تکنولوژی های اینده (VR) (AR) 1 بیتی

محبوبیت زبان اسکالا برای ایجاد مدلهای یادگیری ماشین تا حدی توسط «Spark» و کتابخانههای یادگیری ماشین آن در حال افزایش است. در حال حاضر بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم آموزش خود در مورد اینترنت اشیاء و تأثیرات بالقوه قابل مشاهده بر نحوه کار و زندگی است. اینترنت اشیاء از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اشیا وقتی بتوانند خود را به صورت دیجیتالی ارائه کنند در نهایت به پدیدهای بسیار فراتر از کلیتی که در واقعیت هستند، تبدیل خواهد شد. طی سالهای گذشته تکنولوژی پیشرفتی فراتر از باور انسان داشته و کیفیت زندگی انسانها را دگرگون کرده است. نظارت بر محیط زیست: در حوزهی محيط زيست اینترنت اشیا با بهرهبرداری از حسگرها اعمال میشود و به کار نظارت بر کیفیت آب و هوا و شرایط جوی، زير نظر گرفتن شرايط زيستی حیات میآيد. سنسورهای تعبیه شده در خودروها، به شناسایی محیط اطراف و موقعیتیابی کمک میکند. ایده اصلی این مفهوم، حضور فراگیر انواع اشیاء در اطراف ما است، از جمله تگهای RFID، سنسورها، محرکها، تلفنهای همراه و غیره – که از طریق طرحهای آدرسدهی منحصربهفرد قادر هستند با برقراری ارتباط با یکدیگر و همکاری برای دستیابی به اهداف مشترک هماهنگ شوند.

بخش سختافزاری دادهها را جمعآوری میکند و به کامپيوتری که برنامهی SCADA در آن نصب شده تحويل میدهد تا پردازش و ارائهی به موقع نتيجه صورت پذيرد. تازه آن موقع بود که نخستين بار دولت چین اعلام کرد که اينترنت اشيا را به عنوان اولويت راهبردی در برنامهی پنج سالهی توسعهی کشور در نظر دارد. شیء در عبارت اینترنت اشياء میتواند به بیمار قلبی مجهز به دستگاه کمکرسان به قلباش، يک حيوان در مزرعه که حامل يک تراشهی زيستیست و اتومبیلی که دارای حسگرهای داخلی برای هشدار دادن به راننده موقع خطر است يا هر چیز ساختهی دست بشر که بتوان یک نشانی اينترنتی (IP) به آن اختصاص داد و قادر به انتقال داده از طریق شبکه باشد، اطلاق شود. در نتيجهی اين فرآيند، پيامهای هشدار قابل درک برای کاربر به صورت پیامک، نامهی الکترونيکی يا …

این پتانسیل رشد با اجرای اینترنت صنعتی اشیاء می تواند تا ۱۲ تریلیون دلار تولید ناخالصی داخلی تا سال ۲۰۳۰ کند. اینترنت اشیاء (IOT) درحال تبدیل شدن به یک موضوع مکالمه به طور افزاینده ای (محسوسی) در محل کار و خارج از آن است. روباتیک در واقع طراحی، تولید، ارزیابی عملکرد ماشینها و استفاده از روباتها را شامل میشود. درواقع از رایانهها و ماشینها برای تقلید از تواناییهای حل مسئله و تصمیمگیری ذهن انسان استفاده میکند. این ماشینها اطلاعات مربوط به شرایط جادهای، ترافیکی و سایر موانع را در اختیار راننده قرار میدهند. با ادغام IoT و زندگی ، بهبود قابل توجهی در حوزه سلامت و خدمات بیمارستانی در حال وقوع است. محاسبات ابری میتواند زیرساختهای مجازی را برای چنین محاسباتی فراهم کند که دستگاههای نظارتی، ذخیرهسازی، ابزارهای تجزیهوتحلیل، پلتفرمهای ویژوال سازی را ادغام میکند. محاسبات شناختی: الگوریتمهای محاسبات شناختی سعی میکنند با تجزیه و تحلیل متن/گفتار/تصاویر/اشیاء به روشی که انسان انجام میدهد و تلاش میکند خروجی مورد نظر را ارائه دهد، مغز انسان را تقلید کند. آزمایشگاه PARC اولین فناوری رایانهای از جمله محاسبات اترنت و رابط کاربری گرافیکی را اختراع کرد و به بازار عرضه کرد. وارد بازار شدهاند و مرم آنها را خریداری میکنند. گاهی اوقات این ادوات در ارتباط با سایر دستگاهها و بر اساس اطلاعاتی که از آنها میگيرند، کار میکنند.

