درباره هوش مصنوعی 1 بیتی

در این لیست بعد از اپل با ارزش ۱۸۵ میلیارد دلار در جایگاه اول، گوگل با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار در رتبه دوم و IBM با ۱۱۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفتهاند. رفتار عاقلانه با رویکرد عامل منطقی امکانپذیر است. با استفاده از داده های رفتار مصرف گذشته، الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند به کشف روندهای داده ای کمک کنند که می تواند برای توسعه استراتژی های فروش متقابل مؤثرتر مورد استفاده قرار گیرد. نمایشگاه CES به روال سالهای اخیر خود مملو از محصولات جدید به خصوص در حوزه خودروهای الکتریکی، تلویزیونهای هوشمند و با صفحات نمایش با کیفیت و همچنین روباتیک بود. به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، نتایج رتبهبندی سال 2018 میلادی کیو.اس که به تازگی منتشر شده است، نشان از حضور 5 دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع 959 دانشگاه برتر جهان دارد.

بنابراین نمودارهایی که نشان از تغییر در نحوه حرکت فناوری بر روی چرخه دارد، مورد تأکید قرار گرفته است. این وبسایت که در واقع بزرگترین تجارت الکترونیک در منطقه آمریکای شمالی را در اختیار دارد، دارای 2/90 میلیون کاربر فعال و ثبت شده است و در 13 کشور این منطقه فعالیت میکند. در حالی که این روزها طبقه متوسط جامعه آمریکای لاتین رشد میکند، این وب سایت بیشتر بر کاربرانش تمرکز کرده است. فروش آمازون تنها در آمریکای شمالی ۲۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان داد و به ۷۹/ ۱۳ میلیارد دلار رسید. در نتیجه شریدر روی این محصول کار کرد و آن را حتی از قبل هم کشندهتر ساخت. در ساده ترین شکل ، هوش مصنوعی رشته ای است که علوم رایانه و مجموعه داده های قدرتمند را برای حل مشکلات در هم آمیخته است. البته رشد فروش شرکت در جهان ۳ درصد اعلام شده است.

به این ترتیب ترافیک اینترنت موبایل که در آخرین روزهای سال ۲۰۰۹ تنها یک درصد از کل ترافیک اینترنت را در اختیار داشت، حالا در آخرین روزهای ماه مه سال ۲۰۱۲ به ۱۰ درصد سایت 1biti رسیده است. در این جشنواره هر سال نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا حضور مییابند و به ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای خود میپردازند. زیرا از این زمان به بعد ما دارای ماشینهایی خواهیم بود که به تعامل با انسانها میپردازند. رشته مدیریت تکنولوژی دارای سابقه بیش از 50 سال است و در مسائل خاص از تحقیقات موسسه مهندسین برق و الکترونیک17 (IEEE) در مجله مدیریت مهندسی18 در سال 2004 و مجله تحقیقات مدیریت تکنولوژی19 در سال 2007 نشان داده شده است (ربرتس20، 2004; لارسون21، 2007). مدیریت تکنولوژی به یک رشته تائید شده در 20 سال گذشته با ظهور سازمانهای تخصصی و حرفهای (مانند انجمن بین المللی مدیریت تکنولوژی22 (IAMOT)، پورتلند مرکز بین المللی برای مدیریت تکنولوژی و مهندسی23 (PICMET) و موسسه اروپایی برای تکنولوژی و نوآوری در مدیریت24 (EITIM)) و افزایش سریع در تعداد نشریات و برنامههای تحصیلی در این زمینه در اواخر دهه 80 میلادی، تبدیل شده است (آلن25، 2004; ربرتس، 2004; بال و ریگبی26، 2005). اگر تغییرات مشاهده شده در رشته مدیریت تکنولوژی در بازه زمانی 1996 تا 2008 گسترش یافته است، بی درنگ معلوم است که نوآوری حرف نخست را در موضوعات اصلی در مدیریت تکنولوژی میزند (ستیندامار و همکاران، a2009).

