تشخیص کوید-۱۹ در چشم با ابزار ستاره‌شناسی

انتهای پیام



منبع

این برای کودکان نیز بسیار مناسب است، زیرا نتیجه آن تنها نیاز به آزمایش کودک دارد و به طور غیر تهاجمی انجام می‌شود.

هر بار که انسان بازدم می‌کند، از ۱۰۰۰ نوع مولکول به نام ترکیبات آلی فرار (VOC) دفع می‌شود.

سپس از شانه فرکانسی برای تحلیل و تحلیل الگوهای جذب نور در بین مولکول‌های موجود در شرکت‌های مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از ماشین‌های ماشینی روی شانه‌فرکانسی، همراه با داده‌های PCR که قبل از جواب آن مشخص می‌شود، 6 «مولکول متمایز» پیدا می‌شود که نشان‌دهنده آن است که در تشخیص بود. نتایج پژوهش آن‌ها در ماه آوریل در مجله «Breath Research» منتشر شد.

هوش مصنوعی کلید موفقیت این پروژه بود. ماشینی می‌تواند همه داده‌ها را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کند و می‌تواند به طور خودکار بهترین راه را برای استفاده از همه این اطلاعات برای ساخت یک مدل پیشبینی پیدا کند.

در علم آب و هوا از آنها برای پژوهش‌های گلخانه‌ای استفاده می‌شود و در سال ۲۰۰۸ پژوهشگران برای اولین بار ثابت کردند که این فناوری می‌تواند به عنوان یک آزمایش آزمایش برای یافتن نشانه‌های بیماری زیستی استفاده شود. آن‌ها این یافته‌ها را تا سال ۲۰۲۰ و المان کوید-۱۹ دنبال نکردند.

کریستن بیورکمن (Kristen Bjorkman)، یکی از نویسندگان این پژوهش می‌گوید که این فناوری ممکن است روزی برای تشخیص بیماری مزمن انسدادی ریه، نارسایی کلیه، سرطان‌های ریه و پانکراس و حتی بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار گیرد.

در نجوم، پژوهشگران از شانه های فرکانس نوری برای اندازه گیری فرکانس نوری که از ستارگان دور می‌آید، استفاده می‌کنند. وجود اختلالات می تواند نشان دهد این است که یک ستاره سیاره های فراخورشیدی دارد.

بخوان  هیچ مکان امنی روی زمین پیدا نمی شود

به گزارش ایسنا و به نقل از اس‌ای، ستاره‌شناسان و فیزیکدانان مدت‌ها که از یک حسگر استفاده از لیزر به نام شانه فرکانس نوری (optical frequency comb) برای مطالعه ترکیبات کیهانی و افزایش دقت زمان‌سنجی استفاده می‌شود. اما همه‌گیری کوید، این ابزار همه کاره را از دنیای فضا و فیزیک به سمت مراقبت‌های بهداشتی سوق داده است.

پژوهشگران، نمونه های تفصیلی از 100 دانشجو و کارمند دانشگاه کلرادو بولدر را طی ماه های مه 2021 تا ژانویه 2222 جمع آوری کردند. هر شرکت کننده آزمایش‌های معمول کووید از جمله PCR داد و نتیجه آزمایش حدود نیمی از آنها مثبت بود.

به عنوان مثال، انواع مولکول‌ها، رنگ‌های مختلف از نور را جذب می‌کنند. با تشخیص اینکه کدام نور در نزدیکی فرکانس‌های جذب خاص می‌شود، می‌توان مولکول‌های خاص را در یک نمونه از هوا شناسایی کند.

شانه‌های فرکانس نوری برای لیزر که در اصل برای دسته‌بندی ساعت‌های تولید شده‌اند، می‌توانند آزمایش‌های سریع و غیرتهاجمی را برای کوید-۱۹ و سایر بیماری‌های زمان ارائه دهندگان انجام دهند.

کریستینا دیویس (کریستینا دیویس)، از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، می‌گوید: تغییرات در ترکیبات آلی فرار می‌تواند با مشکلات خاص سلامتی مرتبط باشد. هزاران سال است که محققان می‌دانند که برخی از بیماری‌ها یا اختلالات بالینی، نفس راه تغییر می‌دهند. منابع در ادبیات پزشکی یونان و چین باستان نشان می دهد که پزشکان به عنوان یک ابزار تشخیصی استفاده می کنند.

کیژونگ لیانگ (Qizhong Liang)، نویسنده این پژوهشگر و دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه کلرادو بولدر همچنین تاکید می‌کند: این بینی قدرتمند این مزیت را دارد که بیماری را به روشی سریع و غیرتهاجمی بکشد. برای دقت دقیق، نتایج حاصل از آزمایش‌های کوید با این فناوری جدید باید با آزمایش PCR قابل‌اعتمادتری بررسی شوند. اما برای غربالگری سریع در فرودگاه‌ها، سالن‌های کنسرت یا‌ها، می‌توان نسبت به روش‌های دیگر مانند شرایط بیمارستان‌ها بهتر باشد.

بخوان  آپدیت iOS 16.4 ممکن است به زودی برای رفع مشکلات آب و هوا و Wi-Fi آیفون شما ارائه شود

در یک پژوهش جدید، محققین ثابت کردند که این ابزار می‌تواند کووید-۱۹ را روی افراد تشخیص دهد و به عنوان بالقوه راه را برای تشخیص سریع و غیرتهاجمی برای بسیاری از بیماری‌ها هموار کند.

شانه‌های فرکانسی می‌توانند بیشتر از شناسایی مولکول‌ها انجام دهند. آنها ابتدا در دهه ۱۹۹۰ برای ساخت ساعتهای اتمی نوری ساخته شدند که مخترعان آن جایزه نوبل فیزیک را در سال ۲۰۰۵ برای توسعه آن دریافت کردند. این شانه‌ها نوسان طبیعی اتم‌ها را به‌قدری دقیق اندازه‌گیری می‌کنند که به نیاز ساعت‌های اتمی تبدیل می‌شوند. آن‌ها با شمارش این نوسانات، زمان را به طور باورنکردنی حفظ می‌کنند.

یی (Jun Ye) دان و یکی از نویسندگان این پژوهش جدید می‌گو: به جدید سگ‌ها برای شناسایی برخی بیماری‌ها در انسان آموزش دیده‌اند و نیز ساختارهای شانه لیزری به آموزش فیزیکی نیاز دارند. ما در فرکانسی با استفاده از ماشین های خود در حال حاضر از آموزش این لیزر یک سگ الکترونیکی با آموزش بسیار بیشتر می شود.

شانه های فرکانس نوری، لیزرهایی هستند که به طور همزمان پالس های نور را در فرکانس های متعدد شلیک می کنند. از آنجایی که پالس‌های بسیار سریع به طور دقیق در امتداد این نور قرار می‌گیرند، یعنی از مادون قرمز تا رنگ‌های مرئی گرفته و فرابنفش، مجموعه‌ای از قله‌ها را در تصاویری از فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند که شبیه به دندان‌های شانه است. این «شانه» را می‌توانم به روش‌های استفاده کنم.