جستجو برای تولید سلولهای بنیادی در فضا برای اولین بار

یکی از این منابع، منابعی است که برای رشد یک دسته از سلول‌های بنیادی سالم در آزمایشگاه لازم است. در سال‌های اخیر، برخی از استدلال‌هایی که فضا می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

مطالعات این مطالعه و سایرین پیش از این نیز نمونه‌هایی از سلول‌های بنیادی را برای مدت کوتاهی به ایستگاه‌های بین‌المللی فرستاده‌اند اما اکنون، به نظر می‌رسند که آن‌ها در جستجوی آن‌ها با انجام کارهای جدید جاه‌طلبی‌های خود را توسعه دهند و آن را ایجاد کنند. ) ابتدا در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

این اولین مامور از سه ماموریت برنامه ریزی شده توسط استاد سیدرز-ساینای طی دو سال آینده خواهد بود. در طول این راه، بررسی می‌شود که آیا فضای پروازی برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های بنیادی برای تغییر یا افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند آنها را برای تقسیم و تمایز ایجاد کند. اگر این آزمایش‌ها و سایر آزمایش‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی ثمربخش باشد، فضا به خوبی می‌تواند به کمک این زمینه‌های تحقیقاتی در رشد تبدیل شود.

مرکز پزشکی سیدرز-ساینای(Cedars-Sinai) با شرکت فضایی اکسیوم اسپیس با انجام آزمایشاتی که آیا می‌توان سلول‌های بنیادی را در ایستگاه فضای بین‌المللی تولید و رشد داد یا خیر انجام داد.

سلول‌های بنیادی به عنوان بلوک‌های سازنده حیات در نظر گرفته می‌شوند. کمی پس از تشکیل جنین، این سلول‌ها شروع به تقسیم می‌کنند و سپس بالغ می‌شوند یا به سایر سلول‌ها و اندام‌های بدن انسان تمایز می‌یابند. با بالا رفتن سن، آنها را به جای انواع مختلف سلول‌ها ادامه می‌دهند و به ما کمک می‌کنند تا از آسیب‌ها و بیماری‌ها بهبود پیدا کنند. ما پیش از این که چگونه سلول‌های بنیادی خاص را دریافت و پیوند می‌دهند تا به افراد در بهبود شرایطی مانند سرطان خون کمک کنیم. اما محققان امیدوارند که پتانسیل جوان‌سازی سلول‌های بنیادی روزی به ما این امکان را بدهد که بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنند.

بخوان  شکارچی سیارک‌ها در سال ۲۰۲۸ به فضای می‌رود

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمودو، تحقیقات در حوزه‌ی سلول‌های بنیادی فراتر از محدودیت‌های زمینی گسترش می‌یابد. محققان سیدرز-ساینای در کالیفرنیا با شرکت خصوصی اکسیوم‌اسپیس همکاری کرده‌اند تا سلول‌های بنیادی را در ایستگاه‌های بین‌المللی تولید کنند تا مشخص شود که آیا این سلول‌ها می‌توانند به شکلی کارآمد در یک محیط ریزگرانشی تولید شوند یا خیر. محموله مورد نیاز برای آزمایش‌های دو ساله از طریق پرواز فضایی «Axiom Mission 2» که قرار است در اوایل ماه آینده پرتاب شود، می‌شود.

سلول‌های بنیادی پرتوان از سلول‌های بالغ می‌شوند و سپس می‌توان آنها را به هر سلولی تبدیل کرد.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که محیط ریزگرانشی موجود در فضای با شرایطی است که سلول‌های بنیادی به طور طبیعی در آن رشد می‌کنند نسبت به شرایطی که در یک آزمایشگاه استاندارد یافت می‌شود، سازگاری بهتری دارد. امید می‌رود که سلول‌های بنیادی در فضای آسان‌تر تولید شوند و این سلول‌ها سالم‌تر از نسخه‌های رشد یافته در زمین باشند. دیدن نحوه رشد آنها در فضا امکان پذیر است تا بتوان آنها را در درون خود قرار داد، از جمله اینکه چگونه آنها می توانند به سلول های سرطانی تبدیل شوند.

تحقیقات این تیم توسط کمک مالی ناسا تامین می‌شود. اما مواد آنها توسط ماموریت اکسیوم ۲ که دومین پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط شرکت مستقر در تگزاس است، به فضای می‌رود. این پرتاب قرار است در روز نهم ماه مه پرتاب شود.

انتهای پیام



منبع با این حال در حال حاضر، ما هنوز در مراحل اولیه درمان با سلول‌های بنیادی هستیم و می‌توانیم آنها را به یک درمان پزشکی تبدیل کنیم.

بخوان  ابزار ویرایش هوش مصنوعی جدید این سازنده ویدیو بهترین برداشت های شما را برای شما انتخاب می کند

آرون شارما (آرون شارما)، یکی از محققین اصلی این پروژه و زیست شناس سلولی بنیادی در موسسه پزشکی سیدرز-ساینای می‌گوید: این اولین بار است که سلول‌های بنیادی پرتوان القایی به طور کامل در ساخت می‌شوند. این سلول‌ها بسیار قوی هستند، زیرا می‌توان با نمونه‌برداری کوچکی از پوست یا خون طی فرآیندی به نام «برنامه‌ریزی مجدد» که چند هفته طول می‌کشد ساخته شود.