در واقع بسیاری این موضوع را به ماهیت تکنولوژی که به روز است، مربوط میدانند و معتقدند که ذات مدرن تکنولوژی باعث میشود شرکتهای فعال در آن برای حفظ جایگاه و البته روند رشد خودشان تلاش بیشتری کنند. افراد فعال در حوزه تجارت الکترونیک میتوانند از Artificial intelligence برای ارائه پیشنهاد مناسبترین کالاها به مشتریان خود بر اساس نیازها، خواستهها و علایق آنها استفاده کنند. این نقشه ممکن است شامل دادههایی از چراغهای خیابانی و ارتفاع مجاز برای عبور وسایل نقلیه، جهت آگاهی خودرو خودران از محیط اطرافش است. اما ممکن است برای شما هم سوال باشد که هوش مصنوعی چگونه میتواند فیزیک جدیدی را ارائه کند؟ پاسخ: بهنظر من یادگیری آنچنان پیشرفت خواهد کرد که میتواند همردیف یا فراتر از سطح تواناییهای انسانی در زمینههای گفتوگویی، بصری و حتی زمینههای شناختی قرارگیرد. در همین راستا هم موسسه BrandZ هر سال به بررسی و معرفی فهرست صد تایی از برترین و ارزشمندترین برندهای جهان در بخشها و صنایع مختلف میپردازد. محصولات دیجیتال شخصی این شرکت همچنان حرف اول را در بازارهای مختلف میزنند و توجه کاربران حرفهای و معمولی را هم به خودشان جلب میکنند. علت این امر آن است که این هوش در حوزه دیجیتال مارکتینگ نتایج فوقالعادهای ارائه کرده است.

بخوان  راه های آموزش و افزایش هوش هیجانی-آل اسکیپ

محصولات این شرکت از Cube که یک پرینتر سه بعدی شخصی با قیمت ۱۳۰۰ دلار است تا پرینترهای گرانقیمت به کار گرفته شده در خط تولید شرکت جنرال موتورز، با یکدیگر تفاوتهای زیادی دارند. که ارتباط بسیاری با منطق کوانتوم و عقلانیت پسامدرن دارد را شکل دادهایم. در این مقاله عنوان شده بود که اگر فردی از پشت یک دیوار یا هر چیز جدا کننده دیگری، با کامپیوتر مکالمه کتبی داشته باشد و نداند که طرف مقابلش انسان نیست و پس از پایان مکالمه نیز متوجه این موضوع نشود، آنگاه می توان کامپیوتر را ماشینی هوشمند نامید زیرا توانسته است که در برابر یک انسان به اندازه کافی از استدلال و منطق استفاده کند. منطق فازی کاربرد های گسترده ای دارد ولی دوتا از اصلی ترین کاربردهای آن در گیربکس های اتوماتیک و پزشکی است. این میزان ثروت باعث شد که بنیانگذار آمازون بالاترین درآمد سال ۲۰۱۵ را در لیست ۴۰۰ میلیاردر جهان از آن خود کند و در جایگاه سومین ثروتمند صنعت تکنولوژی در آمریکا بایستد.

اعداد و کاراکترهایی که به صورت دستی و توسط انسان نوشته میشوند، دارای اندازهها، شکلها، منحنیها و سبکهای گوناگونی هستند و حتی دست خط دو فرد شبیه به یکدیگر نیست. هوش مصنوعی بر اساس همین استدلال عمدتاً به دو روش دستهبندی میشود؛ یک روش دستهبندی هوش مصنوعی و ماشینهای مجهز به هوش مصنوعی بر پایه شباهتشان به ذهن انسان و توانایی «تفکر» و حتی «احساس» انسانی است. TensorFlow خودش را با انواع سیستمعاملها (لینوکس، ویندوز، مکینتاش و غیره) وقف داده است. به این ترتیب «مارک هوارد» با درآمد سالانه 1/ 41 میلیون دلاری این جایگاه را در اختیار خودش گرفته است. جالب است که در سال ۲۰۰۸ در زمان راهاندازی Airbnb بنیانگذاران آن در اندیشه افزایش سرمایه خود به ۵/ ۱ میلیون دلار بودند. جف بزوس در همان نخستین روزهای این افزایش سهام به دلیل در اختیار داشتن ۸۳ میلیون سهم از این شرکت ۸ میلیارد دلار به ثروتش اضافه شد که برای قراردادن او در لیست ۲۰۰ ثروتمند اول جهان کافی بود. حالا Priceline چیزی در حدود ۸۰ درصد از بازار خدمات مجازی مسافرتی را در اختیار دارد. ثروت لریپیج طی چند سال اخیر روند ثابتی را طی کرده و روی حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است. نرمافزار یادگیری ماشینی: یادگیری ماشینی تکنیکی است که کامپیوتر را از طریق دادهها یاد میدهد.

اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی چه خواهد بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟ زیستبوم هوش مصنوعی و هوشمندسازی توسعه مییابدستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای یکی از رسالتهای خود بهمنظور توسعه فناوریهای نوظهور و کاربردی در حوزههای مرتبط با هوشمندسازی طرحی با عنوان جهش هوشمندسازی را طرحریزی کرده است. از مجموع ۴۷شرکت برگزیده شده برای سال ۲۰۰۷ تعداد ۲۷ شرکت آنها به ایالات متحده تعلق دارند. شاخص آمادگی شبکهای از سال 2002 در گزارش اجلاس جهانی اقتصاد از وضعیت ICT کشورهای جهان مورد ارزیابی قرار گرفته است. در حال حاضر سیستم عامل پردازش ابری مایکروسافت به نام ویندوز آزور (Azure) سرویسهای یادگیری ماشین خود را به کاربران این نرمافزار ارائه میدهد و اکثر شرکتهای تجاری بزرگ نظیر بوئینگ و مرسدس بنز از این سرویسها بهره میبرند. موفقیت آمازون بسیار بالاتر از پیشبینی تحلیلگرانی چون تامسون رویترز بود و بسیاری آن را نتیجه توجه به سرویسهای رایانش ابری میدانند که درآمد آن در این فصل به ۸۲/ ۱ میلیارد دلار رسید.

حالا اما از زمان زورآزمایی اولیه صنعت تکنولوژی با دیگر صنایع بر سر کسب ثروت خیلی گذشته است. این شرکت حتی توانست رقیب خودش یعنی شرکت Kayak را با قیمت ۸/۱ میلیارد دلار بخرد تا تجارتش را گسترش بدهد. پاسخ: تکنولوژیهایی با قیمت ارزانتر مانند تلویزیونهای پیشرفته، اما با قیمت مناسب یا حتی گوشیهای همراه با قیمت خوب میتوانند موجبات گسترش هرچه بیشتر اینترنت در هند را فراهم کنند. گسترش تکنولوژی بهکارگیری منابع انرژی تجدیدپذیر و کمآلاینده، توجه به حفاظت از محیطزیست و کاهش اثرات تخریبی صنایع بر محیط زندگی، یافتن راههای نوین بهکارگیری تکنولوژی در زندگی روزمره انسانها و گسترش صنایع مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلیترین معیارهای این سازمان جهانی در انتخاب پیشتازان تکنولوژی است. این در حالی است که رقیب کرهای این شرکت یعنی سامسونگ توانسته با ۵۱ درصد رشد به ارزش ۲۱ میلیارد دلار برسد. میزان تولید ناخالص داخلی این شهر برای هر شهروند 52 هزار و 965 دلار است و تعداد مسافرانی که سالانه به فرودگاههای این شهر میآیند برابر با 4/ 55 میلیون نفر است.

بخوان  تست سرعت اینترنت 1 بیتی

اما چه معیارهایی از سوی مجمع جهانی اقتصاد برای این انتخاب لحاظ میشود؟ دنیای اقتصاد : آینده چه خواهد شد؟ مشکل Y2K که به عنوان مشکل سال ۲۰۰۰ نیز شناخته میشد، مربوط به گروهی از باگهای کامپیوتری مرتبط با شکل گیری و ذخیره دادههای تقویم الکترونیک بود که در ۱/۱/ ۲۰۰۰ آغاز شد. «دیون ویسلر» با درآمد سالانه 2/ 28 میلیون دلاری این جایگاه را به خودش اختصاص داده است. خرید استارتآپ واقعیت افزوده OCULUS در سال گذشته و اعلام اینکه هدستهای Rift این شرکت از اوایل ۲۰۱۶ وارد بازار میشود یکی از دلایل رشد سهام و موفقیت ۳/ ۶ میلیارد دلاریزوکربرگ است. سامسونگ در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ از یک نمایشگر بزرگ منحنی ۵۵ اینچی تحت عنوان ادیسه آرک -Odyssey Ark- پرده برداشت. به عنوان مثال، اگر تنها دو نوع داده در یک ستون پیشبینی وجود داشته باشد، هوش مصنوعی خودکار یک مدل طبقهبندی باینری مانند رگرسون لوژستیک ایجاد میکند. اگر هوش مصنوعی در بخش سلامت استفاده شود، شیوه درمان بیماران دستخوش تغییرات اساسی قرار میگیرد. فقدان دانش جامع در مورد عملکرد مغز انسان، محققان را در تلاش برای تکرار عملکردهای اساسی بینایی و حرکت قرار داده است.

