حلقه بوتاکس مفقوده درمان سرطان

آنها مولکولهای mRNA را مستقیماً به سلولهای تومور سرطان پوست در مدلهای حیوانی تزریق کردند و با کمال تعجب، این درمان جواب داد. موفقیتی که قبلاً هرگز به دست نیامده بود.

دن پیر یکی از نویسندگان این مطالعه و معاونت تحقیق و توسعه TAU گفت: ایده ما این بود که مولکول‌های mRNA ایمن رمزگذاری شده برای سم باکتریایی مستقیماً به سلول‌های سرطانی برسانیم و این سلول‌ها را وادار به تولید سموم می‌کنند که بعداً آنها را از آن‌ها استفاده کنند. بین ببرد. این مانند قرار دادن یک اسب تروا درون سلول سرطانی است.

بنابراین، برای مثال، اگر تومورهای سرطانی به نحوی در برابر بوتاکس مقاومت کنند، می‌توان از استفاده از سموم طبیعی استفاده کرد.

به گفته پژوهشگران، نکته جالب توجه این است که سایر سموم باکتریایی نیز می‌توانند برای سرطان استفاده شوند.

با این حال، چنین راه حلی برای بیماری که در برابر شیمی‌درمانی ایجاد می‌کند، وجود ندارد.

متخصصان سرطان پوست می‌دهند که وقتی گزارشی از بوتاکس همراه شیمی‌درمانی انجام دادند، میزان بقای آزمایش‌ها تا ۳۵ درصد افزایش یافت.

پتانسیل ضد سرطانی این سم، پژوهشگران را برای انجام یک آزمایش هیجان انگیز الهام بخشید. بوتاکس را از باکتری سودوموناس(pseudomonas) استخراج کردند و آن را در مولکول‌های mRNA کد کردند. سپس مولکول‌ها را درون نانوذرات بسته‌بندی کردند و به سلول‌های تومور داخل مدل‌های مستقیم حیوانی تزریق کردند و به موفقیتی دست یافتند که هرگز به دست نیامده بود.

در صورتی که فرد به وسیله سم توکسین مسموم، بیمار را به دوتایی و فلج کلی بدن و اعضا مبتلا کند و در نتیجه فلج شش‌ها بیماری در نهایت منجر به مرگ فرد شود. این سم در قوطی کنسروهای فاسد شده است که نشان می‌دهد آن‌ها را می‌توان پیدا کرد که در اثر تولید گاز به وسیله‌های درون قوطی تشکیل می‌شود.

بخوان  کاهش قیمت دارو با بازیافت سیم‌کارت!

توکسین (Toxin) ماده‌ای خطرناک است که درون‌های زنده یا جانداران تولید می‌شود. بنابراین در این تعریف، زیست‌کش‌های ایجاد شده توسط پروسه‌های مصنوعی مستثنی شده‌اند. این عبارت، اولین بار توسط لودویگ بریگر شیمی‌دان علی ابداع شد که از واژه تاکسیک(Toxic) به معنای سمی مشتق شده است.

افراد مبتلا به بیماری ملانوم که نوعی سرطان پوست است، مبتلا بودند. این mRNA، تومورهای سرطانی را دوباره برنامه‌ریزی کرد و پرورش‌های سمی تولید کرد که در نهایت آنها را از بین برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شایع‌ترین درمان سرطان، شیمی‌درمانی است، اما یک ایراد مهم این روش است که سلول‌های سرطانی و سلول‌های سالم بدن را هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل دلایلی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، عوارض جانبی متعددی را می‌گیرند و کم‌خونی را تجربه می‌کنند.

پژوهشگران می‌گویند: این روش ممکن است ارائه‌دهنده کلاس‌ها از درمان‌ها باشد که می‌توان بالینی دریافت نکرد برای درمان تومورهای جامد را برطرف کرد. ما امیدواریم این جنبه را بیشتر مورد بررسی قرار دهد و اثر بهبود یافته های درمانی را در مدل های تومور بیشتر در آینده نشان دهد.

این مطالعه در مجله Theranostics منتشر شده است.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که بوتاکس یا سم بوتولین می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های سرطانی نسبت به سرطان‌های خاص از جمله شیمیدرمانی شود. این ماده به طور کلی برای استفاده توسط انسان بی‌خطر است و بالقوه می‌تواند رشد کند و تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

پیر گفت: با یک تزریق ساده به بستر تومور می‌توانیم سلول‌های سرطانی را بدون آسیب به سلول‌های سالم وادار به «خودکشی» کنیم.

بخوان  تولید واکسن سرطان مغز برای افزایش بقای بیماران

انتهای پیام



منبع

شیمی درمانی برای مدتی طولانی درمان بیماری سرطان بوده است، اما اکنون زمان آن رسیده است که به دنبال گزینه‌های بهتر، ایمن‌تر و درمان‌تر برویم.

درمان «توکسین mRNA» چگونه کار می کند؟

گروهی از دانشگاه علوم پزشکی TAU برای شیمیدرمانی کشف کرده اند. آنها راهی برای کشتن سلولهای انتخابی سرطانی در بدن انسان با استفاده از توکسینهای باکتریایی (بوتاکس) و مولکولهای آرانای پیامرسان (mRNA) ابداع کرده اند.

جالب توجه است که ساخت مشابهی نیز برای واکسنهای mRNA کوید-۱۹ استفاده شد.

این درمان به قدری خوب عمل کرد که ۴۰ تا ۶۰ درصد از سلول‌های سرطانی را در مدل‌های حیوانی از بین برد.