فناوریهای شبکه حسگر، برای برآورده ساختن این چالش جدید، که در آن سیستمهای اطلاعاتی و ارتباطی نامرئی در محیط اطراف ما جاسازی شده است، افزایش مییابد. با وجود مشکلات فراوان در مسیر رشد فناوریهای نو، پروژهها و استارتاپهای حوزۀ اینترنت اشیا در ایران در عرصههای حملو نقل، مدیریت انرژی، حفظ محیطزیست، موقعیتیابی، خودروی هوشمند، پیشبینی زلزله، کشاورزی، دامپروری، آموزش، سلامت و ایمنی، خانه، ساختمان، ابزارهای هوشمند و بیمه مشغول به فعالیت هستند. در حوزۀ «مدیریت انرژی»، «سامانۀ هوشمند اندازهگیری و مدیریت انرژی» راهاندازی شده است و کاربرد آن سیستم قرائت و کنترل هوشمند بار و مدیریت انرژی با استفاده از فناوریهای جدید است. اما در این زمان نیز ممکن است اتفاقی همانند گذشته بیافتد با این تفاوت که ربات های باهوش و قدرتمند به انسان ها به چشم موجوداتی بی ارزش می نگرند و ممکن است آن ها را کشته و یا در صورت نیاز حتی انسان ها را به اسارت بگیرند. مجله معتبر فوربس به تازگی فهرستی از صد زن قدرتمند جهان انتخاب و معرفی کرده است که در میان این فهرست صد نفره تنها هشت نفر در دسته فعالان حوزه تکنولوژی قرار میگیرند؛ تعدادی که با توجه به تسلط مردان بر این حوزه چندان هم دور از انتظار به نظر نمیرسد.

بخوان  فناوری پیچیده و گاه زشت است 1 بیتی

در سال 2019، EBP زیر ساخت خدمات بلاک چین اروپا را ساخت. نیل گرشنفلند هم در همان سال ۱۹۹۹ کتابی با عنوان «وقتی اشياء شروع به فکر کردن میکنند» منتشر کرد و هر چند از تعبير اينترنت اشياء استفاده نکرد، اما به روشنی چشماندازی از آنچه به مفهوم اینترنت اشیا منجر میشد، ترسيم کرد. در چند سال اخیر پیشنهاد استفاده کشورهایی که دسترسی کمی به اینترنت دارند مثل مناطقی از آفریقا یا کشورهایی که سانسور اینترنت دارند مثل ایران و چین یا مناطقی که امکان نصب آنتنهای تلفن همراه مهیا نیست داده شده و اقداماتی مانند پروژه استارلینک توسط اسپیس اکس در حال انجام است و در قدم اول روستاهایی در آمریکا و کانادا به آن متصل میشوند ایلان ماسک مدیر پروژه استارلینک می گوید هدف او از تعریف این پروژه علاوه بر کسب درآمد برای انجام دیگر پروژه هایش ایجاد بستر مناسب برای بهره مندی کل کره ی زمین از اینترنت بوده است زیرا در حال حاضر ۳٫۹ میلیارد نفر(۵۳%) به اینترنت دسترسی ندارند. موضوع اصلی ایجاد توانایی عملکرد درونی در دستگاهها و امکان ارتباط بین آنها و فراهم کردن درجه بالایی از هوشمندی است به طوری که توانایی به روز کردن خود و داشتن رفتاری مستقل و خود مختار را داشته باشند این در حالی است که امنیت و اعتماد و حریم خصوصی تضمین شده باشد.

همچنين، با کاربرد اين تکنولوژی در ساختار شهرهای هوشمند ضایعات مصرف انرژی کاهش میيابد. هر ساله اینترنت سریعتر و ارزانتر میشود و علاوه بر این، دستگاههای دیگری با عملکرد داخلی Wi-Fi ایجاد میشوند و پروتکلهای پیشرفتهتری مانند NB-IoT برای اینترنت اشیا با سرعت بیشتر و مصرف انرژی پایینتری در حال توسعه است. افزایش بهرهوری تولید از طریق اینترنت اشیا به کاهش مصرف انرژی کمک میکند و کلان دادهها با کمک سیستمهای نظارتی، اطلاعات ارزشمندی از محیطهایی که بر سلامت ما تأثیر گذارند فراهم میآورند. در سال ۲۰۱۸، اتحادیهی جهانی سیمان و بتن که حدود ۳۰ درصد از تولید جهانی را نمایندگی میکند، اولین رهنمودهای پایداری صنعت را اعلام کرد. به عنوان مثال، در سال 2007 RFC 3700 یک استاندارد اینترنت (STD 1) بود و در می 2008 با RFC 5000 جایگزین شد. مایکروسافت که رقابتی دیرینه با اپل دارد، در نهایت موفق شد بار دیگر با یک طرح تجاری اصلاحشده ظهور کند. نرمافزارهایی مثل Xbox، اسکایپ، Google Now و سیری اپل از نامهایی هستند که از فناوری یادگیری عمیق در این زمینه استفاه میکنند. در غیر این صورت، هیچ دادهای به لایه بعدی شبکه منتقل نمیشود.

