Boscombe Down متعلق به شرکت QinetiQ در جنوب غربی انگلیس ساخته شده‌اند.

مولینلی می‌گوید: بریتانیا مدتی است که در حال آزمایش پهپادهای چاپ سه بعدی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بریتانیا از سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین (UAS) را برای پشتیبانی از توسعه داده‌ها و آزمایش‌های انجام داده است.

گابریل مولینلی روزنامه‌نگار مستقر در ایتالیا می‌گوید: بارها هواپیماهای بریتانیا بدون سرنشین را به عرضه کرده است.

بخوان  شمارش معکوس برای شروع کنسرت در موقعیت مرز صفر

پهپاد انتحاری(خودکشی پهپاد) یا پهپاد کامیکازه(کامیکازه) یا مهمات پرسه‌زن، نوعی سامانه تسلیحاتی است که در آن زمان برای مدتی در محدوده‌ای هدف را جستجو می‌کنند و اصطلاحاً پرسه‌زنی می‌سازند و هدفشان را پیدا می‌کنند.

شرکت QinetiQ به آمادگی خود را اعلام کرده و گفته است که تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته است.