تکنولوژی چیست؟ مجله خبری ایکسب اخبار و رویدادهای صنعت و اقتصاد | 1biti

دیگر مدیران، کاملاً به نقش تکنولوژی در کسب‌وکار و بازار خود پی برده‎اند، اما در شناخت فرصت‎ها و روش‎های بهره‎گیری از دارایی‎های تکنولوژی در دیگر بازارها ناکام بوده‎اند. اما مدیران حرفه‎ای موفق که از بینش لازم برخوردارند، به اهمیت تکنولوژی به خوبی واقفند و منابع و توجه کافی را در راستای کسب بیشترین منافع به آن اختصاص می‌دهند. چنین روندی گسست یا تاخر فرهنگی را در جامعه ایجاد می کند که اگر چاره اندیشی نشود به عدم تعادل ها میدان داده می شود.

  • در پدیدۀ تکنولوژی نیز، درست هم‌چون خود زنده‌گی و همۀ رویدادهای آن و درست هم‌چون خود جهان و همۀ پدیدارهای آن، امری تبیین‌ناپذیر وجود دارد، امری که صرفاً خود را در نوعی رویداده‌گی آشکار می‌سازد.
  • واژه زمان از دمان آمده که در پارسی می گوییم دم را غنیمت شمار سندلی یک واژه پارسی است که از سندل ی ساخته شده است و سندل نام درختی است که چوب ارزشمندی دارد و ی نیز پسوند و ابستگی است.
  • در کل تکنولوژی این گونه تعریف می شود، مجموعه ای از ابزار ها، اطلاعات و تجربه هایی که از علم سرچشمه می گیرد.
  • نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری کسب کنید بهتر است سری به مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ بزنید. پدیدار تکنولوژی، درست هم‌چون همه پدیدارها، حاصل نوعی «رویداده‌گی» است و این رویداده‌گی وصفی از جهان، وصفی از هستی و وصفی از حقیقت است. بهره گیری از یافته های علمی برای بهبود عملکرد در زمینه های صنعتی، کشاورزی، آموزشی، اقتصادی، و مانند آن ها. در سال ۲۰۰۵، Ray Kurzweil پیش بینی کرد که بخش بزرگی از آینده تکنولوژی شامل انقلاب GNR یعنی هم پوشانی شدید ژنتیک، نانوتکنولوژی و رباتیک است که در بین آن ها رباتیک از همه مهم تر است.

بخوان  نانو Nano به زبان ساده فرادرس مجله‌ | 1biti

سواد فناوری (technological literacy) چیست و چه اهمیتی در زندگی امروز ما دارد ؟

به خاطر امکانِ دستبرد به ژنوم یا همان اطلاعاتِ موجوداتِ زنده، نسلِ بشر قادر شده است تا به دل یکی از رازآمیزترین‌ها دست پیدا کند و برای همین باید از آینده تکنولوژیِ ژنتیک بگوییم. با توسعه تکنولوژی‌هایی مثل واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR این تجربه بیش از پیش شبیه به فیلم آواتار ساخته جیمز کامرون Avatar by James Cameron خواهد شد. آواتار در مکاتب هندو به معنی تجسدِ مادی خداوند در قالب انسانی است. در اینجا شما با آواتار خود در دنیای متاورس تجسد پیدا خواهید کرد. هر چه فناوری‌ها بیش‌تر توسعه پیدا کنند، مشخصاً تجربه به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد.

نقش مديريت در افزايش سطح تکنولوژي

در زبان پارسی هم همینطور است وقتی می گوییم حتا مرتضا, عیسا, موسا, باید به همین شکل هم آنها را بنویسم که نوشتار پارسی است و نه به شکل حتی, مرتضی, عیسی, موسی که عربی است. بسیاری از واژه های عربی از زبان پارسی گرفت شده که آنها را تغییر داده و در واژه نامه خود به شکل دیگری نوشته اند. واژه زمان از دمان آمده که در پارسی می گوییم دم را غنیمت شمار سندلی یک واژه پارسی است که از سندل ی ساخته شده است و سندل نام درختی است که چوب ارزشمندی دارد و ی نیز پسوند و ابستگی است. این نام در آغاز در زبان ما چندل بود و چون تازیان به ایران تاختند چون نمی توانستند حرف چ را بر زبان بیاورند به آن صندل گفتند. در زبان پارسی کهن غوشیدن و غوتیدن یا درون چیزی فرو رفتن است و همین واژه در زبان پارسی میانی ( پهلوی ) ساسانی آغوشیدن و آغوتیدن شد که ریشه آن غوت است و آغوش هم ریشه آغوشیدن از همین خانواده است.

بخوان  نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

تکنولوژی هوش مصنوعی Artificial Intelligence چیست؟

باید در نِگَریم ( توجه کنیم ) به ناهمسانیِ باریک میانِ دو واژهٔ صنعت و تکنولوژی. قدیمی ترین راه های ساخته شده، خیابان های سنگفرش شده شهر اور و جاده های چوبی که از باتلاق های Glastonbury انگلستان عبور می کردند هستند که هر دو به چهار هزار سال قبل از میلاد باز مجله خبری 1 بیتی می گردند. اولین جاده با مسافت بالا، که حدودا ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفت طولی نزدیک به ۱۵۰۰ مایل داشت و از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش یافته بود اما به صورت سرتاسری فرش نشده بود و تنها بعضی از قسمت های آن تعمیر و نگهداری می شد.

http://118amoozesh.ir