هربرت گلرنتر برنامه Proore Theorem Prover را توسعه میدهد. مدیریت تحقیق و توسعه: در دیدگاه سنتی، مدیریت تکنولوژی بیشتر بر تحقیق و توسعه متمرکز شده است. در نهایت، اینترنت اشیا میتواند وسیلهای برای سود بیشتر، راحتی بیشتر و استفاده بهتر از منابع، حفظ انرژی و محیط زیست در آیندهای نه چندان دور باشد. در زمینه کاربردهای روزمره و شخصی، راحتی در سبک زندگی، سلامت ، یادگیری پیشرفته، سرگرمی، کاهش هزینههای انرژی تنها برخی از سناریوهای کاربردی ممکن است که پارادایم جدید نقش مهمی در آیندهای نزدیک دارد. وظایف مذکور برخی اوقات نیازمند وارد شدن کامل به ساختار فیزیکی ماشین بود تا لامپ خلأ یا سیم دچار مشکل در آن تعویض شود.

افراد زیادی هم با تحقیقات بسیار اقدام به پیشی بینی اینده تکنولوژی در جهان کرده و این روند را برای خود و شرکت خود سایت 1biti ترسیم نموده این. مثالهای زیادی برای اینکه این حالت چگونه به نظر می رسد یا مقدار بالقوه آن ممکن است باشد ، وجود دارد. «عاملهای واکنشی مبتنی بر مدل» حالت درونی را برای ردیابی جنبههایی از جهان حفظ میکنند که در ادراک فعلی مشهود نیستند. در پارادایم اینترنت اشیاء (IoT)، بسیاری از اشیاء که ما را احاطه کردهاند، در یک یا چند فرم در شبکه قرار میگیرند. اینترنت اشیاء همچنین پای شرکت های سراسر جهان را در برابر تهدیدهای امنیتی بیشتر باز می کند. FamilyMart برای کارهای ربات، تعمیر و نگهداری از آنها و همچنین پشتیبانی از راه دور که در صورت نیاز از طریق هدست واقعیت مجازی انجام میشود، به Telexistence هزینهای پرداخت میکند. برای درک مزایا و معایب انواع یادگیری ماشینی، ابتدا باید به نوع دادههایی که آنها جذب میکنند، نگاه کنیم. از سرگذشت اینترنت اشیاء گرفته تا کاربرد آن در صنعت و همچنین، مزایا و معایب آن به طور کامل زیر ذرهبین قرار میدهد. همچنین، به طور گذرا و فهرستوار به امتيازها و نارسايیهايی اشاره میکند که پيادهسازی و اجرای سامانههای هوشمند اينترنتی و بهرهبرداری از ادوات اينترنت اشیا به همراه دارد.

بخوان  مقابله با «خاموشی اینترنت»؛ چند راه حل برای زمانی که اینترنت قطع میشود 1 بیتی
نورپردازی یک فناوری قدرتمند است که میتواند زندگی روزمره ما را در بسیاری جهات تقویت و در عین حال در حفظ انرژی خانه، سازمانها و شهرها مؤثر باشد. لری پیج همچنین به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند. براساس دستور کار جهانی مد پیادهسازی فناوری جدید و ارتقای فرآیندها، سودآوری و همچنین عملکرد زیست محیطی و اجتماعی را افزایش میدهد. خرید اینترنت با پهنای باند اختصاصی به شما این امکان را میدهد تا با حداکثر سرعت ممکن و بدون کوچکترین اختلال از اینترنت با سرعت آپلود بالا استفاده کنید؛ باتوجهبه این توضیحات، استفاده از پهنای باند اختصاصی را میتوان بهعنوان یکی از بهترین راه های افزایش سرعت اپلود معرفی کرد. در صورتی که بخواهید استفاده از پهنای باند برنامهای که در لیست قرار ندارد را محدود کنید، لازم است از قابلیتهای سایر برنامهها استفاده کنید. 1) فعالیت های مدیریت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی در کارخانه فولاد کویر کاشان تاثیر دارد. در IoT نیز حفاظت از دادههای کاربران بسیار مهم است. اینترنت اشیا یک شبکه عظیم از “اشیاء” متصل است (که شامل افراد نیز می شود). شرکت تحلیلگر گارتنر می گوید که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۶ میلیارد دستگاه متصل وجود دارد …