این شرکت در سال گذشته میلادی درآمد ۳۷۸ میلیون دلاری به دست آورد و رشد سالانه ۱۱۹ درصدی را تجربه کرد. بهطور کلی متوسط درآمد مدیران این فهرست در سال مالی 2016 برابر با 9/ 16 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2015 رشد 9 درصدی را تجربه کرده است. بررسیها نشان میدهد که میزان حقوق دریافتی روتلج در یک سال گذشته رشد 499 درصدی داشته است. همچنین، Tech Crunch یکی از رسانه های فناوری پیشرو در اینترنت و همچنین یکی از معروف ترین وبلاگ های فناوری آنلاین است. شرکتهای مشابه مانند VBRO نیز در برخی بازارهای خاص و نواحی محدود در جهان توانستهاند خودی نشان دهند اما هنوز هیچیک از این شرکتها نتوانستهاند خدماتی مشابه Airbnb ارائه کنند.

پاسخ: تکنولوژی رمزگذاری در سال ۲۰۱۶ نمایشی از رمزگذاری دو طرفه با استفاده از الگوریتمهای جدید، بهمنظور تبادل امن دادهها و در قالب امضاهای دیجیتالی بهمنظور تایید فرآیند تشخیص هویت خواهد بود. شاید اگر هرکس دیگری به جز بیل گیتس۵ میلیارد دلار از ثروتش را در یک سال از دست میداد، الان یک ناکام و شکست خورده واقعی لقب میگرفت اما بیل گیتس آنقدر ثروت طی سالهای قبل اندوخته که چند میلیارد دلار نه تاثیری در ثروتش دارد و نه در رتبه اولش در لیست ۴۰۰ ثروتمند فوربس. اما سه بنیانگذار Airbnb یعنی Brian Chesky, Nathan Blecharczyk و Joe Gebbia تازه واردهای ۴۰۰ ثروتمند فوربس هستند. همچنین Evan Spiegel و Bobby Murphy بنیانگذاران اسنپچت یکسال و نیم پس از آنکه به فیسبوک برای پیشنهاد ۳ میلیارد دلاریاش نه گفتند حالا ارزش این استارتآپ را به ۱۶ میلیارد دلار رساندهاند و همزمان خود را به لیست ۴۰۰ میلیاردر فوربس وارد کردهاند. چرا مثل بقیه به فکر درآمد و پول از تجارت نیستیم و مشکلم کجاست؟ منظور ماشینی است که طوری برنامهنویسی شده تا مثل انسان فکر کرده و توانایی تقلید از رفتارهای انسان را داشته باشد.

مدیرعامل فیسبوک از سال قبل تا حالا ۳/ ۶ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شده و برای نخستینبار به لیست ۱۰ ثروتمند اول آمریکا راه پیدا کرده و در رتبه هفتم این لیست ایستاده است. در ماه آگوست لری پیج گفت که بخشی از مسوولیتهایش را به ساندار پیچی، مدیر بخش جستوجوی خود سپرده است. جالب توجه است که نه تنها AutoML Zero خود به خود یک شبکه عصبی ساخت، بلکه با کاهش گرادیان، رایجترین تکنیک ریاضی که طراحان انسانی برای آموزش یک شبکه از آن استفاده میکنند، به وجود آمد. ارائهی اولین دیوایس با ترکیب ویژگیهای لپتاپ، پیسی تبلت و پیسی دسکتاپ. «چانک هال» که این شرکت را تاسیس کرده است، در سال ۱۹۸۳ اولین پرینتر سه بعدی جهان را ساخت و تولید کرد. هر چند ارزش بازار برند این شرکت نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته، اما با این وجود به رقم بالای ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است تا در دنیا اولین و برترین باشد. تازه وارد دیگر این فهرست در میان شرکتهای دنیای تکنولوژی شرکت مخابراتی BT انگلستان است که با ارزش بازار ۵۳۱/۹ میلیارد دلار جایگاه ۹۴ این فهرست را به خودش اختصاص داده است. اگر بیل گیتس طی یک سال ۵ میلیارد دلار از ثروتش کاسته شد، لری الیسون در ماه مارس ۲۰۱۵ (حدود اردیبهشت ۹۴) چیزی در حد ۵۴ میلیارد دلار ثروت داشت اما ثروت او الان با افت ۵/ ۶ میلیارد دلار به ۵/ ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

