تنها مصرفی که حتی لذت مقطعی هم ندارد



یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد که به کار، خلق و خو را خراب می‌کند و حتی ممکن است منجر به مرگ شود. خلق و خوی منفی مشاهده شده در افراد معتاد به کار می‌تواند نشان دهنده افزایش سطح استرس روزانه باشد و این می‌تواند دلیل افزایش خطر ابتلا به فرسودگی شغلی و مشکلات قلبی عروقی برای این افراد باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تصور به کار الگویی از یک رفتار است که در آن فرد، بیش از حد به کار خود متعهد است و به قیمت سایر عناصر زندگی خود مانند سلامتی، روابط و فعالیت‌های اوقات فراغت تمام می‌شود.

در حالی که اخلاق کاری قوی و حرفه ای از ویژگی های قابل تحسین است، به کار با توجه به بیش از حد و اجباری به کاری که فراتر از چیزی است که عادی یا حتی نیاز تلقی می شود، می شود.

تفکر به کار و سرنوشت ناخوشایند

اعتیاد به کار شکلی است که راضی کننده نیست و حس خوشایندی به فرد نمی‌دهد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد معتاد به کار نشان می‌دهند که حتی در هنگام کار، احساس ناخوشایندی دارند و احتمالاً در این شرایط بیمار می‌میرند.

پروفسور کریستین بالدوچی از مطالعات کیفیت زندگی در دانشگاه بولونیا که رهبری این پژوهش را بر عهده داشت، گفت: خلق و خوی منفی مشاهده شده در معتادان ممکن است نشان دهنده افزایش سطح استرس روزانه باشد و این می‌تواند دلیل افزایش خطر به فرسودگی باشد. شغلی و مشکلات بیماری و سلامتی برای این افراد باشد.

وی افزود: علاوه بر این، با توجه به اینکه معتادان به کار ویژه دارای امتیازهایی با مسئولیت بالا در رده‌های بالا هستند، خلق و خوی منفی آنها می‌توانند به راحتی بر روحیه‌شان تأثیر بگذارند..

بخوان  جیمز وب نظریه تشکیل کهکشانها را به چالش کشید

پروفسور بالدوچی می‌گوید این عادات خطری را به همراه دارند که سازمان‌ها باید به طور فعال آن را بررسی کنند و برای جلوگیری از رفتارها و الگوهای مرتبط با مصرف به کار مداخله کنند.

بالدوچی و تیمش مطالعه‌های را با ۱۳۹ کارمند تمام وقت انجام دادند که اکثر آن‌ها در پشتیبانی شرکت‌ها بودند.

سطح اتکا به کارکنان شرکت در ابتدا با استفاده از آزمون روانشناسی ارزیابی شد. سپس پژوهشگران از روش نمونه گیری تجربه برای تحلیل و تحلیل خلق و خوی کارگران و ادراک آنها از حجم در طول هفته استفاده کردند. این کار از طریق استفاده از یک برنامه نصب شده بر روی تلفن‌های همراه شرکت‌کنندگان انجام می‌شود که می‌توانند در ساعات کاری از دوشنبه تا جمعه هر ۹۰ دقیقه یک بار به پرسشنامه‌های کوتاه پاسخ دهند.

خلق و خوی بد، بی توجه به حجم کاری

بر اساس آمار جمع آوری، کارمندان به شدت معتاد به کار گزارش می دهند که وضعیت روحی بدتری نسبت به همکاران خود دارند.

این مطالعه نشان داد که بر خلاف تصور، کسانی که معتاد به کار هستند، بدون توجه به حجم کاری خود، لذت بردن از حرفه‌ای خود را نمی‌برند.

لوکا منگینی پژوهشگر دانشگاه ترنتو(Trento) و نویسنده ارشد این مطالعه توضیح داد: این عنصر می‌تواند از ناتوانی فرد معتاد به کار در سرمایه‌گذاری کاری انجام شود که منجر به کاهش قابل‌توجه در تجربه‌های قطع ارتباط با کار و بهبودی و تثبیت موازی لحن عاطفی منفی شود. می شود.

پژوهشگران توصیه می‌کنند که کسب و کارها باید به وضوح در این زمینه به کارمندان خود منتقل شوند و از ایجاد محیطی که در خارج از ساعات کاری عادی و در آخر هفته ها به عنوان یک هنجار در نظر گرفته می شود، خود ایجاد کنند.

بخوان  شکست حقوقی حماسی گوگل، صنعت اپ استور 200 میلیارد دلاری را تهدید می کند

پژوهشگران می‌گویند، فضایی را ایجاد می‌کنند که از سرمایه‌گذاری شغلی بیش از حد و ناکارآمد جلوگیری کند، حیاتی است و با حمایت از سیاست‌های ارتباط با محیط کار، فعالیت‌های آموزشی خاص و پیشنهادهای مشاوره برای افرادی که نمی‌توانند از این متخصصان پیروی کنند، محقق می‌کنند. خواهد شد.

همچنین هشدار می‌دهند که در صورت عدم درمان این شرایط، درمان بیماری به کار می‌تواند منجر به مرگ شود.

این مطالعه در مجله Occupational Health Psychology منتشر شده است.

انتهای پیام



منبع