همچنین یک محیط زمان اجرا برای مدیریت برنامه در حال اجرا است. در اینترنت اشیاء همچنین چندین مشکل در زمینه شبکه نیز مطرح میباشد. سایر ریسکها و خطرات ممکن شامل حفاظت از کلان دادههای تولید شده و دادههای ضروری که قدرت و فواید اینترنت اشیا را افزایش میدهند، میباشد که این ضرورت را ایجاد میکند در لایه طراحی سیستمهای مختلف ، تمامی موارد امنیتی را لحاظ نمود. اگر یادگیری بیشتر یا کمتر از حد لازم باشد، نتایج اشتباه تولید خواهد کرد. مدلهای خودکارسازی (Automating Models) به همراه هوش مصنوعی به ما امکان استفاده هر چه بیشتر از این اطلاعات را میدهد. اینترنت اشیا برای بیماران این امکان را فراهم میکند تا کنترل وضعیت را در دست بگیرند و پزشکان و کارکنان بیمارستان نیز میتوانند مراقبتهای مؤثری را ارائه دهند. سیستم خبره برای استنتاج، قوانین را پردازش میکند تا مشخص کند به چه اطلاعات اضافی نیاز دارد، یعنی با نمادهای قابل خواندن برای انسان، چه سوالاتی بپرسد. به عبارت سادهتر، اينترنت اشيا ميلياردها دستگاهی را که قابلیت اتصال به اینترنت دارند و در تعامل با يکديگر به جمعآوری و پردازش و به اشتراکگذاری دادهها و اطلاعات میپردازند، نظر دارد. در وب ۲.۰ سرورهای متمرکز وظیفه نگهداری دادهها را برعهده دارند.

طبق پیشبینیها تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸۵ درصد تعاملات مشتریها به وسیله هوش مصنوعی مدیریت میشود. این به ما کمک می کند تا نحوه کار و زندگی خود را درک و بهبود بخشیم. اگر ساعت زنگ دار شما را ساعت ۶ صبح بیدار کند و سپس به دستگاه قهوه خود اطلاع دهد که شروع به دم کشیدن قهوه برای شما می کند ، چه می کنید؟ با اتصال میلیاردها دستگاه به یکدیگر ، افراد برای اطمینان از ایمنی اطلاعات خود چه کاری می توانند انجام دهند؟ به زبان ساده ، این مفهوم اتصال اساسی هر وسیله با کلید روشن و خاموش به اینترنت (و / یا به یکدیگر) است. همانطور که اشاره کردم ، اگر سوئیچ روشن و خاموش داشته باشد ، احتمال اینکه بتواند بخشی از اینترنت اشیا باشد ، وجود دارد.

این موضوع حتی امروز یک دکمه داغ (مسئله مهم) است ، بنابراین می توان تصور کرد که وقتی صحبت از چندین میلیارد اتصال دستگاه است ، چگونه مکالمه و نگرانی تشدید می شود. این تعداد زیادی اتصال است (حتی برخی این تعداد را بیش از ۱۰۰ میلیارد تخمین می زنند). به گزارش Ars Technica تنها کمی پس از شروع فعالیت، این بات از کاربران میخواست که برخی شعارهای فاشیستی نازیها را تکرار کنند. اگر تا به حال تست سرعت internet انجام ندادهاید اصلا نگران نباشید چون در این محتوا به صورت گام به گام تمام مسائلی که باید در هنگام تست سرعت رعایت کنید را بررسی خواهیم کرد و شما بعد از مطالعه این محتوا به راحتی میتوانید به تست سرعت internet بپردازید پس بهتر است تا پایان این مقاله با ما در مجله برقچی همراه باشید. اگر نوشابهی خنک در کار بود، آن وقت راه میافتادی به سمت ماشين تا ليوان نوشيدنیات را تحويل بگيری و اگر نه، چرا تا پای دستگاه بروی و دست خالی بمانی؟

