دور اول آزمایشهای بزرگترین «کشتی هوایی» جهان آغاز می شود


هواپیمای عظیمی که توسط سرگی برین(Sergey Brin)‌ بنیانگذار گوگل حمایت می‌شود، اولین دور از آزمایش‌های پروازی خود را در کالیفرنیا آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این هواپیمای غول پیکر با طول ۴۰۰ فوت(۱۲۱.۹ متر) تقریباً دو برابر طول یک کوادجت بوئینگ ۷۴۷-۸ و بلندترین هواپیمای جهان به شماره می‌رود بوده است.

این بالن از حدود یک میلیون فوت مکعب هلیوم و ۱۲ موتور الکتریکی برای عمودی بلند شدن و سرعت گرفتن تا ۷۵ مایل در ساعت (۱۲۰ کیلومتر در ساعت) می‌کند. این کشتی هوایی بزرگ توسط شرکت LTA Research ساخته شده است که از سوی سرگی برین یکی از بنیانگذاران گوگل، حمایت می‌شود.

سازندگان آن می‌گویند که چنین محصولاتی می‌توانند روزی آثار انتشار کربن سفرهای هوایی و کشتیرانی را کاهش دهند.

این کشتی هوایی که پث‌فایندر ۱(Pathfinder 1) نام دارد، بزرگترین هواپیمای تولید شده از زمان آتش گرفتن یک مدل ۸۰۰ فوتی(۲۴۵ متر) به نام هیندنبورگ(Hindenburg) در سال ۱۹۳۷ است.

این هواپیما به اندازه سه بوئینگ ۷۳۷ است و حتی هواپیمای استراتولانچ(Stratolaunch) که برای حمل موشک به مدار استفاده می‌شود در آن اندازه کوچک هستند.

در حالی که هیندنبورگ با هیدروژن بسیار قابل قبول است، Pathfinder ۱ از هلیوم ایمان می‌کند که در ۱۳ کیسه هوا ذخیره شده‌اند. با نوسانات قیمت هلیوم، پر کردن پث‌فایندر ۱ ممکن است بین ۲۵۰ هزار دلار (۱۹۷۸۷۷ پوند) تا یک میلیون دلار (۷۹۱۵۰۰ پوند) هزینه داشته باشد.

هر یک از ۱۳ کیسه نایلونی آن توسط اسکلتی متشکل از ۱۰ هزار قطب تقویت شده با فیبر کربن و ۳۰۰۰ توپی چرخ تیتانیوم در جای خود نگه داشته می‌شود.

بخوان  نگران نباشید - Google Drive در حال حاضر محدودیت فایل جدید خود را حذف می کند

از فناوری پیشرفته لیدار برای نظارت بر سطح آب موجود در این بالن استفاده می‌شود.

سپس کل این ساختار با یک ماده مصنوعی به نام Tedlar پوشیده می‌شود که ادعا می‌شود در برابر نور فرابنفش و آتش مقاوم است.

با فناوری اقتباس شده از پهپادها، پرواز پث‌فایندر ۱ نیز به طرز شگفت‌انگیزی آسان خواهد بود و تنها به یک خلبان نیاز دارد که با استفاده از سیستم جوی استیک آن را هدایت می‌کند. در حالی که پث‌فایندر ۱ ممکن است روزی چند بار را در طول صدها مایل حمل کند، در حال حاضر با شناور شدن در فاصله‌های چند فوتی از زمین روبه‌رو است.

طراحان این کشتی هوایی می‌گویند: در هفته‌ها و ماه‌های آینده، تیم تحقیقاتی آزمایش‌های دقیقی انجام خواهد داد تا از ایمنی و اطمینان حاصل شود که این هواپیما مطمئن خواهد بود.

دور اول آزمایشهای بزرگترین «کشتی هوایی» جهان آغاز می شود

پث‌فایندر ۱ از زمان دریافت گواهی پرواز ویژه در ماه سپتامبر، اولین آزمایش‌های خود را در فرودگاه پالو آلتو و بخش‌هایی از خلیج سانفرانسیسکو انجام داده است. در روز هشتم سپتامبر، پث‌فایندر ۱ اولین پرواز آزمایشی خود را در حالی انجام داد که به یک سه پایه متحرک متصل بود و از سطح زمین فاصله داشت.

پروازهای بعدی به این کشتی هوایی می‌دهد تا به ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی (۴۵۷ متری) برسد و بر فراز آب‌های خلیج حرکت کند.

پثفایندر ۱ سال ۲۰۱۶ در حال توسعه است و شرکت LTA Research می‌گوید که در حال حاضر در حال حاضر برای توسعه یک هواپیما حتی بزرگ‌تر به نام پث‌فایندر ۳ است. هدف این شرکت داشتن ناوگانی از کشتی‌های هوایی مختلف است که می‌توان در حمل بار یا مسافر یا در رساندن کمک‌های بشردوستانه اضطراری استفاده کرد.

بخوان  ۵ آزمایش منتخب ناسا برای مطالعه خورشیدگرفتگی سال ۲۰۲۴

سازندگان پث‌فایندر ۱ اذعان دارند که کشتی‌های هوایی از سفرهای هوایی را حل نمی‌کنند، اما آنها نقش مهمی خواهند داشت.

آلن وستون، مدیر عامل LTA Research می‌گوید: من نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ام کشتی‌های هوایی را برای هواپیما ببینم، اما کشتی‌های هوایی می‌‌توانند بخشی از صنعت حمل‌ونقل باشند که انتشار کربن‌های هوایی را کاهش می‌دهد. آنچه را که من در مورد کاری انجام می‌دهم انجام می‌شود، می‌شود آن را که به خودمان نشان می‌دهد، و امیدواریم به بقیه جهان نیز نشان دهد که می‌توانم از نظر اندازه و بهره‌برداری از این برسیم استفاده کنم.

انتهای پیام



منبع