بخوان  بهترین راه درمان سردرد از اینترنت

سامانه هایی که مانند انسان فکر میکنند. «تام روتلج» مدیر عامل شرکت مخابراتی Charter Communications که به خاطر ارائه خدمات در زمینه تلویزیونهای کابلی شناخته می شود، با درآمد سالانه 98 میلیون و 12 هزار و 344 پردرآمدترین مدیر عامل جهان شناخته و معرفی شده است. از دیگر شرکتهای مطرح تکنولوژی در این لیست میتوان به مایکروسافت در رتبه ۷ با ارزش ۶۹ میلیارد دلار، Sap در رتبه ۱۹ با ارزش ۳۴ میلیارد دلار، سامسونگ در رتبه ۳۰ با ارزش ۲۱ میلیارد دلار و اوراکل با ارزش ۲۰ میلیارد دلار در رتبه ۳۶ اشاره کرد. رمزگذاری که در حال حاضر در تجارت الکترونیک و سیستمهای ایمن ارتباطی در اینترنت مشاهده میکنیم ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند و از همین رو تمامی سازمانها و شرکتهای حاضر در حوزه امنیت سایبری به سمت رمزگذاری اطلاعاتی مقاوم در برابر فرآیندهای نفوذ کوآنتومی مهاجرت خواهند کرد. در صورتی که این فرآیند ارتقا را بهطور صحیح و کامل انجام دهیم تمامی استفادههای ما از این تکنولوژی در برابر حملات صورت گرفته با استفاده از رایانههای کوآنتومی، ایمن خواهند بود و در غیر اینصورت هیچ تاثیر مثبتی بر تجربه افراد در تعامل با سیستمهای رایانهای را شاهد نخواهیم بود. اگر به ۱۰ سال بعد یعنی سال ۲۰۲۶ نگاهی داشته باشیم بهنظر شما مهمترین پیشرفتهای حوزه تکنولوژی در کشور هند چه خواهد بود و آیا این پیشرفتها تجربه افراد در تعامل با رایانهها را تغییر خواهند داد؟

حال پس از یادگیری ریاضیات، آمار و احتمالات و زبان برنامه نویسی مناسب، به دلیل وجود تعداد بالای حوزههای مرتبط با هوش مصنوعی، نیاز است که نوع و زمینه فعالیت انتخاب شود تا بتوان با استفاده از علم آن حوزه، برنامه هوش مصنوعی مورد نظر را پیادهسازی کرد. پیش بینی یکی از قدیمی ترین فعالیت ها و وظایف مدیریت و تجارت بوده است. ظهور رایانههای کوانتومی در ابعاد منطقیتر در ۱۵ سال آینده، لزوم مهاجرت از روش رمزگذاری جاری به الگوریتمهای جدید مقاوم در برابر فرآیندهای کوآنتومی را بیش از پیش الزامی خواهد کرد. شرکت آمازون هم از دیگر شرکتهای بزرگ در این فهرست است که توانسته با ارزش ۷/۴۵ میلیارد دلار در جایگاه ۱۴ قرار بگیرد. «ماریسا مایر» مدیرعامل محبوب شرکت یاهو هم با درآمد سالانه 7/ 25 میلیون دلار در جایگاه هشتم این فهرست قرار گرفته است. حالا بسیاری منتظرند تا ببینند آیفون ارزانقیمت اپل در بازار چقدر با استقبال رو به رو میشود. در طول زمان، این امر باعث خواهد شد تا نگرشی تازه در خصوص نحوه طراحی شهرهای فیزیکی، محلات و جوامع عمومی داشته باشیم. 5G دارای تاخیر کمتر، پهنای باند بیشتر(برای Edge بسیارمهم است) که باعث افزایش چشمگیر تعداد گره ها در هر کیلومتر مربع می شود.

دکتر حسین رهنما، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Flybits، پیشبینی میکند که هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال را از شکل دو بعدی و محصور در صفحه که ما به آن عادت کردهایم خارج میکند. آمازون پیشبینی کرده که فروش این شرکت در فصل مالی بعدی بین ۵/ ۲۳ تا ۵/ ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود. واحدهای تولیدی مواد غذایی و رستورانها با استفاده از تکنیکهای تبلیغاتی جذاب، همواره سعی دارند تا محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند. ارائه نرمافزارهای جدید برای کنترل پروژه و اینترنت، طراحی میکرو درایوها و میکروباتریها با عمر طولانی از دستاوردهای این شرکتها در زمینه تکنولوژی بوده است. با وجود کوتاه بودن عمر شرکت ایسوس، این برند تونست در بازهی زمانی کوتاه در خیلی از حوزهها موفق بشه. «جینی رومتی» مدیر عامل شرکت بزرگ و قدیمی IBM با درآمد سالانه 3/ 32 میلیون دلار در این جایگاه قرار دارد. «جینی رومتی» مدیر عامل شرکت بزرگ و قدیمی IBM با درآمد سالانه ۳/ ۳۲ میلیون دلار در این جایگاه قرار دارد.