بخوان  موبایل بدترین دشمن شماست. 10 روش برای شکست دادن آن

عرضه یعنی نمونههای دادهای و توابعی که بر اساس این نمونهها ارزیابی میشوند، همگی بخشی از سیستمهای یادگیری ماشین هستند. «استفاده از تکنولوژی برای بهینهسازی برنامهٔ زمانی» یعنی حوزههایی را که به توجه نیاز دارند، شناسایی کنیم و سپس به آن حوزهها بپردازیم. فیلم آموزش مبانی یادگیری عمیق (طول مدت: ۵ ساعت و ۲۶ دقیقه، مدرس: دکتر سعید محققی): در این دوره آموزشی، یکی از محبوبترین و پرکاربردترین علوم حوزه هوش مصنوعی، یعنی یادگیری عمیق، آموزش داده شده است. یکی از ویژگیهای مهم این دسته از الگوریتمها، مدلسازی «چگالیهای احتمال» (Probability Densities) دادههای ورودی است. برای آن دسته از تولیدکنندگان که محصولات پیچیدهای مانند اجزای هواپیما تولید میکنند، اطمینان از اتصال یکپارچه اجزا بسیار حائز اهمیت است. شرکت ها باید راهی برای ذخیره ، ردیابی ، تجزیه و تحلیل و درک مقدار زیادی از داده های تولید شده کشف کنند. سپس میتوانید به کیف پول خود متصل شوید و به مرورگر خود قابلیت های جدید بسیار زیادی برای تعامل با بلاکچین هایی نظیر اتریوم اضافه کنید. توسعهی وسیلههای متصل به اینترنت به این معنیست که برنامههای کاربردی دیگر مثل سیستمهای هشداردهندهی اولیه در زمان زلزله یا سونامی به صورت خدمات اضطراری برای ياریرسانی مؤثر ارائه شوند. این امر همچنین در مورد اجزای ماشین آلات ، به عنوان مثال موتور جت هواپیما یا مته یک سکوی نفتی اعمال می شود.

ساختار یک سازمان هوشمند، بهرهوری را افزایش میدهد و این امکان را فراهم میسازد تا اطلاعات بهطور آنی برداشت و آنالیز شود و بر مبنای آنها تصمیم درست اتخاذ شود. اینترنت اشیاء اجازه می دهد تا فرصت ها و اتصالات تقریباً بی شمار اتفاق بیفتد ، که بسیاری از آنها را حتی نمی توانیم به تأثیر امروز فکر کنیم یا به طور کامل درک کنیم. ما همچنین سعی می کنیم بفهمیم که فرصت ها و چالش های زیادی وجود دارد زیرا دستگاه های بیشتری به IoT می پیوندند. مطمئناً راه را برای بسیاری از فرصت ها بلکه بسیاری از چالش ها نیز باز می کند. معمولا – نه همیشه – هوش مصنوعی شامل یادگیری ماشین نیز می باشد. از سويی، اینترنت اشیا توسعهيی از سامانهی SCADA (سرنام عبارت Supervisory Control and Data Acquisition) است که مجموعهيی از برنامههای نرمافزاری را برای کنترل فرآیند و جمعآوری بیدرنگ دادهها از موقعيتهای راه دور برای کنترل تجهیزات و شرایط شامل میشود. اکنون مفهوم M2M ارتباط و اتصال یک دستگاه را به شبکهی ابری برای جمعآوری دادهها و ساماندهی فرآيندهای مديريتی در نظر دارد. به این فکر کنید که اینترنت چگونه از واسطهای برای ارسال ایمیل به ابزاری برای استفاده از صفحات وب و سپس انتشار ویدئو توسعه یافت و اکنون کاربران کامپیوترهای شخصی را به گوشیهای هوشمند و تبلتها را بهمنظور دستیابی به هر نوع اطلاعات، تبدیل کردهاند.

به عنوان مثال بگویید که در حال رفتن به یک جلسه هستید. برای مثال محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن با افزودن چند ماده شیمیایی کلیدی به قطب منفی و الکترولیت، قادر به جلوگیری از تشکیل دندریت بودهاند. کودکان باید دربارهی تأثیرات منفی این رفتار چیزهایی را یاد بگیرند. این دستگاه به اين شکل کار میکرد که از طريق شبکه امکان بررسی وضعیت مخزن آن برای اطمینان از وجود نوشابه وجود داشت. در سطحی تکامليافتهتر، IoT شبکهيی از حسگرها شامل ميلياردها دستگاه هوشمند است که با ايجاد ارتباط ميان افراد، سیستمها و برنامههای کاربردی امکان جمعآوری و بهرهبرداری مشترک از دادهها را ممکن میسازد.