دومین پیاده‌روی فضانوردان چینی ماموریت «شنژو ۱۵» انجام شد

این آزمایش کامل عملی بودن سیستم آزمایش علمی احتراق ایستگاه فضایی و دقت فرآیند آزمایشی کلی را بررسی کرد و راه را برای پروژه‌های آینده هموار کرد.

علاوه بر این، میکروسکوپ دو فوتونی که در روز ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ با فضای پیمای باری تیانژو ۵(Tianzhou ۵) به تیانگونگ پرتاب شده بود، در مدار فعالیت می‌کند. این ابزار تصاویر از سلول های پوستی خدمه شنژو ۱۵ گرفته شده است.

دفتر دفتر مهندسی فضای سرنشین‌دار چین (CMSEO) در روز چهارشنبه اول مارس اعلام کرد که دو نفر از فضانوردان ماموریت شنژو ۱۵ با نام‌های فی جونلانگ(Fei Junlong) و ژانگ لو(Zhang Lu) به تازگی یک پیاده‌روی فضایی در خارج از ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام دادند. همکار آنها دنگ کینگمینگ(Deng Qingming) نیز از درون ایستگاه به پشتیبانی از این پیاده‌روی فضایی پرداخت.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت شنژو ۱۵(Shenzhou ۱۵) چین در ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) این کشور در حال کار هستند.

فضانوردان چینی ماموریت شانژو ۱۵ دومین پیاده‌روی فضایی و اولین آزمایش «آتش در فضا» را انجام دادند.

چین ماژول هسته‌ای ایستگاه فضایی تیانگونگ یعنی تیانه را در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ پرتاب کرد، سپس بخش ونتیان و منگتیان را به ترتیب در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ و همان اکتبر سال پرتاب کردند. با ارتباط منگتیان مرحله مونتاژ به پایان رسید اما چین اعلام کرد که قصد دارد فضای خود را با ارسال یک ماژول دیگر با شش درگاه اتصال گسترش دهد.

فضانوردان شنژو 15 همچنین در طول سه ماهه اول ماموریت شش ماه خود پیشرفتهای علمی قابل توجهی داشته‌اند.

بخوان  Google Bard beta زنده: نحوه ثبت نام و آنچه رقیب ChatGPT می تواند انجام دهد

این پیاده‌روی فضایی دومین مورد برای فضانوردان شانژو ۱۵ بود که در روز ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ به تیانگونگ رسید. راهپیمایی فضای قبلی در تاریخ ۹ فوریه انجام شد.

به عنوان، فضانوردان با کارمندان زمینی برای افتتاح یک «کابین علم احتراق» نصب شده در ماژول منگتیان همکاری کردند و اولین آزمایش احتراق در مدار خود را انجام دادند.

این میکروسکوپ ابزار برای نظارت بر سلامت اعضای حاضر در مدار می‌کند.

مقامات بدون آن که مشخصاً وظایف را انجام دهند توسط این دو نفر چه بوده و دقیقاً چه زمانی پیاده‌روی فضایی انجام شده است، نوشتند که فی و ژانگ تمام وظایف برنامه‌ریزی شده خود را با موفقیت انجام دادند و به سلامت ماژول آزمایشی ونتیان (Wentian) رسیدند. که یکی از سه ماژول تیانگونگ T شکل است بازگشتند. دو ماژول دیگر منگتیان(Mengtian) و تیانهه(Tianhe) نام دارند.